Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 899

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Rabiaz2008-12-17 18:56
Antall innlegg: 897

Gode og onde dager...
Det er helt utrolig hvordan det går flere dager på rad hvor man gjør det helt elendig spill etter spill, men så kommer det helt plutselig mye lysere dager og vips, så stiger rankingen som bare rakkern!!

Noen som kjenner seg igjen, eller er det bare jeg som har gode og onde dager?
 
Orlando2008-12-17 19:20
Antall innlegg: 22

Har hatt en periode med mye konsonanter, ja, og det er ikke morsomt. Men som du sier, plutselig snur det. håper det skjer for meg snart! Men det er jo nettopp dette som er spillet, eller leken. Tar det ikke så alvorlig selv om det alltid er morsomt å gjøre det godt!
 
nalo2008-12-17 19:20
Antall innlegg: 356

Dette er heilt normalt, i allefall for meg. Etter dei onde dagane kjem dei gode, og då stig eg i ranking til eit litt høgare nivå enn eg var før nedgangstidene tok til. Så svingar det litt rundt det nye nivået, før det raser nedover att og ny opptur bringer meg enno eit lite nivå oppover.... På denne måten klatrar eg opppver stigen, smått om senn.

Eg spelar berre standard, normal/hurtig, kanskje det hadde jamna seg ut på ein annan måte om eg hadde variert brettype og fart, men det gidd eg ikkje prøva ut.
 
Akebrett2008-12-17 19:28
Antall innlegg: 254

Jeg har det akkurat på samme måten. Jeg kan ligge stabilt på 3200-3300 i flere dager. Så detter jeg kjapt ned til 2700-2800 og ligger stabilt der noen dager.

Jeg har tenkt at det må ha noe med hvor opplagt jeg er. Og i blant tenker jeg at i dag er dagen! Nå er jeg uthvilt og i kjempeform. Et par timer med nedsabling av kness, trymare, Alfa93, Vib_eke og Co så er rankingen tilbake nær persen, har jeg tenkt! Men så har det vist seg å ikke slå til. Og når jeg plutselig har en god dag skjønner jeg ikke alltid hvorfor.

Konklusjonen er at dagsformen har mye å si, men at jeg sliter med å identifisere min egen dagsform.
 
Rabiaz2008-12-17 19:33
Antall innlegg: 897

Jeg har også tidligere trodd at det kommer av lange, slitne dager, som gjør at man er ukonsentrert og spiller dårlig. Men det er visst ikke det heller, har jeg skjønt...

Jobber med å finne hva slags syklus eller mønster jeg har, slik at jeg kan begynne å unngå å spille i de onde dagene...
 
Holger2008-12-17 19:45
Antall innlegg: 230

Mange spill på rad er en dödare for rankingen min i alle fall. Når jeg etter hvert blir sittende helt uinteressert og legger ut bokstaver i reneste zombie-stil, klapper rankingen sammen som et korthus. Kortere sesjoner hvor hvert spill har sin egen verdi, er langt å foretrekke hvis jeg vil klatre igjen.
 
Edro2008-12-17 20:09
Antall innlegg: 331

for meg ser det ut som en uskreven lov ar jeg varierer med ca 500 p--:)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-17 20:09
Antall innlegg: 804

Hehe, nå trodde jeg det var et innlegg om tv-serien :p

det går opp og ned her også. Plutselig kan jeg gå opp 600 på et døgn, for så å falle sakte og sikkert ned igjen neste uken. Tror ikke det har så mye med dagsform å gjøre egentlig, men litt betyr det kanskje.

Det vanskeligste for meg er å vinne nok til å få pluss i ranking, spesielt når jeg er over ca 3500. Jeg vinner, men taper gjerne 15-20 poeng fordet...

Akebrett: Jeg er klar for nedsabling når som helst jeg ;)
 
Alfa932008-12-17 20:13
Antall innlegg: 7771

Jeg tror det er en kombinasjon av god eller dårlig dag, og flaks.
Innimellom slår jeg absolutt alle en dag, neste dag klarer jeg å holde meg omtrent der, også detter jeg ned igjen.
Nå er jeg inne i en god periode, heldigvis. Vanligvis ligger jeg nå på 2500 +\-, men i dag spratt jeg opp...
Det har ingenting med hvor sliten eller opplagt jeg er, men noen dager ser jeg alle de beste plassene uten å tenke over det, andre dager hopper jeg elegant over alle poengfelter og slår meg i hodet idet jeg trykker `legg`....

Men men, sånn er det bare, snart ralmer jeg nok ned igjen....

Vi får gjøre det beste ut av det:)
 
HanneIL2008-12-17 21:38
Antall innlegg: 201

Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. Har det akkurat sånn som Nalo.
 
Scrabla2008-12-17 23:20
Antall innlegg: 2275

Kall meg gjerne overtroisk, men min kreativitet varierer med månefasen. (leser ikke stjernetegn i ukebladene altså).
Jeg merker det både i fritiden og på jobb, og kreativitet er vel ganske viktig i ordspill, eller? Tror nok også opp- og nedturene i ordspill har å gjøre med konsentrasjonsevnen, og dermed dagsform og hvor slitne vi er (i hodet og kroppen). Et par runder sent på kvelden etter at jeg egentlig skulle ha lagt meg er også som regel en veldig dårlig ide hvis jeg vil klatre oppover:) Tilfeldigheter og statistikk er vel også en del av saken, men..moro er det.

 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-12-17 23:43
Antall innlegg: 1124

Det avhenger også av motspillerne. Noen funker man mot, - andre tenker alt for likt en selv.
 
_pusursøster2008-12-18 01:03
Antall innlegg: 12

puh, godt å høre at andre opplever det samme......
 
Scrabla2008-12-18 01:12
Antall innlegg: 2275

Nå har det også skjedd: Stresskrampe i musehånda midt i et spill! Hvis ikke det kvalifiserer til "onde dager" ?
Tapte nesten 50 poeng etter å ha ledet klart. Er det på tide å ta en ppause tro?
 
tsw000 - Ikke medlem lenger2008-12-18 14:10
Antall innlegg: 114

Godt å høre at andre også varierer - det går oppover jevnt, og så nedover like jevnt (the elevator game!)! Noe er nok mangel på konsentrasjon - men ikke alt - skal vi si trolldom?!!! En annen ting jeg ofte tror bare skjer meg - og det skjer ofte, mer enn statistikk skulle tilsi, virker det som - er en endeløs rekke av konsonanter, evt en vokal per 4. gang! Det er så kjedelig!!!
 
HanneH2008-12-18 14:36
Antall innlegg: 2289

Hei, tsw000, det med konsonantene skjer nok ikke bare med deg nei :)
Slik er mange av mine dager også, enkelte dager føles det som alle spill er slik, men noen ganger begynner det dårlig og så kommer det nnoen vokal runder senere. Men det virker nesten som programmet er laget slik at man skal ha så og så mange runder med bra bokstaver og så tilsvarende med dårlige. Jeg raste nedover nå i 3 dager med håpløse konsonantrunder, hjalp ikke uansett hvordan jeg byttet, det ble bare fra vondt til værre. Og da resignerer man bare og innser at de rundene nok skal være slik. Så fikk jeg noen runder der jeg omtrent fikk i overflod av vokaler og fikk problemer med å lage ord av det, før det endelig så ut til å blande seg litt normalt igjen med konsonanter og vokaler.
Nå spiller jeg rimelig mange spill i løpet av en dag, men skulle likt å vite om det var noe i programmet som ga beskjed om hvor mange gode / dårlige spill man får eller om alt bare er tilfeldig, tror jo det må ligge noe bak der når det gjelder programmeringen av spillet.
 
Alfa932008-12-18 15:16
Antall innlegg: 7771

Scrabla: Pause? Er du fullstendig sprø?
For det første er det UMULIG å ta en pause fra ordspill (du har åpenbart aldri opplevd seriøse abstinsenser p.g.a. mangel på ordspilling)!!
For det andre er du spillvert, og du må nesten følge med litt her, da!
Hehe...
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2008-12-18 16:21
Antall innlegg: 104

Opp og ned? Hva er det for fanteri?

Her i gården går rankingutviklingen kun i en retning.
 
starey - Ikke medlem lenger2008-12-18 16:26
Antall innlegg: 956

Ja, det var en sjokkerende formkurve, Seierherren. ;)

For meg varierer det alt for mye til å klare å sette det inn i et system, eller forstå det i det hele tatt. Faktorer som spiller inn, blir ikke enig med seg selv om de er bra eller dårlige. Kan spille kjempebra når jeg er trøtt, og dagen etter, like trøtt spille helt forferdelig.

Vanskelig å forstå dette ;)
 
Katamarina2008-12-18 18:00
Antall innlegg: 59

Jeg jumper også opp og ned som bare det, men over tid så går det oppover. Jeg er ikke like flink i alle typer spill, så noe har med dette å gjøre - jeg har det med å ta meg opp når jeg spiller i favorittmodus (tror jeg), men som en annen sa her så er det ikke alltid at det hjelper heller....

Vi har diskutert tidligere at noen synes det er irriterende å møte erfarne spillere med dårlig ranking - men noe av dette skyldes ikke nyetablering av profilen men bare et midlertidig poengras.....
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?