Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 987

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bestemoro2008-12-11 22:10
Antall innlegg: 66

hva er det beste du skal gi bort til jul i år?
hva er det beste du skal gi bort til jul i år?

tenker ikke nettopp på gavens verdi i euro.
 
matias2008-12-11 22:19
Antall innlegg: 1152

jeg "gir bort meg selv" - det vil si at jeg drar til spania for å besøke kjæresten min i jula. Dermed er jeg sikker på at både mottaker og giver blir veldig fornøyd :)

 
bestemoro2008-12-11 22:21
Antall innlegg: 66

hurra!
nettopp noe slikt jeg tenkte på!
god tur, matias!
god jul!
og hils kjæresten fra oss på ordspill!
 
gompedyret2008-12-11 22:25
Antall innlegg: 4381

In fact, du kan godt gi kjæresten din en suss fra oss!

Det fineste jeg skal gi bort er kanskje noen eldgamle familiefotografier som jeg skal scanne, pusse opp og ramme inn til bestemor. Det blir nok stas.
 
roannima2008-12-11 22:33
Antall innlegg: 302

jeg har bestilt kaffekrus med bilder av barna til besteforeldre og tanter .-)
 
Kvadrat - Ikke medlem lenger2008-12-11 22:55
Antall innlegg: 110

Verdens beste tannkrem hvis det iser i tennene.
 
Alfa932008-12-12 00:01
Antall innlegg: 7771

Nå må vi passe oss! Hvis kjærester, besteforeldre eller andre er aktive spillere på ordspill, så ikke si noe her, da!

Jeg tror ikke jeg skal gi noe spesielt, stort sett det vanlige, som du kan kjøpe i butikker og som er vanlig å gi til jul... men hvis jeg er heldig, får jeg kanskje en fin gave av min venninne... vi driver og lager fotocd, med bilder av oss to... det hadde vært flott om den ble ferdig til jul!
 
sla2008-12-12 00:36
Antall innlegg: 76

Jeg vet i alle fall hva jeg önsker meg...
- en gepard!
Levende, og ekte.

Man kan gi bort, eller önske deg, f.eks. en gepard, en tiger, eller en manatee.
En geit, en brønn, noe såkorn, eller noen trær.

Jada, jeg skjønner at dette antagelig må forklares…

“Adopt an animal”: www.eaaa.net/conservation .htm

Her kan man finne mange truede dyrearter, som ivaretas ved hjelp av “adotiv-foreldr e”:
Som f.eks. Adopt-A-Cheetah (www.cheetah.org/?html=ad opt), Adopt-A-Tiger (www.tigerlink.org/), Adopt-A-Manatee (www.savethemanatee.o...p tpag.htm) .

Å ønske seg en geit, er et ønske om at noen som virkelig trenger det, skal få en geit. Den gir melk, ull, og kjøtt. Og det koster ikke en formue. Det er mange organisasjoner som formidler dette; de sørger for at verdige mottagere får en avls-geitebukk, en gravid geit, eller killinger de kan avle opp; (www.christian-aid.or.../ gifts.htm + www.globalhealthaction.or g/).

World Gifts, (worldgifts.cafod.org.uk/ ), The alternative gift catalouge, har mange alternativer å velge blandt: her kan man velge å gi en geit, såkorn, rent vann, en brønn, skolegang, legebehandling, latriner, husly, o.s.v.

Alternative Gifts International (www.altgifts.org/) er en annen organisasjon som driver på samme måte, og formidle gaver som er hjelp til selvhjelp for dem som trenger det. Der kan man gi enkle vannrenseanlegg som sikrer rent vann, trær som plantes for å hindre avskoging og erstatter nedhugget regnskog, o.s.v.

Dette er den type gaver jeg virkelig ville sette pris på å få !

Jeg har venner som i år vil få en gepard av meg.
Og en som er svärt opptatt av u-landsproblematikk, får en geit gitt til en familie som behöver det, i mitt navn.
 
Sangfuglen2008-12-12 00:51
Antall innlegg: 9

en konsertopplevelse :p ga bort en billett til Verdis Requiem, og tilsynelatende falt den i smak
 
Troja22008-12-12 08:56
Antall innlegg: 11

Det beste jeg skal gi bort i år, er å være sammen med familien min. Vi skal kose oss og gjøre akkurat det vi har lyst til. Gleder meg c", )
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-12 08:59
Antall innlegg: 244

hihih..supersmart tråd..

jeg sier IKKE noe som helst, da finner jo de hjemme ut hva jeg har kjøpt :x

smart smart..

jeg skal heller fortelle d når pakkene er åpna
 
heidihi2008-12-12 12:03
Antall innlegg: 134

Fotobøker, er den ultimate gaven. Der kan du samle bilder fra "hele livet" eller du kan lage en bok fra en spesiell anledning (Ferie, brylupp, konfirmasjon, fest, nytt hus, dine beste oppskrifter med bilder...).Kjekt å lage, kjekt å gi og kjekt å få...
 
pivo2008-12-12 12:59
Antall innlegg: 14

Jeg skal også gi bort meg selv!! Det vil si at jeg har kjöpt en reise til Praha til min sönn og svigerdatter som bor i Oslo. Dette skjer i Februar. Når de kommer til hotellet mötes de opp av min mann og meg!! Vilken overraskning!! De skal feire julen med oss i Sverige, og det gleder jeg meg til, da vi ikke treffes så ofte....
Ingen risk at han ser dette. Han er ikke inne på ordspill...
God Jul!
 
fortuna2008-12-12 13:37
Antall innlegg: 46

Heimestrikka sokkar til svigers :)
 
TSA832008-12-12 17:32
Antall innlegg: 45

en svipptur med Color Fantasy til Kiel for min forlovede og meg. Vi møttes på en av de eldre båtene som gikk til Kiel for snart 10 år siden, og hun har til gode å oppleve "luksusen" ombord de nye båtene samt en liten spa behandling.

Slik sett får jeg noe selv ut av det også, en tur jeg vet blir koselig, og en glad dame. *klapper meg selv på ryggen*
 
Gizma - Ikke medlem lenger2008-12-12 18:11
Antall innlegg: 22

barn har så innmari mye leker, så de siste årene har jeg gitt opplevelse som gave til mitt modderbarn (fadderbarn :)) Vi skal i år på Disney on ice, overnatting hos meg og frokost på senga dagen etter. Dette er noe vi begge setter pris på (mend untak av Disney for min del....hehe)
 
matias2008-12-12 18:33
Antall innlegg: 1152

Her var det masse gode forslag, det er ofte noen av de beste gavene der man gir noe personlig - som opplevelser, fotoalbum, ... hvor det er lagt mye omtanke i det.

Jeg skal nok få gitt kjæresten min både ett og flere suss, samt hilsener :)

Koselig tråd dette her :=)
 
bestemoro2008-12-12 18:48
Antall innlegg: 66

det hopper med røde hjerter her nå, matias!
koselig!!
(undres: er kjæresten din spansktalende?)

her i huset er en lakter ved en BRENN-aktuell julegave til barna....
 
matias2008-12-12 19:04
Antall innlegg: 1152

hun er spansk (og spansktalende :)), snakker også tysk, engelsk og litt norsk. Vi traff hverandre i østerrike :) Så nå blir det å dra til A Coruña i jula, det gleder jeg meg veldig til
 
Orlando2008-12-12 21:48
Antall innlegg: 22

Mange gode ideer her, en god trend i vår overflod å gi til dem som virkelig trenger det. Mange barn har og får altfor mye, men husk, det er ikke alle som lever i overflod.Vet noen hvor jeg kan få kjøpt en kanin med elektrisk lys? I eller i nærheten av Oslo?
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?