Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 826

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
olekjell2008-11-06 16:46
Antall innlegg: 6

Juks - ikke at jeg eeegentlig bryr meg, men...
La merke til at to nesten identiske brukernavn "spilte" mot hverandre flere ganger i løpet av et par minutter. Den ene begynte med rundt 200, den andre på 2000-og-et-eller-annet.

Den med lavest poengsum fikk raskt lavere, mens den "flinke" fikk høyere og høyere ranking.

Tipper at den laveste trykket på "Gi opp", "Gi opp", "Gi opp", "Gi opp", "Gi opp".

Jeg husker forøvrig brukernavnene. Skal man jukse hadde det vært smartere å gjøre det noe mindre innlysende.

Nei, ikke at jeg egentlig bryr meg, men dette er da barnslig.
 
_pusursøster2008-11-06 18:49
Antall innlegg: 12

hehe, når man ser på de profilene er det jo ikke vanskelig å se at dette bare er tull. Den ene har tapt omtrent like mange kamper som den andre har vunnet. Personen vil jo fort gå ned i ranking når han/hun begynner å spille mot "ekte" personer....Men, men
 
matias2008-11-06 18:57
Antall innlegg: 1152

Hvis det er sånn som du sier, olekjell, vil det være å tape med vilje for å manipulere ranking, noe som defineres som juks. Hvis du sender navnene til en spillvert, kan vi se på det.

Bra at du ikke nevnte navn i forum forresten.
 
lucky strike2008-11-06 19:23
Antall innlegg: 32

matias - er opp til flere som har ligget godt under 1200 og vips på 1 2 3 oppi 2 til 3000... på minimal tid, noe som er umulig.

men se hvor det bryr meg. jeg finner dette spillet gøy og godtar alle.
 
sigar972008-11-06 19:42
Antall innlegg: 84

det er ikke umulig men det er ganske vanskleig
det er mange som sikkert har spilt mye på hytta og hjemme (vanlig scrabble) før ordspill kom så de er ganske gode
jeg har brukt over 1000 spill på å komme meg over 4000
hvis jeg ikke hadde spilt på hytta ville jeg trengt mye flere spill eller jeg ville kaskje ikke klart det
 
sigar972008-11-06 19:44
Antall innlegg: 84

jeg synes forøvrig at veien fra 3000 til 4000 er ganske kort
 
lucky strike2008-11-06 19:45
Antall innlegg: 32

hva mener du med "kort", da? her er det snakk om ikke mange minuttene...
 
Magne Suim2008-11-06 20:04
Antall innlegg: 190

Hvorfor er det opptil flere som insisterer på at juks ikke bryr dem, samtidig som deres deltagelse i tråden viser at de faktisk bryr seg?

Det er da på ingen måte noe å skamme seg over at man ikke ønsker juksere her.
 
lucky strike2008-11-06 20:10
Antall innlegg: 32

neida, la dem jukse. synes vaktene bør være mer på "vakt" :-)
brukere er mer obs enn de som skal observere. hm, ja noe sånt


men det gjør ikke noe. de som jukser får bare ha den "gode" følelsen, mens vi andre har en bedre følelse. hirr hirr
 
snuppilura2008-11-06 21:00
Antall innlegg: 151

Okei så jukser de for å se bra ut på lista, men så snart de spiller mot andre vil jo nødvendigvis denne "kunstige" rankingen synke. Så da kan de velge; se godt ut eller ha spilleglede med andre. Syns litt synd om de jeg, hehe Det blir litt; "nothing but a pretty face" opplegg...
 
starey2008-11-06 21:34
Antall innlegg: 956

lucky strike, du vet jo ikke hva vi har gjort i forhold til juks. Det diskuteres jo ikke i åpent forum. Men vi takker alle for klager på brukere, så lenge dere ikke sier navn i åpent rom.
 
lucky strike2008-11-06 21:43
Antall innlegg: 32

neida, dere gjør sikkert en bra jobb.
men det er sikkert dritkjipt for de som er opptatt av å sanke poeng..
 
Linda782008-11-06 22:08
Antall innlegg: 17

Hvis jeg er så "heldig" å møte en av de jukserne da med høy ranking, vil det bare resultere i at jeg går mye opp på ranking (hvis jeg vinner da, vel og merke hehe) noe jeg bare synes hadde vært moro, men skjønner den biten med at jeg står i fare for å miste de fort igjen og da kanskje, hvis jeg faktisk møter noen av dere som er kjempe gode, hvem vet ;)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-11-06 22:43
Antall innlegg: 804

Vi kan ikke alltid få med oss alt, derfor er det veldig fint om dere sender en melding til en av spillvertene dersom dere har mistanke om juksing.
 
Alfa932008-11-06 23:06
Antall innlegg: 7771

Man kan vel være aktiv i forum og i tråder om forskjellige ting uten at man bryr seg så mye om folka som jukser... noen er her kanskje her for diskusjonen?

Jeg selv bryr meg heller ikke stort om folk jukser, det er deres `problem` men det kan være morsomt å diskutere det for det...?

Jeg har vært veldig heldig og møtt svært få av disse, tror jeg, det er iallfall ingen jeg har kunnet peke ut som juksere.
Men jeg ser jo at mange har opplevd det, og jeg synes det er veldig synd at folk jukser. Det angår ikke meg, men det hadde vel vært bedre om de kunne spille fair, fordi systemet med lister og sånn ville vært riktigere.

Men jeg _tror_ at spillvertene våre gjør gode jobber, selvom vi ikke merker det. Vi hadde nok sett mange flere klager hvis de ikke hadde gjort det!
 
matias2008-11-06 23:18
Antall innlegg: 1152

Vi gjør så godt vi kan, men vi er avhengige av tips, da det ikke er alt vi ser. Vi slår ned på all juksing, men spesielt i de tilfellene hvor det går ut over andre (ikke-juksere) eller manipulering av topplistene.

Jeg ser veldig få juksere selv, heldigvis er de aller fleste her greie å spille med, det er det viktigste :)
 
ordknapp2008-11-07 02:02
Antall innlegg: 89

Den type juksing det var snakk om i første melding i denne tråden er ikke vanskelig å oppdage. Det er snakk om noe jeg vil kalle "poengdumping", et uttrykk fra poker, hvor man snakker om chip-dumping. I poker er det vel mest snakk om tapping av penger fra en spiller som får identiteten misbrukt, mens her på ordspill handler det ikke om penger men poeng og rank.
Det er lett å opprette flere profiler og la disse spille mot hverandre gjentatte ganger, hvor den ene spilleren trykker på "gi opp" og donerer masse poeng til en profil som stiger i rank.
Jeg la også merke at dette skjedde i Krokodillen i dag, for det foregikk ganske åpenlyst. Den ene profilen økte i rank fra 2000 til 6000 eller noe sånt i løpet av en halvtime.
Det burde være enkelt å spore om noen går unaturlig raskt opp i rank som dette, ved hjelp av statistikker. Så kan man sjekke spillhistorikken til disse, og dersom det er spilt mange spill mot en eller få andre spillere, og alle disse spillene ender med at motspilleren gir opp med en gang, ja da har man klare beviser.

Eller man kan bare overse slik juksing, for det gir jo bare en falsk høy rank, og går ikke ut over andre. Mot ekte spillere vil de fort miste rank igjen ;-)
 
silentio2008-11-07 14:54
Antall innlegg: 3

Akkurat nå sitter det en her med to profiler og jukser ved at han spiller mot seg selv ved kun og invitere og deretter avslutte. Etter min mening burde de sperres ute!
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-11-07 15:12
Antall innlegg: 352

Hyggelig er det ikke - når andre spiller seriøst for å komme opp på neste nivå, f.eks. topp 100.
 
meisa2008-11-07 20:56
Antall innlegg: 443

Det går også an å låne bort nicket til et familiemedlem eller en venn som normalt er dyktigere enn en selv. Så kan vedkommende få rankingen til den andre opp. Kun i et spill har jeg lurt på om så var tilfelle. En person med veldig lav ranking, og som alltid pleidde tape, var plutselig kjempegod i et spill. Selvsagt har brikkene og dagsformen mye å si, så jeg vet jo ikke om det var juks. Jeg har jo selv en sjelden gang opplevd å ta overlegen seier over 1 eller 3 personer med veldig høy ranking.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?