Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående9 002

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
silentio2008-11-26 22:05
Antall innlegg: 3

dårlige tapere
Selv om man taper eller vinner kan man godt takke for spillet.
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-11-26 22:30
Antall innlegg: 804

Eller man kan la være. Det er like mange meninger om dette som det er spillere. Jeg hilser og takker for spillet uansett, så får alle andre gjøre det som passer dem :)
 
firefly - Ikke medlem lenger2008-11-26 22:33
Antall innlegg: 6

kom og spill med meg,jeg skal si takk etterpå,selv når jeg taper;)
 
Alfa932008-11-26 23:17
Antall innlegg: 7771

Innlegget mitt forsvant...

Men men... Det er alltid hyggelig med chattere, men ikke alle har lyst / tid. Mange her inne har småbarn, eller kanskje til og med et liv utenfor ordspill! tlf, tv eller kanskje jobb kan distrahere, og i slutten av et spill kan man faktisk lett glemme å si tfs...

Noen mener også det er fullstendig meningsløst å si tfs til alle i hvert spill...

sjekk disse trådene:

www.ordspill.no/foru...e= -0#18001

og

www.ordspill.no/foru...ge =-0#3129
 
snuppilura2008-11-26 23:45
Antall innlegg: 151

eksempler på kommentarer fra tapende part;
*DUST
*JUKS
*IDIOTSPILL
Hvis jeg kan velge mellom dette og at de forsvinner uten et "tfs", velger jeg nok det siste. Personlig syns jeg at har man tid til å sette seg og spille, har man tid til å taste tre bokstaver.




 
roannima2008-11-26 23:59
Antall innlegg: 302

enig med snuppilura...... slengkommentarer syns jeg man kan holde seg for god til....på slutten av ett spill jeg spilte fikk jeg denne....: you are a loooooser :-))) meeeen, jeg vant jeg,,,,, hoho,,,godta meg da....motparten forsvant....
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-11-27 00:12
Antall innlegg: 804

Om dere får slike kommentarer vil vi spillverter gjerne at dere tar en kopi av chatten (eller prt sc) og sender til en av oss. En sånn oppførsel er ikke velkommen på ordspill.no.
 
reguah - Ikke medlem lenger2008-12-02 12:15
Antall innlegg: 9

Synes det er rart at spillverter forlater spill uten å takke da!!!!!!
De burde gå foran som gode eksempler på folkeskikk her inne synes jeg.
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-02 12:34
Antall innlegg: 804

Det var av den enkle grunn at jeg hilste pent, og fikk ikke noe respons. Da regnet jeg med at det ikke kom noe "takk for spillet" heller.
 
reguah - Ikke medlem lenger2008-12-02 12:45
Antall innlegg: 9

Innlegget mitt er ikke personlig, iflg reglene.

Det fikk du snudd på gitt....!!

Jeg hilser og takker ALLTID.
 
Amor2008-12-02 12:55
Antall innlegg: 11

Enig med deg Vib-eke, hvis jeg hilser og det ikke kommer noe tilbake pleier heller ikke jeg takke for spillet!!!
 
reguah - Ikke medlem lenger2008-12-02 13:05
Antall innlegg: 9

Jeg venter da ikke og ser hva den andre gjør, for å finne ut om jeg skal være høflig eller ikke.......

Om andre ikke oppfører seg, er vel ikke det et godt argument for å synke dit hen selv, eller?
 
sharima2008-12-02 13:44
Antall innlegg: 1

Slutt å fokuser på om folk hilser eller takker. Det har ikke noe med god eller dårlig oppførsel å gjøre. Man er her for å spille scrabble.
 
matias2008-12-02 13:51
Antall innlegg: 1152

reguah:
Vi er ikke supermennesker, selv om vi er spillverter. Ja, jeg streber etter å være høflig, og å takke for spillet, og jeg er sikker på at de andre spillvertene også gjør så godt de kan.

Så har det hendt at jeg har hatt vanvittig uflaks eller møtt en uhøflig motstander. Da er det vanskelig for meg å være glad og fornøyd og takke for spillet, og jeg vil helst komme meg bort så fort som mulig (selv om jeg vanligvis klarer å presse ut et tfs).

Så får jeg heller unnskylde her og nå de gangene jeg ikke har takket for spillet - det var ikke meningen å være uhøflig.
 
tollef2008-12-02 14:05
Antall innlegg: 12

Dette var jamen mye skrik og lite ull! Og mye tull.
Det må da være opp til en hver om man sier hei, eller tfs eller noe annet. Det er da et enkelt ordspill til adspredelse - ikke en sjekkeside eller lignende. Finn på noe alvorlig å diskutere!
Noen forsvinner jo fra siden mens jeg sitter og funderer på poengutregningen - da er det litt seint å få sagt adjø.
 
reguah - Ikke medlem lenger2008-12-02 22:54
Antall innlegg: 9

Hei tollef

Selv om du sier man må finne på noe alvorlig å diskutere, så velger du også å ytre din mening om temaet.

Alle bør få ytre meningene sine om man ikke er enig, eller hva??
Du synes det er tull, andre synes det er normal folkeskikk.
Så tviler jeg på at folk flest kun hilser ved sjekking eller lignende.

Så synes jeg det ville være synd om forum kun var for alvorlig saker, artig å lese her, om alt mulig folk er opptatt av.

 
Blyant22008-12-02 23:34
Antall innlegg: 30

Det er litt pussig å lese debatter om hva som er akseptabel opptreden her på ordspill. Virker som om mange legger lista temmelig høyt i forhold til sammenlignbare nettspill. Spiller mye sjakk og poker på nettet, i sjakk er det sjeldent at noen sier noe som helst, verken ved starten eller slutten av spillet. I poker så er det en jevn strøm av skjellsord og fornærmelser, er riktignok attenårsgrense der, men forskjellen er likevel påfallende stor.

At folk er her kun for å spille scrabble, uten å bry seg med at det sitter folk i andre enden som mostander, er helt greit synes nå jeg. Det er ikke uhøflig eller mangel på folkeskikk å ikke si tfs, hei osv. Men det betyr selvfølgelig ikke at det er noe i veien for å gjøre det.

En del debattanter synes jeg leser litt for mye i fraværet av slike standardutrykk. Disse utrykken kan dessuten miste mye av meningen, man bare skriver og leser det på autopilot, uten at det ligger noen som helst tanke bak. Om alle gjorde det, ja da kunne programmererne like så godt automatisert det for oss.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-03 08:59
Antall innlegg: 244

reguah :

hvis du sikta til ett spill mellom deg og hun vib_eke..
Hvis hun sa hei, og ikke fikk noe respons, og vidre da ikke takka for spillet, hvem var det da som egentlig IKKE var høffelig, jo d var jo da DU som ikke sa Hei engang..
Trodde du mente at d var noraml folkeskikk å være høffelig?!

Vær d selv da!!
 
reguah - Ikke medlem lenger2008-12-03 20:29
Antall innlegg: 9

Hilser ALLTID jeg.

Til deg også når jeg har spilt med deg, og takket, selvom jeg vet at du av prinsipp ikke gjør det:)
 
MyRuin2008-12-03 20:53
Antall innlegg: 201

jeg er minst like irritert over dårlig vinnere, som hoverer og kommer med meldinger som ikke er koslige når de har vunnet.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?