Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 871

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Torill2008-11-08 13:59
Antall innlegg: 3658

Hei - en hilsen fra langt borte
Som noen av dere har faatt med dere har jeg tatt meg en liten pause fra ordspilling og tilbringer droeye 5 uker i Soer-Oest-Asia. Jeg har ingen sterke abstinenser, men av og til noen svake.... og da kikker jeg innom paa Ordspill naar det passer saann, for aa se hva som roerer seg. Men har ikke falt for fristelsen aa spille....! (Det hjelper litt at linjene som regel er haaploese)

Saalangt paa min reise har jeg vaert i Kuala Lumpur, en spennende by som paa de fleste omraader skiller seg klart fra Nesodden. Etterpaa gikk ferden hit til Borneo. Foerste stopp var den noe underlige byen Sandakan, der damer paa tur uten mann var nok til aa sjokkere lokalbefolkningen.
Saa var det jungelen som lokket. Spartansk overnatting og mengder av gjoerme, men veldig trivelig betjening som guidet oss rundt til lands og til vanns (Kitabanangan-elva). Orangutanger og andre aper, slanger, tarantella, villsvin og et utall andre skapninger krydret dagene. Og om natta var det deilig aa ligge i moerket uten vinduer og doerer og bare lytte til jungelen.
Ferden gikk deretter til Kota Kinabalu, hovedstaden i Sabah-provinsen, hvor jeg fortsatt befinner meg. I dag har jeg vaert paa snorkletur til oeya Sapi (sjekk gjerne f.eks. googleEarth og bli misunnelig!!!) I oeyeblikket feires 44-aarsdagen paa internettkafe, etter aa ha inntatt blekksprut med tang (og andre ting) paa det lokale markedet. Saa spanderte betjeningen paa hotellet en veldig klissete rosa kremkake som jeg haaper at magen taaler... for i morgen gaar ferden videre til Kinabalu nasjonalpark.

Folk er utrolig vennlige her i Malaysia og vaeret er litt bedre enn hjemme, dvs melom 25 og 30 grader og det regner nesten ikke.

Hvis noen har tenkt seg hit og trenger mer konkrete reiseraad, ta gjerne kontakt.

Kos dere med ordspilling, jeg kommer nok til aa kikke innom igjen og uti desember en gang kommer jeg tilbake og slaar dere ned i stoevlene!!!! (Hvis jeg ikke skulle bli helt kurert)
 
Alfa932008-11-08 14:09
Antall innlegg: 7771

Å, Det hørtes kjempegøy ut! hmpf, neste gang får du ta med meg, Torill!
Grattis med dagen, da, ihvertfall! Det høres ut som om du har det kjempefint....
 
Hyggelig2008-11-08 14:12
Antall innlegg: 16

Gratulerer med dagen! Kjekt at du legger ut reisebrev!
 
oldice2008-11-08 14:35
Antall innlegg: 14

Gratullerer med dagen, koselig reisebrev.

Ha en fortsatt fin reise
 
ohelene2008-11-08 15:18
Antall innlegg: 21

Takk for koselig reisebrev. Har sjølv vore i Malaysia og Kuala Lumpur. Byen var eit av høgdepunkta for meg på min tur som varte i tre og ein halv månad.
 
htl2008-11-08 15:26
Antall innlegg: 54

Høyres heilt fantastisk ut. Enjoy!
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-11-08 15:42
Antall innlegg: 804

Høres ut som en flott reise!!
Kos deg videre, og ha en fin bursdag :)
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-11-08 15:58
Antall innlegg: 352

Gratulerer med dagen og god tur videre (pass deg for slangene!)! Ny attraksjon venter på nettet; ordjagt.dk, hvor undertegnende er blitt lost i det siste.
 
akantus2008-11-08 18:07
Antall innlegg: 176

Gratulerer med dagen!
Høres ut som en perfekt måte å feire på. Fortsatt god ferie!
 
Helen2008-11-08 18:11
Antall innlegg: 745

Gratulerer med dagen, lillesøster :)
 
kness - Ikke medlem lenger2008-11-11 12:40
Antall innlegg: 1134

Drømte at jeg la bingoen REISEBREV i natt, og at Torill hadde mistet plassen sin på pallen. Så jeg er nok sanndrømt og gleder meg allerede til siste nytt fra Malaysia :)
 
solur - Ikke medlem lenger2008-11-11 13:56
Antall innlegg: 72

Hyggelig at du tar deg tid til å fortelle om hvor misunnelige vi bør være, men det med bare litt abstinens tror jeg ikke noe på. Derimot vet jeg at du slår oss ned i støvla når du er tilbake.
Ha en flott bursdag!
 
Torill2008-11-12 03:32
Antall innlegg: 3658

Tusen takk for hyggelige hilsener.

Jeg har vaert oppe i hoeyden noen dager, naermere bestemt Kinabalu Nasjonalpark. Der regner det utrolige 5 meter i aaret! Ellers var det veldg flott der og saa kjoelig at det smakte godt med varm kakao og bad i de varme kildene. Vi bodde i synsavsatnd til Soeroest-Asias hoeyeste fjell (som ogsaa heter Kinabalu). Vurderte bestigning, men syntes i grunnen det holdt lenge aa surre rundt i skraaningen og betrakte regnskogens flora og fauna. I kveld gaar ferden tilbake til Kuala Lumpur og videre til Sianreap og Anchor Wat (ikke helt sikker paa rettskrivningen her). Siste par ukene av ferien skal tilbringes i Thailand, tar gjerne mot tips om et paradisisk sted med lav partyfaktor og flott natur....

Og Kness, ser jeg har ramlet ned fra pallen i kampligaen, tror 5. plassen kan vaere innen rekkevidde!!
 
mariatherese2008-11-12 18:30
Antall innlegg: 1

Med tanke på reisetips i Thailand, så er Koh Lanta er en øy ikke langt fra Phi Phi øyene som bare er helt fantastisk! Og i motsetning til Phi Phi og de fleste av øyene på østkysten, er stemningen her langt roligere og partyfaktoren lav. Idyll spør du meg! :)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?