Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 887

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
løeløe2008-11-17 22:05
Antall innlegg: 24

Den minste høflighet man kan vise..
.... er å si hei når man starter spillet og takk for spillet når det er avsluttet. Surpomper som har mye høyere ranking enn meg tror de kan slå meg så lett så når jeg vinner spillet avslutter de straks.
 
Saral33t2008-11-17 22:15
Antall innlegg: 10

Det er vel heller ikke vits å bli sur for at dem ikke gjør det. Jeg bryr meg ikke spesielt mye når folk ikke sier hei eller lignende, men koselig hvis dem gjør det, man kan ikke forlange det. Man er her for å spille så. Det er min mening. (:
 
starey2008-11-17 22:18
Antall innlegg: 956

Noen er her kun for å spille, andre er her også for det sosiale. Begge sider må respektere hverandre. :) Jeg oppfordrer alle til å si hei og tfs, men det kan man ikke forlange av noen.
 
acis2008-11-17 22:26
Antall innlegg: 13

Jeg er ganske ny her, men har allerede opplevd at folk jeg har vunnet over bare folater spillet uten å si noe som helst.
Bad looser? Eller bare dårlig oppdratt? tfs koster jo ikke akkurat noe å si,da.
 
indolent2008-11-17 22:26
Antall innlegg: 116

hvis jeg spiller et raskt spill, og får bokstaver er vanskelig å stokke riktig, så blir jeg litt opphengt i bokstavene, og glemmer hele hei'en.. prøver alltid å takke for spill, men noen forsvinner ut før man får skrevet.. og jeg gidder ikke takke for spillet før det er slutt.
 
Weronix2008-11-17 22:31
Antall innlegg: 338

og no for tida e det og viktig å huske at enkelte har hatt problem med chat`en sin, og dermed ikkje får sagt verken "hei" eller "takk for spillet"...
 
Majel2008-11-17 22:49
Antall innlegg: 131

Vanlegvis får eg med eit "hei" i starten, men nokre gongar er eg så treg at eg ikkje rekk å taste "tfs" før motspelaren har forlete spelet.

Vi får tru at dei som ikkje har tid til hei og tfs er så ivrige at dei gløymer seg heilt vekk. :)
 
torg - Ikke medlem lenger2008-11-17 22:59
Antall innlegg: 2

Det er også koselig når man blir gratulert med bingo ;)
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-11-18 00:22
Antall innlegg: 352

Hei Løeløe. Takk for spillet tidligere i kveld. Bare hyggelig at du vant med 10 poeng og rikelig på ratingen. Øver meg for tiden på litt andre spilltyper og med god tid til planlegging av spillet. Da velger jeg å spille mot folk som ikke er så knallgode - selv om jeg med god margin taper på ratingen (den tar jeg igjen seinere). Hvis jeg forsvant raskt, hadde det i hvert fall ingenting med utfallet av kampen å gjøre. I en kamp tidligere var det skikkelig problem med å flytte brikkene, så jeg måtte forlate spillet en stund og røk med en rate på over 120.
 
katinka2008-11-18 02:04
Antall innlegg: 72

Er det jeg som er litt rar her, eller er det fler som synes at dette innlegget fra philologicus er bittelittegranne nedlatende? Om du, philologicus, tester ut nye spillmetoder på noen du mener er "ikke så knallgode", fordi du jo, som du så sjarmerende formulerer det, tar det igjen seinere, burde du i det minste latt være å fortelle om det. Du an jo knuse mennesker som koser seg med spillet med å formulere deg slik! Jeg klarer ikke komme på andre betegnelser akkurat nå enn at du er snørrhoven. Jeg håper inderlig at andre "ikke så knallgode" ikke lar seg lure inn i testene dine. Eller at de som tilsynelatende ikke er så knallgode knuser deg ettertrykkelig, gang etter gang, og at du aldri klarer å ta deg inn igjen på ratingen. Stolte filologer vil neppe vedkjennes deg etter dette.
 
Majel2008-11-18 02:10
Antall innlegg: 131

Vi får håpe at folk har vit til å tolke innlegget til Philologicus i beste meining, Katinka.

Kvar og ein kan bli offer for eigne uheldige formuleringar. ;)
 
Slurvesara2008-11-18 08:32
Antall innlegg: 37

Jeg som trodde ordspill bare var spill og morro.... Jeg sier som oftest hei og tfs, men gidder faktisk ikke bruke energi på å iritere meg over at noen ikke gjør det.
Hvis noen blir knust av innlegget til Philologicus, ja da er det noe riv ruskende galt med vedkommende!
 
Slurvesara2008-11-18 08:33
Antall innlegg: 37

joda, jeg vet at irritere skrives med to r er;o)
 
BettyBlue2008-11-18 08:39
Antall innlegg: 122

Jeg tenker ikke over det om folk sier hei eller ikke. Jeg svarer om det kommer et hei. Og noen ganger er det meg som kaster ut et hei først.

Og å takke for spillet blir på samme viset. Men har motspilleren sagt hei, sier jeg alltid "tfs". Men noen ganger skjer det ting rundt meg her jeg sitter som gjør at jeg må forlate spillet i en fart. Andre ganger har spillet vært så gøy og motspilleren så hyggelig at jeg har lyst til å si mye mer enn bare "takk for spillet"
Om motspilleren forsvinner uten "tfs" tenker jeg at det kan ha sine grunner. Noen ganger kan man (jeg også) bli irritert, f.ex over et "kult"ord en ikke fikk lagt fordi motstanderen la "ær" hæ" "bø" el. Men sånn er jo spillet...

Det jeg synes er kjedelig er å bli nektet pause. Ber som regel om 2-3 minutter, for å gå på do, lufte hundene, eller ta meg av en unge.

Husker de første gangene jeg spilte her. Ble da skikkelig satt ut når jeg så de tre bokstavene. Trodde det betydde tufs!!

Når det angår å avbryte i et spill kan det ha like mang årsaker.. Jeg for min del har mistet nett kontakt en del ganger (Les: en hund bet i stykker nettverkskabelen. Nettverket gikk ned i hele nabolaget. Strømmen gikk. Gubben ble irritert og nappet ut kontakten) Andre ganger har jeg bedt om pause av forskjellig årsak, blitt nektet, fortalt hva som er årsaken, og i hvilken grad det er viktig. Er komentarene tilbake da "sure og flåsete eller nedlatende, går jeg heller ut av spillet.
Når jegvar helt fersk her inne tenkte jeg faktisk ikke over det faktum at det satt noen i "den andre enden" og la ned spillet, fordi jeg ikke hadde tid til mer... Nå vet jeg heldigvis bedre.

Men det er meg, jeg lar meg ikke irritere så lett. Noen ganger er det kjempe hyggelig med et hei, andre ganger spiller det liten rolle.. Kommer vel an på dagsform kanskje. Kan også bli veldig opptatt av debrikkene jeg har fått utdelt, om de er vanskelige eller om jeg mener at "her må det være en bingo". Da kan jeg lett glemme å si hei med engang.

Om jeg vil prøve andre typer spill enn mitt faste "hurtig tilfeldig" velger jeg også motstanderen med omhu. For å gi meg selv en sjanse... Om jeg f.ex vil prøve lynrask vil jeg gjerne spille mot en med lav rate for å kanskje ikke miste så mye selv, eventuellt mot en jeg VET er veldig god (david, mathias, kontakinte, osv..) for da å (i mine tanker) "tape med stil... hehe.. ;) Vil jeg prøve et standard eller spesial brett vil jeg velge en med høyere rate i håp om at spillet ikke blir låst av en trapp langs de gule brikkene på skrå opp mot hjørnene...

Ellers tenker jeg det kan være greit å ikke bry seg om hva andre foretar seg. Eller "Fei for din egen dør før du på peker andres feil og mangler" som jeg sier til ungene.

:)


 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-11-18 08:55
Antall innlegg: 244

jeg syns d er ganske så INNBILSKT av trådstarter å tro at (quote) "Surpomper som har mye høyere ranking enn meg tror de kan slå meg så lett, så når jeg vinner spillet avslutter de straks. "

Er da MANGE grunner til at man forlater spillet uten å si tfs..
sånn som jeg, jeg sier aldri tfs..
rett å slett på trass!!!
fordi dere er så inni (blæh!) opptatt av d der..
syns bare d er tåpelig av dere å kjefte oss full, å si at vi ikke "eier oppdragelse", bare fordi vi ikke sier tfs!!

dere ANER jo ikke hvordan vi er oppdratt, og d går heller ikke ann å lese d av oss, bare fordi vi ikke skriver tfs.
da burde dere i allefall joine Kripos, viss dere kan se at vi ikke eier oppdragelse,bare fordi vi ikke skriver tfs..
menneskekjennere my *SENSUR*!!
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-11-18 09:24
Antall innlegg: 352

For å si det på en annen måte; kan en bruke 45 minutt på spillet, er mange knallgode, også folk med rating langt under 1000, spør du meg. I panikk er det like gjerne tidsfaktoren som avgjør som at en er så kreativ med ord. "Testene mine" i det siste er ikke er ikke stort annet enn at jeg øver meg litt på tilfeldig, et spillbrett jeg ikke har mestret så godt + litt på dansk ordspill for å lære flere danske ord. Og begge deler er vel legitimt nok. Men det ligger jo i spillet (og ikke hos spillerne) at en erfaren spiller kan tape solid i rate selv om en vinner med kanskje et par hundre poeng. Huker selv da jeg var ny at det var hyggelig andre vegen - at folk med langt høyere rate ville spill, vant og likevel "gav" meg av sin rate. Det er faktisk fint å kunne spille med både nye og gamle, øvde og mindre øvde. Er en verdt en rate, så klarer en å ta den igjen - en kan godt si for å være snørrhoven. Hvis en ikke kommer opp igjen på gammel rate, betyr at andre avanserer i dyktighet. Skulle det være mindre trivelig?
 
Isabel2008-11-18 09:33
Antall innlegg: 70

He he, godt sagt Nilsen. Folk henger seg opp i mye rart. Trådstarter er nok litt glad for å ha vunnet og vil skryte litt da...det tenker jeg...Ellers så er det hipp som happ med meg; hvis jeg spilller med en som "pyser" gjennom hele spillet med å legge en og en bokstav for å unngå de røde felta(og jeg legger opp til røde felt for å vise at jo, det er jo det som er spennende) da gidder jeg ikke å si takk. Og så blir jeg forbanna når jeg ikke får pause...
Ang det Philosophicus sa, så syns jeg ikke det var noe galt i det. den som kritiserte henger seg opp i uttrykksmåter og kverulerer.
 
HanneH2008-11-18 10:00
Antall innlegg: 2290

Jeg er av dem som alltid sier Hei, og skriver Takk for spillet helt ut :)

Men opplever veldig ofte at de jeg spiller mot da er borte fra spillet før jeg har rukket å trykke send knappen. Men vanligvis skirver jeg ferdig takk for spillet når det er ca. 10 bokstaver igjen i boksen, slik at det bare er å trykke send med det samme kampen er over. Men om noen ikke skriver hei og tfs tilbake til meg blir jeg ikke sur av den grunn. Det får jo være helt opp til hver enkelt.
Og en ting er helt sikkert det har ingen betydning hvilken rank motspiller har om jeg skriver det, heller ikke om jeg taper eller vinner. For det har jo egentlig ikke så mye betydning, uansett vinner man ikke alle kamper her inne og ofte taper jeg mot de som har mye lavere rank enn meg. Skulle ikke være noen grunn det til ikke å si takk for spillet. Alle kamper her inne er forskjellig, noen er forferdelige konsonantrunder, andre spill er man heldig med bokstavene. Det er hver sin gang, taper man ett så vinner man ett annet, slik er bare ordspill. :)
 
Alfa932008-11-18 15:04
Antall innlegg: 7771

Jeg sier også Hei og Tfs så sant jeg har muligheten, og jeg er veldig opptatt av å gratulere bingoer, og hvis det er en bra bingo, sier jeg det også. Jeg kan bli irritert hvis folk ikke svarer, men jeg tenker jo at det sannsynligvis har en grunn.

Men så er det dette med pauser som er blitt snakket om tidligere, da. Jeg selv ber svært sjeldent om pause, rett og slett fordi jeg ikke har behov for det, men jeg har selv opplevd ofte at motspillerne mine har gjort det, og det må man bare akseptere. Hvis folk ikke har tid, hvis de for eks. har en avtale eller noe som gjør at de ikke kan akseptere pause, så burde man skrive det (det er jeg sikker på at motspilleren forstår:) og ikke komme med sure kommentarer eller la være å svare...

Men en annen ting som jeg synes er enda mer uhøflig, faktisk temmelig frekt, er når jeg vinner et spill med god margin. Jeg har flere ganger fått kommentarer som FLAKS og HELDIG SPILL i chatten av motspiller, før vedkommende løper ut før jeg får mulighet til å gi uttrykk for hvor uhøflig jeg synes dette er.

Ellers synes jeg ikke det var noe snørhovent i Philologicus` innlegg, han ga da bare uttrykk for hvordan han spilte?? Man kan ikke ta det ille opp, altså...
 
HanneH2008-11-18 15:20
Antall innlegg: 2290

Jeg vil ikke si meg helt enig med deg der Alfa93, jeg har selv aldri fått kommentarer som Flaks og heldig spill i chatten. Men om jeg hadde fått det så ville jeg vel vært helt enig med motspiller. Vinner jeg et spill her inne med god margin så ser jeg selv på det som at jeg har flaks med brikker og er heldig. Ser ikke på det som noe negativt.
Kan ta et eksempel for meg selv i går da jeg utrolig nok klarte å slå Holger, og med hans ranking så utgjorde det jo veldig mye i poeng for ham, og en god del + på meg. Jeg syntes nesten litt synd på ham da. men ser at han i dag også ledet Poengligaen og holdt seg over 5000 poeng, så jeg regner med han kom seg over sjokket. Og han har vunent de fleste av spillene vi har hatt, så skyldfølelesen ga seg :)
Og for min del så ser jeg på det akkurat som du skriver at jeg var utrolig heldig og hadde masse flaks. Ellers ville jeg alrdi klart å slå ham.
Så jeg synes ikke du skal se på slike kommentarer som uhøflig, jeg ville tatt det som et + og sett positivt på det. I de fleste tilfeller er de vel også ment som skulle jeg tro.
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?