Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 891

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
HanneIL2008-10-09 02:22
Antall innlegg: 201

Pass på første legg i tilfeldig
Er det ikke litt kjipt gjort å passe i første runde i tilfeldig for så å legge et finfint ord i neste legg? Dette skjedde jo da selvfølgelig når motspiller ikke fikk noen røde eller gule felter på startlinja..
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-10-09 02:42
Antall innlegg: 640

Tidligere diskusjoner har vist at folk har forskjellige meninger rundt dette.

Taktikk er en stor del av spillet, spesielt på tilfeldig brett. Det er helt legitimt å benytte en slik taktikk du beskriver, det strider i hvert fall ikke mot reglene.
En trenger ikke å like det av den grunn.
 
gompedyret2008-10-09 03:01
Antall innlegg: 4381

Det er jo ikke noe verre enn at du passer selv også. Eller enda bedre: benytt deg av sjansen til å bytte noen brikker.

Skulle motstanderen din passe tre ganger på rad så har du forhåpentligvis fått bokstaver til en bingo. Eventuelt kan du også passe, så vil spillet bli ferdig. Med mindre du har bedre rank vil du tjene rankingpoeng og ikke minst; motstanderen din vil tape rank.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-10-09 06:40
Antall innlegg: 1944

Etter de nye reglene, vil det ikke regnes ut ranking dersom det ikke er lagt brikker på tre runder.
 
olapaloma2008-10-09 07:04
Antall innlegg: 115

det kan hende at motstandaren din ikkje har hatt nokon vokalar, og hugs at det er dobbelt med poeng på første legg
 
Karindi2008-10-09 12:07
Antall innlegg: 98

Eg passa ein gong men det var fordi eg ikkje fekk til nokon ord og ikkje fordi eg mangla røde eller gule felter. Kan jo vere tilfellet for spillet ditt og.
 
HanneIL2008-10-09 14:52
Antall innlegg: 201

Joda, motstanderen hadde vokaler og la et flotters ord rett etterpå (uten å ha bytta bokstaver).

Det er jo ikke regelstridig å benytte seg av forskjellige taktikker, men akkurat denne må jeg si jeg syntes var nokså usportslig. Derfor passet jeg heller ikke tilbake. :) Men god ide å bytte noen brikker, Gompedyret. Det skal jeg gjøre neste gang.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?