Spillrom
Sjiraffen25
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede26
Mobilspill
Pågående8 887

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Alfa932008-10-23 17:21
Antall innlegg: 7771

Søking i Forum
Jeg synes det er veldig mange gjentakelser i forumet... Det samme blir klagd på, spurt om o.l. o og om igjen...

Det blir gjentatt og gjentatt at alt står i forumet fra tidligere tråder. Jeg vet ikke hvor mange tråder her inne som handler om ordlista, forkortelser, etc. etc...

Er det ikke en mulighet å søke litt i forum før man legger ut en ny tråd? Det er nok å søke på et nøkkelord, så kommer jo alt sånt opp...

her kan man søke i forum:

www.ordspill.no/forum/fin d/

Bruk den, da vel, og legg heller til nye innlegg i gamle tråder enn å starte opp nye hele tiden!
Jeg blir så lei av å se de samme overskriftene dukke opp hele tiden, men det er alltid en ny person som har skrevet det...
 
ingermerethe2008-10-23 17:41
Antall innlegg: 9

Enig med deg i det Alfa.
 
Ingjerd12008-10-23 19:07
Antall innlegg: 103

For en gangs skyld er jeg uenig:-)
Alle som er nye på ordspill bør få lov til å spørre. Dersom man skal søke i et arkiv for å finne svarene, blir man demotivert - det er mye mer givende å spørre.

Vi som har vært her en stund bør vise åpenhet og tålmodighet. Det at man blir lei av innleggene på forumet..... (har det noe å gjøre med at man leser der for mye:-)?)
 
GreteSB2008-10-23 20:09
Antall innlegg: 7777

Helt enig, Ingjerd1!
 
vuillard - Ikke medlem lenger2008-10-23 20:34
Antall innlegg: 44

Bra Ingjerd1! Det er vel ok at man er ny og usikker og har behov for å spørre? Det er 'vi gamle' som skal svare så godt vi kan, selv om det blir samme svaret om igjen og om igjen.
Vi er de samme, men de som spør er stadig nye : )
 
Alfa932008-10-23 20:56
Antall innlegg: 7771

Jeg er enig i at man skal kunne spørre, og det er hyggelig å få tråder i forumet, men kan man ikke bare legge et nytt innlegg i en eksisterende tråd, istedenfor å lage en helt ny? Dette virker litt unødvendig...
 
Alfa932008-10-23 20:59
Antall innlegg: 7771

Og forresten Ingjerd, så leser (og skriver) jeg sikkert altfor mye i forum, men det er sikkert andre enn meg som har merket at ting gjentar seg mye.
Jeg vet at det ikke bare er meg som synes det, det går stadig igjen i svar på spørsmål o.l, ofte i noe jeg synes virker som en litt småirritert tone...
 
vuillard - Ikke medlem lenger2008-10-23 20:59
Antall innlegg: 44

Men det tar jo litt tid før man skjønner systemet. I alle fall for noen av oss : )
 
Alfa932008-10-23 21:01
Antall innlegg: 7771

Jada, og det skjønner jeg jo, men det var ikke bare spørsmål jeg tenkte på, men særlig diskusjoner om ordlister, oppførsel o.l...
 
vuillard - Ikke medlem lenger2008-10-23 21:09
Antall innlegg: 44

Da er jeg med Alfa. Ordlistediskusjonen kan kanskje løses med en liten notis på førstesiden: ordlisten finnes på denne linken og kan IKKE diskuteres. Hi hi : )
 
Ingjerd12008-10-23 21:15
Antall innlegg: 103

hei ALfa
Leser nok selv sikkert like mye i forum som deg:-) og syns det er bra at du skriver.
Men om man følger med på forum her eller på andre nettsteder, vil man se at det ikke er så mye utvikling i temaene.
Er litt som i livet ellers. Enkelte samtaleemner vil aldri gå av mote.
 
TSA832008-10-23 22:13
Antall innlegg: 45

Er jo ikke verre enn at de som ser seg lei av å repetere seg selv kan la være. Er sikkert andre der ute som trår til, så jeg ville ikke tatt det så tungt jeg.. Som Ingjerd1 sier; forum stagnerer fort, og når det stadig kommer nye spillere hit er det bare å forvente at de samme spørsmålene dukker opp. Dette gir oss nye spillere muligheten til å komme "i kontakt" med andre spillere også.

Tråder som dette er ikke noe mer konstruktivt enn gjentagende tråder.. uten at det er ment som direkte kritikk. Et forum er etter min mening ment for å gi muligheten til å diskutere, og det ville blitt veldig monotont om man ikke har lov til å diskutere ting som for noen oppfattes som "utdiskutert".
 
AudunSe2008-11-01 09:54
Antall innlegg: 14

Alfa93: Du som er så flink å være aktiv i forumet her kan kanskje trene på å være like flink mht. å igorere det du ikke synes noe om?
Det er faktisk ikke alle som mer eller mindre bor på forumet til Ordspill.
 
Alfa932008-11-01 10:01
Antall innlegg: 7771

Hehe, skjønner at folk er imot meg her:)

Men AudunSe, jeg liker meg i forum, og kommer nok ikke til å flytte herfra. Jeg svarer gjerne på spørsmål og deltar i diskusjoner og sånn, uavhengig om jeg har svart på et spørsål før eller ikke, men det hadde jo vært hyggelig å få inn noen nye temaer innimellom også?
Og jeg skjønner jo at folk er nye og gjerne vil stille spørsmål, så det er ikke det at jeg ikke liker det, jeg svarer uansett i noe jeg tror er en hyggelig tone.... men ting gjentar seg mye, og jeg vet det er folk som har vært her en stund som tar opp igjen diskusjoner i nye tråder, f.eks. om ordlista, da, og jeg mener det er litt unødvendig...
 
AudunSe2008-11-01 10:09
Antall innlegg: 14

Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg har ingenting imot deg. Dog kan jeg klage litt når du også gjør det, ikke sant? :)
Såvidt jeg vet er det vel ikke noen begrensning på antall tråder som kan bli opprettet på dette forumet, så det er vel rom for både nye og gamle temaer!? Det går jo an å hoppe lett over de trådene som har innhold man har sett før? Dette vil vel gjøre at både de som er mer drevne og de som er uerfarne (som jeg er) får tilfredsstilt sitt behov?

Gens Una Sumus (mottoet til verdenssjakkforbundet FIDE og betyr: "Vi er en familie")
 
Majel2008-11-14 13:42
Antall innlegg: 131

Det virkar!
Å søkje i forumet, altså. For eg fann jo denne tråden. ;)

Eg vart litt usikker her i forgårs.
Lurte litt på eit ord og tok eit søk.

Eg fekk ikkje treff, men likevel vegra eg meg ei stund for å stille spørsmål.

Kvifor?

Jau, fordi eg var heilt sikker på at eg har sett ordet omtala i forumet tidlegare. Og når folk stiller spørsmål om slikt som har vore omtala tidlegare så kjem det alltid oppgitte svar som seier: Søk i forumet, så finn du ut av det!!

Men det er no ein gong slik at trådar blir sletta ein gong i mellom, og ikkje alt er like lett å finne sjølv om ein søkjer.

Alle er heller ikkje like forumvande, like vande med søkjemotorar eller like mykje kløpparar ved tastaturet.

Nokre dristar seg kanskje til å starte sin første forumtråd - og så kjem det eit "skjerp deg" som respons?

Vi har kanskje lett for å gløyme, at sjølv om vi sit ved maskiner og tastar er det ikkje maskiner som tastar i andre enden. ;)
 
Weronix2008-11-14 14:05
Antall innlegg: 338

Eg e heilt enig med deg Majel! Syns det må være rom for å stille spørsmål når man er ny, SJØL om man kanskje kan finne det i forumet. Då kan heller vi som har vore her ei stund være hjelpsomme og gi dei nye linken til dette temaet, i stadenfor å skrive på en måte som gjer at dei nye kanskje vegra seg for å skrive i forumet neste gang.
Og viss det no e sånn at det irritera folk veldig masse å måtte lese ting på nytt, so e det jo som med andre tråda om ting som ikkje interessera en - man MÅ ikkje lese alt! :)
 
Alfa932008-11-14 14:10
Antall innlegg: 7771

Det er vel greit å starte nye tråder hvis man ikke finner noe i forum, eller hvis man er nye og har et spørsmål!
Som jeg sa tidligere, så er jeg mer lei av de samme diskusjonene igjen og igjen, og ord som blir tatt opp igjen og igjen...
Hvis jeg synes det er teit å starte en slik tråd, så holder jeg meg bare unna der, det er ikke noe problem, jeg _tror_ aldri jeg har svart oppgitt i forum om at det finnes en tråd om det allerede, det er mye hyggeligere å bare svare, men når folk om og om igjen starter den samme diskusjonen om høflighet og ordlister, må det jo være lov til å bli litt irritert når en tenker på at det hadde vært mye enklere å ta et enkelt søk i forum, finne en tråd og skrive et innlegg der...

Ellers har jeg ikke noe imot at folk diskuterer med meg, AudunSe, det er bare gøy:)
Jeg kommenterte bare at det tydeligvis bare var meg som følte det på den måten...
Jeg sa det kanskje på en dårlig måte:)
 
Weronix2008-11-14 14:29
Antall innlegg: 338

klart det! og det e då eg meina at vi kan gi dei linken til den diskusjonen, so sleppe vi en ny lang tråd om samme tema vi akkurat har diskutert...:)
Og nei, eg oppleve heller ikkje at du svara oppgitt Alfa93 :) Men eg oppleve at enkelte gjer det, og syns ikkje det e særlig hyggelig overfor dei som kanskje e nye og som det e sagt over her; kanskje ikkje er så forumvant! :)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-11-14 15:06
Antall innlegg: 804

Jeg syns det er greit å lage en ny tråd, men jeg skjønner også at de som har vært her en stund blir lei av de samme spørsmålene om og om igjen. Men man MÅ jo ikke lese og svare i alle trådene :) Det kryr av hjelpsomme mennesker her på ordspill.no, så man vil alltid få et svar. Enten det er et vanlig svar, eller en link til et lignende tema.

Noe som ville gjøre det enklere å søke i forum er å skrive i overskriften hva tråden handler om. Det er ganske så mange tråder her som heter f.eks "hjelp".
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?