Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 892

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
key - Ikke medlem lenger2008-10-26 16:47
Antall innlegg: 17

Hvor blir det av "Standard-spillerne"?
Jeg synes noe av sjarmen med Scrabble er å bruke tid på hvert legg, se på mulige alternativ og ikke skynde seg for å blir fortest mulig ferdig. Men hvor blir makkerne mine av? Nå er det nesten bare "hurtig" eller ofte også "panikk" som råder grunnen. Jeg vil gjerne så et slag for den ettertenksomme spillestilen, med spillere som tar seg tid til se hva som gir best uttelling. Og som kan bruke inntil 1 time på hvert spill.
:-) Key
 
ajnor2008-10-26 16:56
Antall innlegg: 958

Huff nei, jeg gidder ikke å sitte så lenge.... SÅ kjedelig å vente da, gitt§
Spiller aldri tregere enn stress...
 
Alfa932008-10-26 17:21
Antall innlegg: 7771

Jeg synes det er mange som spiller som deg, jeg, key. Hvis jeg går inn i et ro, synes jeg alltid det er et spill eller to som er normalt, standard...
 
Maggien2008-10-26 17:21
Antall innlegg: 12

Synes det er veldig behagelig å sitte foran tven eller i ro og mak med et standard-spill. Slappe av og nyte roen i en ellers stresset hverdag.

Så liker jeg også spenningen ved å velge de raske spillene. Får opp adrenalinet litt i kroppen da.

Så ja takk, begge deler og alt til sin tid ;-)
 
Karindi2008-10-26 19:01
Antall innlegg: 98

Eg spiller hurtig eller standard, liker å bruke litt tid så har eg ein 2 mnd gammel baby som eg kan sjå etter og henten om han vakner. God tid er godt å ha, blir litt stressa på stressa;)
 
gyromilt2008-10-26 19:39
Antall innlegg: 6

Jeg spiller helst standard og på normaltid, ifølge ungene er det fordi jeg nå klassifiseres som dinosaur i og med fylte 40 år... ;-)
 
key - Ikke medlem lenger2008-10-26 20:15
Antall innlegg: 17

Ja, NÅ skjønner jeg ;-) Min alder tilsier at jeg både er dinosaur, OG helt gått av moten (!) :-)
 
Yksi2008-10-26 20:32
Antall innlegg: 72

Spiller utelukkende standard, men så er jeg da også gått ut på dato med mine 70.... ;o)
 
kule - Ikke medlem lenger2008-10-26 20:46
Antall innlegg: 1

Ja. key er bedre med standard og kunne kose seg meg ett spill og ikke haste avgårde. Er jo mye morsommere å kunne tenke gjennom ett legg og få ut lange fine ord og ikke bare måtte legge ut to og to bokstaver de som spiller sånn er utrolig kjedelige å spille med ja...
 
Vibeke Aars2008-10-26 20:59
Antall innlegg: 18

Kanskje vi skulle lage en egen avdeling for oss ord-afficionados, som sutter og snutter og liker å bruke tid for å finne snertne løsninger. Men jeg har skjønt at her gjelder det fort og gæli, så skal man være med så får man henge på. Var det mulig med en "feinschmecker-avdeling"? Hvor man fikk kjempepoeng ved å snu ord til noe helt annet, lage lange morsomme lenker uten noe som helst poeng for en selv men for spillet som sådan, lokke frem ordgleden, ikke poengleken? Men den også, selvfølgelig. Hilsen en som har spilt med key med stor glede
 
key - Ikke medlem lenger2008-10-26 21:22
Antall innlegg: 17

Morsomt! Det ser jammen ut til å være en generasjonsgreie, -dette også.. ;-)
Blir gjerne med i en "scrabblegren" for feinschmeckere(!)
ps. Uansett er det moro når jeg finner noen som spiller for SPILLETs skyld, og heldigvis er det jo fremdeles noen. Bare jeg venter lenge nok ;-)
 
ave - Administrator2008-10-26 21:27
Antall innlegg: 4986

det går fint an å legge lange ord i de raske spillene også....det er en kunst det også, finne de beste ordene på kort tid
 
gyromilt2008-10-26 21:29
Antall innlegg: 6

Jeg er klar for å være feinschmecker! Synes egentlig at det er litt snaut med røde løpere også.... he-he!
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-10-26 22:39
Antall innlegg: 804

Min erfaring er at det er nybegynnerene som spiller normal og hurtig, og etterhvert øker til stress, lynrask og panikk. Men ikke alltid selvsagt!
Og jeg tror de fleste spiller for spillets skyld selv om de spiller lynrask/panikk!

Jeg spiller best i panikk, av en eller annen grunn, derfor spiller jeg bare det....
 
stabur - Ikke medlem lenger2008-10-27 10:13
Antall innlegg: 423

Enig med maggien!
Alt etter humør kan det bli både panikk og normal, men jeg er jo bare halvveis på tur til å bli dinosaur da :)
 
nalo2008-10-28 15:48
Antall innlegg: 356

Er sjølv ein standard normal/hurtig-spelar og synes ar det av og til er få av samme sort i spelromma. Har funne eit par som er trivelege å spela imot, men det blir jo ofte å flytta poeng mellom kvarandre slik at ingen av oss kjem noko veg når det gjeld rank. Det viktigaste er jo kampen, dei gode løysingane og gleda når ein god bingo dukkar opp, men eg likar jo ikkje å tapa, slik er eg vel lik dei fleste. Har av og til høve til å spela på føremiddagen, og har erfart at det faktisk er fleire standard-normal-spelarar pålogga då. Eige spelrom for dei ulike bretta, hadde vore greit, men det er ikkje noko stor sak for meg.
 
carsis2008-10-28 18:47
Antall innlegg: 9

Hei Key - støtter forslaget....bare ikke Tilfeldig for det blir for "tilfeldig".
 
GreteSB2008-10-28 19:15
Antall innlegg: 7777

Selv som den "gamle" damen jeg er, så liker jeg best spenningen ved lynraskt og panikk. Har ikke tålmodighet til å vente så lenge på medspiller. Selv om det blir mye korte ord så er det faktisk mange som også får til bingo på de raske spillene. Forøvrig så er det vel en smaksak. Det er uansett flott at det er spill for alle og enhver. Ha en fin kveld!
 
mcsnurp2008-10-28 21:28
Antall innlegg: 88

Hei key og nalo og alle andre standard/normal-spillere!
Jeg spiller bare Standard/Normal. Jeg har spilt nesten helt siden ordspill kom på nett, har prøvd de andre tempoene, men vender tilbake til standard/normal. Jeg synes de andre spillene blir så annerledes i spillestil, og jeg liker den gamle scrabble-følelsen. Så Vibeke - standard/normal er ikke bare for nybegynnere... Det er sant at det er flere som spiller raske spill, men det er som regel ikke noe problem å finne noen å spille med synes jeg. Men jeg må riktignok tåle litt mobbing fra ungene som påstår at jeg spiller ubegrenset...hehe.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?