Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 997

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Helen2008-12-07 13:57
Antall innlegg: 745

Hva jeg liker med ordspill
Fikk lyst til å starte en positiv tråd. Jeg er glad i dag.

Selv liker jeg blant annet å trimme hjernen.

Hva liker du?
 
trymare2008-12-07 14:02
Antall innlegg: 871

Hva jeg liker med ordspill ja.. Det sosiale :D
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-07 14:03
Antall innlegg: 244

Jeg har alltid vært glad i hjernetrim, så ordspill passer meg utmerket^^
Og man får ett stårre ordforråd, d er også ett stort pluss =)
 
Weronix2008-12-07 14:09
Antall innlegg: 338

Som Nilsen e eg og veldig glad i hjernetrim.. og har alltid hatt bølger av enten sudoku eller kryssord eller lignande, og no altså en laaaaang bølge av ordspill.
Trur den lange bølgen kjem av det sosiale og at ingen spel er like! :)
 
Rabiaz2008-12-07 14:59
Antall innlegg: 897

Jeg liker selvutfordringen ved ordspill.
Større ordforråd har jeg ikke fått, desverre.
 
mout652008-12-07 15:56
Antall innlegg: 3

Utfordringen, som ligger i et nytt brett og nye bokstaver, er som "blanke ark med fargestifter til". Det vekker alltid lysten til å fullføre - fylle ut eller inn. Det å holde på med noe, man konsentrerer seg om gjør også at den delen av meg, som er bare "følelser" får litt balanse og fritid. Høyre og venstre hjernehalvdel.
Det er like spennende hver gang, og det er en lykke, at det har kommet online.
 
trymare2008-12-07 16:11
Antall innlegg: 871

Også liker jeg det positive. Dette var veldig positivt av helen å starte denne tråden. Jeg holder på å lage en bingo fortelling av mine ca.1600 bingoer :) sikkert ferdig om en uke eller noe. da kommer jeg til å legge den ut her i forum :)
 
olapaloma2008-12-07 16:26
Antall innlegg: 115

eg har alltid likt kryssord, og likar veldig godt brettspelet schrabbles men ingen andre i famelien likar å spela så der sitt eg..... og det siste er vorte veldig bokstaveleg, i fjor tok eg av 11 kg ved å gå og gå, no er dei komme på at og mitt nytt års forsett er at eg skal bruka like lang tid på å gå som eg spelar ordspill, dvs 3 stress tilsvarar ein times gange.
 
Alfa932008-12-07 19:44
Antall innlegg: 7771

kult, Trym... kanskje jeg også skulle prøve det...

Jeg liker best det sosiale, som Trym. Det er hyggelig å vite at det faktisk sitter noen i andre enden og ser alt jeg gjør, som kan tenke, som kan ødelegge eller hjelpe, og som man kan prate litt med.

Og jeg ELSKER TURNERINGENE! Det er gøy å sitte der og spille med så mange mennesker, å være spent på hvem som vinner, og å sitte med nerver og vri hjernen til slutt for å få lagt det avgjørende ordet.

Jeg håper Ordspill vil fortsette i lang tid, og tusen takk, spillverter, for at dere bruker så mye tid på oss!
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2008-12-07 20:19
Antall innlegg: 104

Å vinne :)
 
gompedyret2008-12-07 23:26
Antall innlegg: 4381

Jeg er en hund etter endorfinrushet som kommer jagende hver gang jeg spiller bra, slik at ratingen går opp. Sånn er det å værra konkurransemenneske!
 
bestemoro2008-12-07 23:30
Antall innlegg: 66

jeg liker ord.
leke med ord.
jeg liker mennesker.
leke med mennesker med ord.
 
pivo2008-12-08 15:03
Antall innlegg: 14

ingen spill er det andre likt!Dessuten er det hyggelige mennesker her inne, og så får man tiden til å gå,,,
 
Ennja2008-12-08 17:04
Antall innlegg: 76

Eg blir glad av å spele - særleg dei gongane eg treff motspelarar som óg liker å "skravle" ein grann. Høyrer til i ein familie som ikkje spelar anna enn i jula og påsken, og det blir altfor sjeldan for meg.
"Skravlinga" gjer at eg sjeldan spelar kjappare enn "hurtig", og rankinga tek eg ikkje så høgtidleg :-)
Har forresten starta på BRIDGE-kurs, så kvar tysdag kveld spelar eg kort i 3 timar.
 
TheOne2008-12-08 18:00
Antall innlegg: 57

Liker hjernetrim så jeg styrer mye med tall- og ordoppgaver. Samtidig får jeg vite om ord jeg ikke har visst om ;) Selv om jeg ikke bruker de noe særlig får jeg jo også et ganske større ordforåd.
 
starey2008-12-08 18:21
Antall innlegg: 956

Jeg er jo født inn i en scrablete familie (Helen her er min mor, Torill er min tante) så det å melde seg inn i ordspill var selvfølgelig. Jeg har spilt det siden jeg jeg kunne stave, tror jeg. Første gang jeg slo mamma, var gøy. Liker også andre spill av natur, gjerne kortspill. Men det er noe spesielt med Scrable. Det er som dere sier, hvert spill er helt forskjellig. Å klare å få bingo er kjempegøy! Scrable har i tillegg hjulpet meg med å utvide ordforråd. :)

Jeg er et sosialt menneske, og liker å skravle litt etter spillet. Jeg har i tillegg møtt flere av dere IRL, hvilket jeg er glad for. Vi er en hyggelig gjeng!

Turneringer er en fin sosial opplevelse og anbefales til alle!
 
Blyant22008-12-08 23:04
Antall innlegg: 30

Helt ærlig, så liker jeg å vinne ratingpoeng. Det er hva som driver meg til å spille. Pluss at jeg vil vinne en turnering en gang.
 
Scrabla2008-12-09 00:03
Antall innlegg: 2275

Liker og få til nye løsninger. Moro hvis det gir mange poeng, men også moro hvis jeg klarer et godt ord i kombinasjon med det som ligger på brettet. Som pedagog vil jeg analysere meg selv og si at jeg liker å mestre like mye for min egen del som i forhold til andre.
Og kaffe, en røyk(fy) og koselige medspillere i turneringer da:)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?