Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 602

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kanarifuglen2026-02-24 21:27
Antall innlegg: 1261

Dårlige nyheter...
Dette er en "luftetråd". Den varer sikkert ikke så lenge; men lufting er bra!
Min venns hus brant ned. Han var i utlandet; og hans sønn var i huset. Ikke mulig å ringe nødnumrene i Norge fra utlandet. Så da ringte han meg. Jeg ringte til ambulanse fordi den første opplysningen jeg fikk var at sønnen var syk, og ikke greide å ringe selv. OK. Ambulansen var på vei til denne adressen litt i utkanten av kommunen; 15-20 minutter skulle det ta. Så langt alt greit. MEN, jeg ble oppringt igjen av min venn som fortalte at sønnen prøvde å formidle at det var røykutvikling i huset. Hvafornoe!? Herrejesus. Jeg ringte igjen. Trodde jeg slo nummeret til brannvesenet, men kom nok til politiet... Var rimelig stressa. En rolig stemme fortalte meg at huset sto i full fyr. Ambulansen var på stedet, men om de hadde fått ut sønnen fikk jeg ikke svar på. Så måtte jeg ringe min venn igjen, og fortelle at huset var overtent, og at ingen kunne fortelle meg om sønnen hans hadde kommet seg ut. Vi trodde at han hadde brent inne; for han var veldig syk. Men så skjer det et mirakel kan man nok si. Han ble funnet på utsiden og kjørt til sykehus. -Det var noen av de lengste minuttene i mitt liv, sa hans far. Og jeg var temmelig skjelven etterpå.
Litt underlig kanskje at jeg tenkte på å opprette en sånn tråd når jeg leste at Jagland er innlagt på sykehus på grunn av belastningen etter "Epstein avsløringene". Ja sånn var det. Håper ikke så mange kan bidra til denne litt dramatiske tråden! Uansett hva Jagland har surra med, så håper jeg det går bra med han.

Pizza-52026-02-24 23:56
Antall innlegg: 24

Ja det var litt av en historie Kanarifuglen.

Kanarifuglen2026-02-26 21:13

Joda Pizza-5; sånn var det. Bare noen dager siden.
Men nå noe helt annet, som egentlig ikke passer i denne tråden. MEN, saken er den at jeg har en "egenskap" som kanskje ikke er helt vanlig? Jeg har spurt en del folk jeg kjenner om de har denne "egenskapen". Men neida, foreløpig ingen. Sånn har det seg at jeg alltid husker tall "for mitt indre blikk". Når jeg skal huske telefonnummer og kontonummer så "fotograferer" jeg tallene, og når jeg senere skal ringe eller fylle inn kontonummer, så lukker jeg øynene og tallrekka står på et skilt i "mitt indre blikk". Litt artig var det da jeg tenkte på kontonumre som jeg brukte for over 20 år siden; da jeg hadde disposisjonsrett for min far, og senere min mor. Tenkte på dem i en forbindelse, og tenkte av en eller annen grunn på da jeg hadde tatt ut kontanter ol. Så dukka disse numrene opp for "det indre blikket". Virker som det bare gjelder tall. Noen som dumper innom denne tråden som har det på samme måte?

Pizza-52026-02-28 12:41
Antall innlegg: 24

Ja Kanarifuglen. Du er heldig som har denne evnen. Selv greier jeg å huske et par bankkontonumre og koden på to bankkort pluss noen telefonnumre. Noe som vel er ganske vanlig.

I perioder har man hatt det slik at det dukker opp spennende bilder for mitt indre av mange ulike slag. Man ligger og halvsover, så plutselig dukker det opp et bilde eller flere av en slik karakter at man kan ikke sette det i direkte sammenheng med noe man opplever i hverdagen. Eneste er at man kan sette det i sammenheng med at man liker å lage bilder ved bruk av KI. Har faktisk blitt spurt om å holde en utstilling med bilder som man har fått ned på lerret.

Kanarifuglen2026-02-28 17:05

Har egentlig aldri tenk at min "fotografering" av tall kanskje ikke er så vanlig. Det er først ganske nylig jeg begynte å lure. Sambo og jeg har ofte "konkurranser" om å huske når noe skjedde. Når noen døde er en gjenganger! Hehe; først og fremst kjente personer. Og da kommer årstallet opp på "skjermen min". Selvfølgelig har jeg ikke alltid rett; men når tallet kommer opp så prøver jeg med et annet tall, som da ofte stemmer bedre... Litt artig er det jo. OG, en venn forteller at hun nesten alltid kan huske hvor på siden i en avis eller blad, at den eller den artikkelen sto. Må le. Snodige saker.

Kanarifuglen2026-02-28 17:08

KI har jeg hørt om, naturlig nok, men det er visstnok ikke bare positivt. Om det kan brukes til noe bra er det jo greit.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?