Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 606

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
seines2008-10-20 20:04
Antall innlegg: 2

juks....???????
ka gjør en når man føle seg lurt...har just spillt mot en nybegynner som slo meg ned i støvlene....det kan æ leve me....men spillt 6 kamper og vunnet alle pluss 7 bingoer....og kan alle rare ord og forkortelser som æ sjøl brukte litt tid på å huske......bryr mæ ikke så mye om poengene men føle mæ lurt....
 
Alfa932008-10-20 20:05
Antall innlegg: 7771

Det er sannsynligvis en person som har en annen profil her inne fra før. Dette har vært diskutert mange ganger tidligere i forum.
 
Åse-mor2008-10-20 20:39
Antall innlegg: 5

Er det lov å nevne denne personens profilnavn?
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-10-20 20:45
Antall innlegg: 804

Åse-mor: Nei, det er det ikke.
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-10-20 20:47
Antall innlegg: 352

Nei, ikke skriv noe som kan avdekke enkelte spilleres identitet (jf. tidligere diskusjon - send en melding til spillvert evt ved mistanke om juks - det er vel i tråd med det spillvertene har sagt før). Får bare oppfordre til redelig spill og ikke bevisst gå inn for å tappe andre for poeng ved bruk av nye profiler. Trenger en først ny profil, bør en tenke over hvilke spill en går inn i - så ulempen for andre blir så liten som mulig.
 
Alfa932008-10-20 20:48
Antall innlegg: 7771

Du kan sende det til en spillvert hvis du mistenker en person for juks, men det kan ikke stå åpent i forum. Hvis personen har skrevet et virkelig navn, kan du prøve å søke på dette i `medlemssøk`. Da finner du ut om personen har en annen profil.
Den kan selvfølgelig ha slettet en gammel bruker, eller ha brukt et falskt navn, da finner du nok ikke ut av det, dessverre:)
 
nabodama2008-10-20 20:48
Antall innlegg: 119

Har vært ute for det samme som deg seines ! Fryktelig irriterende og frustrerende for oss som spiller fair, men det virker av og til som spillet er lagt opp til at det kan jukses og trikses veldig mye. Jeg er ikke noe datageni og spiller ut fra tillærte kunnskaper og erfaring fra mange kamper her og med egen hjerne som hjelpemiddel, noe som går svært dårlig her inne. Noe annet som vi ikke får lov til å diskutere mer, er jo denne ordlista som er ikke bare på jorde, men på feil jorde til og med. Ordene der er jo mildt sagt spesielle og ikke spesielt mye brukt i mine kretser for å si det slik. Men vi gir ikke opp og spiller videre siden vi er spilleavhengige så det holder...
 
Alfa932008-10-20 20:52
Antall innlegg: 7771

Det er mange ord her som blir brukt i spesielle kretser, f.eks. hvis du jobber med noe spesielt eller har en spesiell dialekt... det er jo bare sånt man må lære seg...
 
mrnupsen2008-10-20 20:54
Antall innlegg: 16

Det kan også være folk som er flinke i Scrabble i det virkelige liv, ikke glem det.
 
riorota - Ikke medlem lenger2008-10-20 21:09
Antall innlegg: 39

Alfa93 er du en spillvert?
 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-10-20 21:10
Antall innlegg: 1124

Enig med mrnupsen der. Vi må nok godta at det er mange her inne som har både større og anderledes ordforråd enn en selv. Det er jo tross alt et spill som tiltrekker både oss med sånn passe språkbagasje og de med et helt flyttelass : )
 
ave - Administrator2008-10-20 21:31
Antall innlegg: 4986

Det å ha en ny profil er jo strengt tatt ikke juks utover at den som spiller på sett og vis er en ulv-i-fåreklær..... Jeg har foreslått det før og gjentar gjerne igjen; hva med å markere de som har mindre enn 50 spilte spill i en annen farge? Dette vil jo gjøre sorteringen enklere for oss andre når vi takker ja til, eller velger å gå inn i et spill. Tidligere spillverter skulle melde ønsket videre til spillutviklerne, men jeg har ikke fått noen tilbakemelding om hvor den saken står. En føljetong for dere nye verter?
 
eterem2008-10-20 21:37
Antall innlegg: 1882

Det har blitt tatt opp, men jeg vet ikke hva som har skjedd. Har nå spurt igjen om det er aktuelt, så får håpe at vi får et svar etterhvert :)
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-10-20 21:42
Antall innlegg: 244

ja d hørtes skikkelig smart ut å markere de nye med en farge!
på det viset er vi jo sikre på at de fleste vil unngå å spille med de nye spillerene..
blir SKØY for nybegynnerene og aldri få spilt da, fordi alle tror de er "ulv i fåreklær" som d blir så heftig snakka om her
 
gullklumpen2008-10-20 21:51
Antall innlegg: 14

Det fins råtne epler i alle kasser, også denne. Enig med NIlsen, nye må ikkje bli mistenkeliggjort, vi får heller leva med at nokon ikkje spelar "fair play"
 
ave - Administrator2008-10-20 21:52
Antall innlegg: 4986

Det er ikke dermed sagt at man vil unngå å spille mot de nye, for egen del betyr det bare at da vil jeg ta meg det omstendelige bryet med å sjekke litt nærmere på den aktuelle spilleren før jeg velger et spill mot vedkommende....
Fordi jeg har gått på noen sure smeller som nevnt over så avviser jeg nå stort sett ukjente spillere med ranking under 1500. Like mye unyansert eksludering det....
 
ave - Administrator2008-10-20 21:53
Antall innlegg: 4986

ekskludering...
 
Alfa932008-10-20 21:56
Antall innlegg: 7771

Riorota: Nei, jeg er ikke spillvert... hehe...
Men jeg har vært her siden mars eller noe sånt, og jeg er glad i å lese og skrive i forum, og jeg er glad i å chatte med spillere innimellom hvis vi får tid...
Alt det som kommer opp i forum nå har vært oppe flere ganger før, og jeg har både lest og svart tidligere...
Jeg synes det er gøy:)
 
Alfa932008-10-20 21:58
Antall innlegg: 7771

Altså: Når noen stiller et spørsmål som jeg kan svaret på, og som jeg synes det er verdt å svare på, så svarer jeg... som her.
Håper ingen har noe imot det....?
Tenkte kanskje de som spurte ønsket et svar:)
 
Ingjerd12008-10-20 22:09
Antall innlegg: 103

Det er fint at du svarer alfa.
Fortsett med det.
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?