Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 854

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tsw000 - Ikke medlem lenger2008-11-16 13:33
Antall innlegg: 114

Tilfeldigheter
Er det tilfeldig at de fleste - vil jeg påstå - ser ut til å velge å spille Tilfeldig? Personlig liker jeg det ikke, nettopp fordi det er så tilfeldig! Det skulle vært morsomt å høre hvorfor de som foretrekker det, gjør det.
 
rbm2008-11-16 13:57
Antall innlegg: 859

det er vel mange "drevne"spillere som velger tilfeldig for spenningens skyld...selv spiller jeg alletyper,men i begynnelsen tok jeg bare standard for det var jeg vant til fra det vanlige brettspillet.
 
Bardi - Ikke medlem lenger2008-11-16 14:01
Antall innlegg: 2

Lurer på det samme selv. Det er ikke særlig moro når motstanderen får 120 poeng på det første legget og kan bruke resten av spillet på å forsvare ledelsen.. Derfor spiller jeg bare tilfeldig spill når jeg en sjelden gang vil ha avveksling fra standard- og spesialbrett!

Vil jo tro at noe av grunnen til at det er så populært kan være at det ofte oppstår store differanser i poengscoren, som i sin tur resulterer i ratingbyks. Men det kan jo gå begge veier! Også er det dette med spenningsmomentet da. En vet aldri hvordan brettet kommer til å se ut. Da har man jo dobbel spenning for man vet jo heller aldri hvilke bokstaver en får utdelt. Fiffig! Nå fikk jeg lyst til å prøve en runde tilfeldig...
 
MyRuin2008-11-16 14:22
Antall innlegg: 201

jeg er enig med dere, tilfeldig har ikke noe med dyktighet og gjøre, det går mest på flaks,- derfor liker ikke jeg det.. Men det var vel ikke det du spurte om... :)
 
Pee-Jay2008-11-16 14:27
Antall innlegg: 57

Jeg liker tilfeldig fordi det nettopp er tilfeldig! Da kan hvem som helst vinne, og det er litt av spenningen :D
 
Bardi - Ikke medlem lenger2008-11-16 14:31
Antall innlegg: 2

Hei igjen! Nå har jeg nettopp spilt en runde tilfeldig stress og jeg vant med 696 - 307. Fikk 216 poeng for å legg ordet "gafler" og var meget fornøyd med det! Nå blir det bare "tilfeldig" på meg en stund framover altså:).
 
DROY - Ikke medlem lenger2008-11-16 14:33
Antall innlegg: 95

Spiller man mange nok spill så blir ikke tilfeldige brett så tilfeldig likevel
 
tsw000 - Ikke medlem lenger2008-11-16 14:40
Antall innlegg: 114

Takk for svar, alle - det var morsomt å lese - jeg undret meg bare nettopp fordi jeg ellers i livet liker det tilfeldige, men her altså ikke! fortsatt god søndag!
 
ajnor2008-11-16 14:47
Antall innlegg: 958

Tilfeldig er så mye mer spennende! Synes både standard og spesial blir så kjedelig...
 
Karindi2008-11-16 14:57
Antall innlegg: 98

Spilte kun standard før men no er eg blitt litt tøffare og spiller tilfeldig. Syns det er lettere å legge ord for ein blir ikkje så opphengt i dette krysset på standard. Føler eg bruker meir heile brettet no, klart det er surt å tape når motstandaren opner med eit ord som gir opptil 400 poeng og ein kan føle at dette spillet er berre å spille ferdig for tape gjer ein uansett. Moro er det når det er eg som klarer å legge dei orda som gir mest poeng;)
 
cammie2008-11-16 19:54
Antall innlegg: 189

Jeg synes det blir mer tilfeldig å spille standard jeg. For om motstanderen er heldig med bokstaver og får lagt en bingo er det vanskelig å ta igjen "forspranget". Spiller man tilfeldig kan man hente inn poengene igjen ved litt taktikkeri. Derfor liker jeg best tilfeldig :) Fordi det egentlig ikke er så tilfeldig :) Selvfølgelig er det tilfeldig hvem som får starte, og med mange fargeruter i midten kan det bli litt "urettferdig" start, men det er ikke så ofte dette skjer synes jeg.
 
BettyBlue2008-11-16 19:55
Antall innlegg: 122

Jeg foretrekker tilfeldig fordi jeg opplever at i standard eller spesial blir spillet fort"låst" av en "trapp" som følger de gule/røde feltene. Jeg synes det er mye mer kjedelig å bli låst i spillet enn å f.ex tape med stor forskjell... Dersom det er fler med i spillet blir det anneledes.
 
TSA832008-11-16 21:10
Antall innlegg: 45

spiller nærmest utelukkende tilfeldige brett, rett og slett fordi det originale scrabble brettet mitt ikke er like fleksibelt og morsomt.
 
carisma2008-11-16 21:42
Antall innlegg: 18

Har spillt standard noen få ganger, og opplever at alle bokstavene ender opp nede i det ene hjørnet av spillet og at man sliter med å spre ordene pga "trappe-effekten". Den siste gangen valgte også motstander å konsekvent legge to-bokstavsord, noe som ikek akkurat hjalp på spredningen.
Forøvrig syns jeg det er lettere å ta igjen en høy start-poengsum på tilfeldig brett enn en høy poengsum som kommer i siste halvdel av spillet. Man kan jo få en bra start og så bare vanskelige bokstavkombinasjoner, og omvendt.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?