Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 876

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Elviria2008-11-13 00:36
Antall innlegg: 16

motspilleren ble borte
hei!
Jeg er i et spill, og spiller ubegrenset.
Nå er det nesten ti minutter siden morspilleren har vist aktivitet.
Hva gjør jeg?
Hvis jeg bryter taper jeg vel mange poeng?
Vennlig hilsen Britt
 
Elviria2008-11-13 00:43
Antall innlegg: 16

Måtte bare bryte etter 15 minutter.
Britt
 
gompedyret2008-11-13 01:40
Antall innlegg: 4381

Ubegrenset er skummelt sånn sett. Derfor kan det være lurt å kun spille ubegrenset mot folk du kjenner eller stoler på.

Ellers vil Normal være adskillig "tryggere", siden det faktisk er tid som går ut.
 
rød32008-11-13 07:57
Antall innlegg: 54

Denne burde vært fjernet, eller så får dere informere litt mere om hva den er for, mange nye skjønner seg vel ikke hva det er. Satt faktisk å spilte et uranket spill med en nybegynner her i går, denne skjønte
heller ikke hva det er osv, så må man liksom sitte der å forklare. Virker på meg som folk rett og ikke følger med.
 
HanneH2008-11-13 08:59
Antall innlegg: 2290

Synes det er veldig godt forklart her inne hva de forskjellige spillene og hastighetene osv. er. Det er jo helt vanlig, i alle fall for meg, og lese hva spillet går ut på før man starter. Og om man går inn på fanene Spilleregler og vanlige spørsmål, så får man vel svar på det aller meste. Men det blir selvfølgelig opp til hver enkelt om de ønsker å vite hva det dreier seg om eller ikke. Synes det er hører med å lese det først jeg. Og mye annen informasjon er det også å finne her om man ønsker å vite mer. Både når det gjelder poeng, utregninger og minustid. Tror man finner det aller mest veldig godt forklart. Det er bare å ta seg tid til å lese det.

Ha en fin spilledag :D.
 
starey2008-11-13 09:21
Antall innlegg: 956

Ja, Elviria, ubegrenset er skummelt slikt sett. Håper du er klok av skade. Det har seg slik at for noen er en time for kort tid til å bli ferdig med et spill. Ubegrenset er derfor uten en tidsbegrensing som avslutter spillet på overtid, fordi det er ingen overtid. Du får bare passe deg hvis du er redd for dette.

Som HanneH sier, har vi spillereglene under fanen spilleregler. Du får bare spørre hvis det er noe mer du lurer på.
 
starey2008-11-13 09:26
Antall innlegg: 956

I tillegg kan jeg legge til at det er trygt å spille ubegrenset hvis det er uranket, da får du ikke et avbrutt spill i statistikken, og heller ikke tap av ranking.
 
rød32008-11-13 11:50
Antall innlegg: 54

Man bør likevel se seg for før man logger seg inn på de forskjellige spill.
 
HanneH2008-11-13 12:40
Antall innlegg: 2290

Ja en forutsetning når man går inn i et spill er jo bl.a. å vite om man mestrer den hastigheten som det spillet er opprettet med, samtidig som man selvfølgelig også ønsker å spille den type spill. Det er jo her som med alt annet at man hopper vel ikke på det første og beste :). Så helt klart bør man jo vite hva man velger, både ved hastighet og type brett.
 
løeløe2008-11-13 14:05
Antall innlegg: 24

Noe av et lignende problem : Jeg inviterer til et spill og en motspiller melder seg på stadig vekk for så å trekke seg igjen rett etterpå antagelig for å "mobbe". Plutselig sitter jeg der og spiller alene.
Spørsmålet er hvis jeg sitter klar med startknappen og trykker denne før motspilleren har rukket å trekke seg igjen, vil da motstanderen være nødt til å spille, og hvis motspilleren trekker seg etter at jeg har startet spillet vil denne da miste rankingpoeng ?
 
HanneH2008-11-13 14:25
Antall innlegg: 2290

Løeløe : Etter de siste oppdateringen som ble gjort vedr. dette så er spillet startet så snart spillbrettet dukker opp. Så om du får den motspilleren inn i spillrommet må han/hun enten bryte og taper da en masse poeng eller fullføre spillet mot deg. Dette gjelder uansett om ingen ord er lagt på brettet.
Så reager kjapt neste gang, sitt klar med knappen så får du se hvordan motspillere reagerer på det :)
Muligen slutter han/hun med og hoppe inn og ut for å "mobbe" som du sier.
 
ohelene2008-11-13 17:33
Antall innlegg: 21

Kva er forresten god skikk om ein motspillar forsvinner eller loggar av? Er det ufint å legge kvar gang det blir min tur, eller bør ein passe til den andre evt. kjem tilbake eller til spillet er slutt?
 
Eiram2008-11-13 17:48
Antall innlegg: 31

Jeg pleier å legge på, men selvfølgelig gjør jeg ikke det hvis motspiller har sagt noe om ustabilt nett. Det spørs veldig på situasjonen:)
 
Alfa932008-11-13 20:24
Antall innlegg: 7771

Jeg gjør legger gjerne til jeg skjønner at det faktisk ikke er noen her.
Deretter kan jeg innimellom legge helt til jeg leder, men vanligvis gidder jeg ikke å sitte og legge i evigheter... da er det bedre å passe ut..
Selvfølgelig legger heller ikke jeg hvis jeg vet at motspilleren ikke gikk ut med vilje:)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?