Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 896

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
aneb - Ikke medlem lenger2008-10-27 17:18
Antall innlegg: 8

Halloween
Noen som har tips til et bra halloween-kostyme eller?
 
Lill-Basill2008-10-27 17:37
Antall innlegg: 9

Du kan gå naken, ta på en rød hatt og kom som "fyrstikk".

Eller... så kan du jo velge mellom de ulike dyrene her inne på ordspill?
 
sypiken - Ikke medlem lenger2008-10-27 18:03
Antall innlegg: 12

vi holder oss unna halloween. her satser vi mer på hallo?vin!
 
roannima2008-10-27 18:31
Antall innlegg: 302

enig med sypiken :-)))
 
riorota - Ikke medlem lenger2008-10-27 18:32
Antall innlegg: 39

halloween er noe tull
 
aneb - Ikke medlem lenger2008-10-27 19:11
Antall innlegg: 8

Det blir nok halloween med vin;)
 
Alfa932008-10-27 19:59
Antall innlegg: 7771

Læreren min var lampe en gang... med lampeskjerm på hodet og en ledning hengende etter seg...
Det syntes jeg var gøy:)
Men det var jo ikke så skummelt, da...
Kanskje et spøkelse, en vampyr eller heks... men det er jo så ordinært...

Ellers er jeg enig i at man ikke trenger å feire halloween her i Norge... Har ikke noe med oss å gjøre:)
 
aneb - Ikke medlem lenger2008-10-27 20:04
Antall innlegg: 8

Så negative dere er da:O
Halloween er en fin "unnskyldning" til å kle seg ut i artige kostymer og ta seg en liten fest sammen med andre:)
 
MyRuin2008-10-27 20:16
Antall innlegg: 201

ja, det kommer ann på hva man gjør ut av det,- denne tiggingen ved dørene er jeg ikke for,- men fest med utkledning er jo kjempe morsomt!!
Det mest orginalet kostymet jeg har vært borti er en som hadde vanlige klær på, men hadde en pose, som det sto anthrax på..
Ellers er det morsomt å være karakterer fra 'the addams family',- ellers er det jo de tradsijonelle heks, vampyr osv.
Jeg har engang vært en engel, for det synes jeg er ganske skummelt..
 
Gandalf2008-10-27 20:27
Antall innlegg: 7

Problemet med slike 'dager' er at det er markedskreftene som har snikinnført 'uskikkene' i Norge. Det samme gjelder f.eks. Valentines Day.

Når ungene i tillegg bare løper rundt og ringer på, står opp ned som noen potetsekker og forventer å få hauger med godteri fordi de er utkledd, ja da er det vel ikke så rart at vi ikke vil ha slike ting her.

Hva i all verden har skjedd med den gode gamle julebukken ??
Det var tider det - skål !!
 
lahanne2008-10-27 21:21
Antall innlegg: 2

www.coolest-homemade-cost umes.com
 
MyRuin2008-10-27 21:53
Antall innlegg: 201

hva er foskjell på julebukk og haloween?? Tidspunktet man går på.. `?
 
trymare2008-10-27 22:00
Antall innlegg: 871

hater haloween. det er så ***** frekt når sånne godte friker kommer å krever snop også viss de ikke får, knuser de rutene til vedkomne. Har hendt hos meg en gang. HALOWEEN HØRER IKKE HJEMME HER I NORGE! VEKK MED DET DRITTET!!! (min mening..)
 
olapaloma2008-10-27 22:04
Antall innlegg: 115

eg meiner at me får halda på den gode gamle julebukken og så får me la vera heile haloween, går foressten haloween på ordspill?
 
Belissa2008-10-27 22:07
Antall innlegg: 94

Forskjellen mellom julebukk og Halloween er ikke bare tidsspunktet, MyRuin. Julebukkene måtte gjøre seg fortjent til å få noe godt i posen sin, som f.ek.s synge. Og fikk de ikke noe, vel så oppførte de seg ikke som pøbler.
 
Vibeke Aars2008-10-27 23:04
Antall innlegg: 18

Forslag: kall det for "Hyl og hvin". Under studietid i USA fikk jeg sans for dette opptrinnet. Det var en familiegreie, foreldre gikk sammen med barna, og i den gaten jeg bodde i New York var det gløggservering på hjørnet og mystiske lyder og mye kos og fnis og morsom pynt. Her hvor jeg bor går unga fortsatt julebukk - i iskulden.... Det er triveligere med høstvær. Godt forslag: ta på deg noe gruelig, så når du åpner døra skriker ungene og løper sin vei. Det går mindre godteri da!
 
ajnor2008-10-27 23:19
Antall innlegg: 958

Halloween er noe som slettes ikke hører hjemme i Norge. Snikinnført av handelsstanden, akkurat som en annen her sa. Det samme gjelder morsdag, farsdag og Valentines Day. Norge er etter min mening amerikanisert nok som det er, om vi ikke skal "feire" alle disse tulledagene også. Ja til den gode, gamle julebukken!
 
matias2008-10-27 23:55
Antall innlegg: 1152

Halloween er ikke så galt, endelig har jeg også mulighet for å sminke meg opp (i svart, rødt og hvitt), ikke bare dere jenter. Og det er jo ikke nødvendig å gjøre det kommersielt da, der kan det nok ha gått litt langt.
 
Junisol2008-10-28 05:55
Antall innlegg: 146

Hvis poenget bare er å kle seg ut, har jeg mest sans for karneval. Om sommeren og danse samba.
Halloween er noe unorsk, vår gamle tradisjon med julebukken er koselig. Selv om bakgrunnen for julebukken var at voksne mennesker var utkledt til det ugjenkjennelige, for å kunne gå rundt på storgardene og få litt ekstra godt i romjulen. Man måtte ikke bli gjenkjent, da kunne folk forstå at det var en smule smalhans i familien.
 
Glory2008-10-28 06:52
Antall innlegg: 386

Halloween er ikke en god unnskyldning for noe som helst! Satser heller på HalloVenn!
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?