Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 582

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
e-benmeh - Ikke medlem lenger2008-10-09 20:28
Antall innlegg: 8

Bare konsonanter
Jeg liker å spille ordspill og har spilt det ganske mye, men når jeg stort sett starter med konsonanter, bytter brikker og får konsonanter igjen blir jeg skikkelig lei. Jeg har opplevd dette over lengre tid. Når jeg spiller mot makkere med høyere ranking enn meg, skjer dette nesten hver gang. Spiller jeg mot makkere med lavere ranking, hender det at jeg får brukbare bokstaver. Utdelingen av bokstavbrikker virker ikke fair. Det skal vel ikke være slik?!! Jeg har vanskelig for å tro at folk med tre fire tusen i ranking har opplevd dette.
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-10-09 20:30
Antall innlegg: 352

Selvsagt opplever alle dette - konsonantene er våre venner, PST!
 
Waltie2008-10-09 20:38
Antall innlegg: 146

Tror tilfeldighetene kan spille oss alle et puss. Dessuten kan det være like frustrerende å sitte med 5-7 vokaler.
 
eterem2008-10-09 20:39
Antall innlegg: 1882

Utdeling av bokstaver er helt tilfeldig. Alle har nok opplevd det du sier, e-benmeh. Jeg skjønner at du synes det er kjedelig, men det er som sagt helt tilfeldig.
 
Inger M2008-10-09 21:32
Antall innlegg: 64

Det e-benmeh sier har også jeg tenkt på. Er skikkelig motivert når en med høy ranking skal spille mot meg, men opplever at motivasjon gradvis daler, ettersom konsonantene ramler inn. (GHFDHGJ osv)Men, men..Nye muligheter kjem sikkert i neste spill!
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-10-09 21:43
Antall innlegg: 804

Jeg kan love deg at vi med høy ranking opplever det samme når vi spiller mot noen med mye lavere ranking :)
Er ikke alltid tilfeldighetene er på vår side... (dessverre, hehe)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-10-09 21:44
Antall innlegg: 804

Og med "vår side" mener jeg alle ordspillerene.
 
Alfa932008-10-09 22:08
Antall innlegg: 7771

Når du har hatt noen dårlige runder, er det sannsynlig at du får noen gode igjen, uansett hvem du spiller med.
Alle blir vel fanget i `statistikkstup` noen ganger, hvor det er umulig å få lagt noe bra.
Det hjelper å ta seg en pause, eller bare fortsette å spille til du er på bånn, for da er det gjerne en oppsving i vente...

Spiller du i all evighet, vil alle ha opplevd like mye flaks (har jeg lært på skolen...) og ha fått like gode / dårlige bokstaver, det har ingenting med ranking å gjøre:)
 
Ignita2008-10-10 01:37
Antall innlegg: 35

Dessuten er det vel slik, at enkelte motspillere får bokstavene til å bli "fiender", mens andre gjør det litt enklere å bli dem kvitt. Å spille mot en motstander med 2500 i ranking er ikke det samme som å spille mot en med 2500 i ranking. For å forklare det på en tungvint måte.;-)

Jostein
 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-10-10 01:48
Antall innlegg: 1124

Det har, som Ignita sier, noe med hvordan man spiller selv og hvordan motspilleren legger. Man har det 'behagelig' med noen motspillere, og ganske kjipt med andre... alt etter spillestil.
 
hypansistrus2008-10-10 19:18
Antall innlegg: 5

Det er egentlig ganske utrolig hvordan konspirasjonsteoriene har grobunn her inne! Kan vi ikke bare akseptere at dette er et dataprogram der fordelingen av bokstaver er helt tilfeldig? Av og til får man så gode bokstaver at det ikke er til å tro, andre ganger er det ikke en vokal å se på fire runder. Hvis det er så fælt å spille, kan man ikke heller gjøre noe annet? Gå en tur? Ha sex? Spise? Se på "skal vi danse"? my God, get a life!!!
 
matias2008-10-10 19:26
Antall innlegg: 1152

Hvis du tror du får delt ut for mange konsonanter, er det jo bare å skrive opp for hvert spill, hvor mange konsonanter du får. Hvis du gjør dette for ALLE spillene, og for en viss mengde spill, 10 stykker f.eks. og du får mindre enn 25% vokaler, ja, da har du snakke om konspirasjonsteorier.

(gjennomstnittet er 34% tror jeg, men du må ta hensyn til at folk bytter brikker, da bytter man gjerne konsonanter)
 
Anja832008-10-10 19:28
Antall innlegg: 148

Haha, godt svar fra hypansistrus syns jeg. :-)
 
Waltie2008-10-10 19:43
Antall innlegg: 146

eller legg ordet ANGSTSKRIK. Eneste ordet med 7 konsonanter etter hverandre.
 
touran - Ikke medlem lenger2008-10-10 20:09
Antall innlegg: 43

Jeg kan ikke annet enn være enig med hypansistrus. Etter å ha lest endel innlegg rundt i forumet her så synes jeg at innholdet gjenspeiler utrolig mye misnøye, syting og spekulasjoner. Dette er vel primært et sted man kan spille - på de vilkår som reglene tilsier. Så får man være enig eller uenig eller finne på noe annet. Egentlig er vi priviligerte som har adgang til teknologi som setter oss i stand til å spille med andre rundt omkring i de tusen stuer.
Jeg sitter med en liten følelse av at spillvertene her må ha brukt mye tid på å svare på innlebgg som de egentlig kunne være spart for.
 
Mary 22008-10-12 21:53
Antall innlegg: 68

Ja, der trur eg "touran" har rett! Og, som mange har sagt før meg, så må det gå an å pinne på noko anna viss ein ikkje trivst med vilkåra!
 
pocah2008-10-13 10:49
Antall innlegg: 2

Hei, hei alle sammen! Trodde Ordspill ble sett på som lek, tidsfordriv og sosial trening:) Jeg spiller ihvertfall for å slappe av og ha det gøy. Mange som tar spillet så seriøst at man skulle tro det gjaldt liv eller død. Skjerp dere folkens, ha det gøy, og tap eller vinn med samme sinn. Whatever. :P
 
andermg - Ikke medlem lenger2008-10-13 11:50
Antall innlegg: 212

Alle opplever så klart slike runder. At man skulle få utdelt dårligere bokstaver HVER GANG man spiller mot en motspiller med høyere ranking, er jo likevel en helt absurd påstand/teori. Kanskje heller på tide å lansere en konkurrerende forklaring på de eventuelle tapene i disse kampene: At motstanderne spiller smartere. Jeg tror de fleste vil være enig i at flaks og uflaks i bokstavfordeling umulig kan være ujevnt fordelt og følge et eller annet mønster. Hvorfor: Fordi det er basert på tilfeldighet. Noen ganger får man gunstige bokstaver hele tida. Andre ganger må man jobbe litt mer for å spille bra.
 
MyRuin2008-10-13 17:44
Antall innlegg: 201

Jeg synes ofte at åæø, som er GODE poengbokstaver havner hos samme person jeg,- det seg være meg noen ganger og motstander andre ganger, men ganske ofte at det er samme spiller som for alle..
Og da er det ikke lett å vinne/gi god motstand
 
korsa19572008-10-13 18:45
Antall innlegg: 63

Det verste tilfellet jeg har opplevd var 3 vokaler på 10 "utdelinger" av bokstaver, men jeg NEKTET å bytte ;p Den verste "utdelingen" var igår da jeg endte opp med 1 stk L, 2 stk K og 4 stk D! Men det er jo bare ett spill;0)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?