Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 883

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
MS19502008-12-18 21:00
Antall innlegg: 6

UTLOGGET-UTLOGGET
Nå driter jeg i hele ordspill.no
Både jeg og kona blir utlogget hver dag. Vi har avtalt at vi aldri spiller samtidig på hver vår PC, så det er grunnen til utloggingen. Tap på tap pga. utlogging og når en forsøker å komme inn igjen er beskjeden denne siden kan ikke vises. TAKK FOR ALLE SVAR SOM SIER AT DET
ER systemet som svikter og ikke at det trengs flere servere. Det er nemlig det som trengs.
 
etb2008-12-18 21:28
Antall innlegg: 6

He he, jeg kjenner den følelsen... Jeg holdt meg unna noen uker etter å ha blitt "kasta" ut og tapt masse poeng, men se..... Her er jeg igjen. Det går over.
 
matias2008-12-18 21:59
Antall innlegg: 1152

Det er sikkert for dyrt å forsikre seg for at alle skal få tilgang til ordspill, det er jo tross alt GRATIS å spille.

Ting som kan ødelegge for ordspill:
virus, brannmur, dårlig internettforbindelse, utdatert flash eller nettleser.

Hvis du har en nyinstallert datamaskin med nyeste flash og firefox, hvor du kun har oppe ordspill.no, og ingen andre nettsider, samt at du er sikker på at du ikke sitter bak en brannmur, og du vet at du ikke har noen virus - DA går det virkelig an å klage på ordspill.no.

Det skal ikke være nødvendig å gjøre alt det, men der er mange ting som har skapt problemer for brukere her:
gammel flash - ny flash (for linux-brukere kan det av og til være bedre med gammel versjon) - internet explorer - virus - popup-blokker - firewall (enten på datamaskinen eller på nettverket).

Hvis du synes det er dumt å måtte finpusse datamaskinen for å spille ordspill, er det selvfølgelig helt frivillig å ikke spille. Når du heller ikke sier hvordan datamaskinen er satt opp, er det også veldig vanskelig å hjelpe.
 
løeløe2008-12-18 22:10
Antall innlegg: 24

Nå driter jeg i alt. Ble utkoblet igjen. Takk for meg !!!
Ikke snakk om linux evt. anfre ting. systemet har en feil !!!
 
Ingjerd12008-12-18 22:20
Antall innlegg: 103

jeg har aldri opplevd å bli noe særlig utkobla, maks 4-5 ganger det siste halve året, er fornøyd jeg:-)
 
Weronix2008-12-18 22:29
Antall innlegg: 338

Samme her Ingjerd1, og eg har vært her MASSE! Så eg syns det e veldig merkelig at systemet "velge" å kaste ut nokken, og ikkje andre!
 
ave - Administrator2008-12-18 22:47
Antall innlegg: 4986

Jeg er tilbøyelig til å mene at det i all hovedsak er lokale forhold som spiller inn på mottaket av signalene. Jeg har trådløs tilkobling og den er påvirkelig av mange ting. Jeg prøvde iherdig å sitte på favorittplassen min på kjøkkenet, men stadig vekk frakoblet. Nå sitter jeg i stua i en altfor lav stol ved et altfor lavt bord,ryggen og armen verker, men jeg holder meg i all hovedsak påkoblet....vurderer seriøst å fikse et mobilt bredbånd så jeg kan spille overalt.....hekta? vel.....
 
Karindi2008-12-18 23:38
Antall innlegg: 98

Men løeløe da du spilte nett mot meg;), har blitt kopla ut eit par ganger, men det var ok å komme inn igjen.
 
ajnor2008-12-18 23:48
Antall innlegg: 958

Jeg "skjønner" liksom ikke dette med at folk blir utkobla, jeg... Det er noe jeg har opplevd maks 4-5 ganger siden jeg begynte på ordspill sist vår. Og jeg spiller i Explorer til og med! Av og til opplever jeg at spillet henger litt, men det er altså svært sjelden jeg blir utkobla. Rare greier, det der! Jeg er vel av dem som tror det må være noe med nettet hos mottakerne som stadig blir kobla ut, og at feilen ikke ligger hos ordspill.no.
 
Glory2008-12-19 03:43
Antall innlegg: 386

Spiller mye jeg, og blir utkoblet innimellom, men ikke ofte, og regner med at det hjelper når jeg restarter maskinen, event slår av og på igj browser, osv.

Sliter oftere med at brikkene ikke vil flytte på seg, feil brikker hopper ut, osv, men regner med at restart hjelper da og. Merkelig nok (jeg synes det er merkelig, i allefall) ser problemet ut til å være størst mot slutten av spillet.
 
gemini - Ikke medlem lenger2008-12-19 07:19
Antall innlegg: 814

Jeg ble også utkoblet i går og kom ikke inn igjen . Veldig ergerlig. Det irriterer meg noe inmari særlig når en ligger godt an i løypa
 
rød32008-12-19 07:46
Antall innlegg: 54

Har også vært utkoblet noen ganger her, det går jo an å bytte mellom firefox og internet explore, men jeg hørte at den siste nye flash player er virus, og den ska ikke jeg installere.
Men klart de fleste bruker internet explore, og der kan det være stor trafikk, så det kan jo være årsaken til at mange blir utkoblet, dermot firefox er det ikke så mange som bruker...men det fins sikkert også mange andre slike som det går an å bruke....som internet og firefox...
 
Rydningen2008-12-19 11:17
Antall innlegg: 166

Det kan vel sikkert virke noe i nærheten av provoserende på de som nå "truer" med å avbryte sin spilling her på ordspill, men jeg gjør det likevel:

Jeg tenkte jeg skulle ønske dere lykke til med å finne på andre ting, og ønske dere en god jul! Samtidig vil jeg benytte anledningen til å komme med samme ønske til alle andre, og spesielt til alle de som drifter ordspill - og gjør at de fleste av oss kan ha det gøy uten at mye feil skjer. Dere gjør en flott jul!

(Til sist vil jeg ønske god jul til alle de som ikke har følt seg truffet av de andre hilsenene! Spill og ha det gøy!)
 
nalo2008-12-19 11:31
Antall innlegg: 356

Eg spelar på ein stasjonær 4 år gammal PC, ikkje spør om kva programvare og versjon eg har for dette har eg ikkje greie på - men pleier å trykka JA når eg får melding om at "oppgraderinger er klare for min datamaskin".

Har internettoppkopling frå Nextgentel. Til dette var det kopla ein Jensen trådlaus boks som gjorde det muleg å sittja med bærbar PC rundt omkring i huset. Erfaringa mi var då at viss andre var på internett samstundes som eg spela Ordspill, hadde nettet ein tendens til å henga seg opp. Då pleide eg å kopla i frå Jensen og ting fungerte igjen like til ein eller annan kom heim og kopla Jensen opp att. I sommar satte eg sonen min på saken, han kjøpte inn ein ny trådlaus boks, denne gong ein D-Link, og sidan har alt fungert heilt fint.

Så mitt tips er: Sjekk den trådlause oppkoplinga di, problemet kan ligga der.

 
noran2008-12-19 11:57
Antall innlegg: 2

Jeg opplever veldig mye lagg nå i forhold til før, og siden ingenting har endret seg på min PC eller min oppkobling (har ikke treig linje på andre sider, eller andre spill), må det være noe her.

Synes, uansett hva som er årsaken at det er noe arrogant måte de som klager blir møtt på her. Selv om det er gratis.
 
matias2008-12-19 12:15
Antall innlegg: 1152

beklager at jeg var arrogant, men det å komme med et "fasitsvar" at feilen ligger hos ordspill.no, og at de må oppgradere serverene, er alt for enkelt.

noran:
Internett er lite følsomt for dårlig internetforbindelse - du kan godt være frakoblet i 1 sekund, uten at du merker noe som helst. Mange spill lastes ned midlertidig på datamaskinen før du spiller, og er derfor også usammenliknbart med ordspill.no.
Derfor er det mulighet for at det er internettforbindelsen din som er problemet.

Du sier også at du ikke har endret noe på din PC eller oppkobling. Der er likevel mange endringer som kan ha skjedd:
-automatiske oppdateringer
-virus
-andre nettsider (hvis du surfer samtidig som du spiller)
-andre som bruker nettet
(det er mulig at f.eks. telenor lover 1 MB til hver av 100 personer i et nabolag, men bare har en 10 MB linje ut fra nabolaget. Dette gikk greit så lenge ingen brukte noe særlig mer enn epost og surfing, men når alle skal se videoer samtidig, er det ikke nok til alle, og hver kan få så lite som 10 MB/100 = 0.1 MB)

Generelt vil jeg prøve å hjelpe de som trenger det, men da må de faktisk la seg hjelpe, og innse at det kan være datamaskinen som er problemet, og ikke nødvendigvis ordspill.no
 
Alfa932008-12-19 12:18
Antall innlegg: 7771

Jeg blir aldri frakoblet, det har bare skjedd et par ganger siden mars. Når det har skjedd, har det vært den trådløse tilkoblingen sin feil, både jeg og mamma er blitt koblet fra samtidig.
Trådløst nettverk er usikkert, har jeg funnet ut. Hvis jeg flytter meg for mye, kan jeg bli koblet fra, men det er jo ikke vanskeligere enn å sitte rolig...
Men det hadde ikke gjort noe om jeg ble frakoblet mer. Jeg ville ikke gitt opp hele ordspill for det, jeg er fullstendig avhengig av det...
Jeg ville nok heller investert i et litt sikrere nettverk, eller en nyere pc med alle programmer som skal til...
 
starey2008-12-19 12:25
Antall innlegg: 956

For å "bevise" at ordspill.no ikke har "skylden" kan man se på kampligaen. De på toppen har nesten ingen avbrutte spill. Disse ville ha blitt rammet hardest hvis det hadde vært ordspill's skyld. :)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-19 13:23
Antall innlegg: 804

Godt argument starey. Jeg har ca 3200 spilte kamper og 3 avbrutte. Kun en av dem skyldes at jeg ble koblet fra og ikke rakk å koble på igjen.
 
trymare2008-12-19 14:17
Antall innlegg: 871

Jeg blir nesten aldri frakobla!! :D :D
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?