Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 915

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jeheid2008-12-24 00:36
Antall innlegg: 28

Sliter med å øke i rank - er vi flere?
Hadde min foreløpige topprank for over 2 mnd siden. Synes det er uforholdsmessig vanskelig å stige i rank.

Jeg pendler mellom 2400 (er nær det bunnivået nå) og 2900 poeng hele tiden.

Jeg spiller hver eneste dag og blir da for pokker ikke dårligere etterhvert?

Ser av rankingen til de jeg spiller mot at det visst er mange som sliter med det samme. Det går veldig opp og ned - og svært få er over 3000 - også av de jeg ser i turneringer - og som jeg vet er virkelig gode.

Er det noen som har noen råd for hva man kan gjøre for å komme over den magiske 3000 grensen?

Jeg begynner nesten å bli paranoid og tror at spillet er rigga slik at det deler ut usle bokstaver når man nærmer seg topprank - men skjønner jo at det selvsagt ikke er tilfellet :-)

Må jeg spille mot bare folk med særdeles lav rank (for de slår jeg gjerne tilstrekkelig til å gå i pluss)?

Må jeg droppe å spille tilfeldig-brett?
(Da ryker jo sjansen til hurtig stigning i rank også)

Takknemlig for gode tips :-)

For ikke å belemre mine fremtidige motspillere med altfor mye surmaget klaging over usle brikker måtte jeg bare få det ut et sted hvor det finnes andre som har forutsetninger for å forstå at kommentarer fra fruen som "det er bare et spill" bare gjør vondt verre.

Og vi vil jo ikke ha en utrivelig jul - uten ordspill :-)

En god jul til dere alle. Jeg lover å ikke la frustrasjonen gå ut over dere framover :-)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-24 00:42
Antall innlegg: 804

Dette har jeg faktisk tenkt på. Jeg spiller mot mange som ligger rundt din ranking, som slår meg like ofte som jeg slår dem, men allikevel øker de ikke i ranking. Veldig merkelig.

Jeg øker mest på å slå de som er jevngode med meg, spiller jeg mot de med lavere rank vinner jeg somregel ikke nok til å få pluss på ranken.

Jeg har ingen gode råd. Det var innføringen av panikk som fikk meg over den magiske 3000 grensen, og også 4000-grensen. Nå flyr jeg opp og ned som en jojo mellom 3700 og 3000 :p

God jul til deg :)
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-24 00:52
Antall innlegg: 244

Jeg går alltid stuck like under 3000, og har bare en gang bikka over den magiske grensa der..

Jeg har nå derimot tydligvis en dårlig periode, ettersom jeg ligger på 2100 og der omkring =|
Aner ikke hva som skal til for å stige selv lengre =(
 
jeheid2008-12-24 00:53
Antall innlegg: 28

Takk for svar - felles skjebne er felles trøst heter det jo :-)

Et annet "problem" er at det er vanskelig å finne "ønskede" motspillere hvis man er rankingfrik som jeg (ja jeg vet at det er mange andre elementer i ordspill å glede seg over).

Ofte er det de som ligger noen hundre under meg i rank som man kan få spille mot på lynrask eller i panikk og da skal jeg være veldig skjerpa for å vinne med nok til å få pluss.

Hvis jeg da taper mot en av disse blir det drastisk nedgang i ranken.

Noe "feil" i formelen kanskje???

Feil for meg i hvertfall.

Et eksempel: Jeg hadde 2500 i rank - spilte mot en på 3200 og tapte med ca 450 mot 325 og tapte 48 poeng i rank.

Så spilte jeg mot ei på 1000 i rank og vant med 550 mot 265 og gikk opp bare 19.

Det som virkelig er kritisk er å tape litt stort på et tilfeldig brett (som jo kan skje hvis man møter en på vei opp og er litt uheldig) mot en som har rundt 1700 i rank - da svir det noe vanvittig. Tapte 136 poeng på en slik omgang i går.
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-24 00:58
Antall innlegg: 804

Det beste er vel å slå en som er mye bedre enn seg. Jeg fikk nettopp -109, og motstanderen fikk +78. Da hadde motstander ca 800(?) mindre i ranking enn meg...
 
andtrore2008-12-24 01:06
Antall innlegg: 4

Mitt første innlegg her :)

Jeg for min del ser jeg ikke så mye mønster. Vinner sjelden big time mot de som er over 3000, men både taper stort og vinner stort mot stort sett alle som er fra 3000 og ned. Sist runde tapte jeg 147....Det er kjedelig, men er man med på tilfeldigleken får man også tåle steken.

Samme med meg som med Vib_eke, opplevde et kjempehopp når jeg begynte å spille panikk.
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2008-12-24 01:09
Antall innlegg: 104

Det er kanskje litt for fort gjort å gå ned i ranking. En kan jo tenke at det burde være lettere å stige enn å gå ned. Men det som skjer da er bare at flere og flere får høy ranking, og noe av moroa med høy ranking forsvinner.

På den annen side synes jeg godt utregningen kunne vært litt annerledes. Det burde ikke være mulig å gå NED i ranking når man vinner, uansett.
 
olapaloma2008-12-24 10:10
Antall innlegg: 115

Sliter med å komma opp i 2000 eg, harlege nett under lenge, men eg spelar mot all, har nett spelt mot ein som hadde noko med 300 i ranking og då tapar eg poeng sjølv om eg vinn.men eg hugsa kor bale det var å bli nekta når eg låg langt nede så eg spelar mot alle. og som det er sagt før, kva skal eg bruka rankingspoenga til? tåp og vinn med samme sinn
 
Weronix2008-12-24 10:58
Antall innlegg: 338

Der e eg faktisk enig med deg Seierherren. Man burde ikkje bli "straffa" for å spele mot folk med lavare ranking... Har tapt mange poeng på at eg spela mot alle som kjem inn, uansett ranking. Men det burde jo kunne være litt goodwill for å spele mot dei som har en mykje dårligare ranking og? Det e jo fin trening for dei, og man sleppe å bli nekta spel kun på grunn av lav ranking. (joda vil nok fortsatt være folk som nekta, på grunn av ulikt nivå og sånn, men kanskje fleire ville spele mot alle då iallefall.)
 
Alfa932008-12-24 23:10
Antall innlegg: 7771

Virkelig sprøtt at så mange har skrevet i forum på julaften... den ene dagen jeg ikke har vært innlogget! (før nå, da...)

Jeg opplever svingningene som periodemessige, de har ingenting med hvilken ranking jeg har å gjøre. Når jeg har en god dag, utnytter jeg det til fulle og spiller mange spill - og rankingen fyker rett til værs.
Dessverre er jeg ikke like flink til å la være å spille når jeg har en dårlig dag... Det er rett og slett ikke mulig å la være å spille....
Men jeg tror det er nokså tilfeldig om jeg har en god eller dårlig dag, jeg merker i hvert fall ikke at jeg gjør det dårligere når jeg nærmer meg toppen:)

Den beste måten å få høyere ranking på, er å spille med motspillere som har omtrent lik eller høyere ranking enn deg, og som du kjenner. Jeg har etterhvert funnet ut hvilke spillere jeg liker å spille med, og går ofte inn i deres spill. Da velher jeg folk som jeg vet jeg kan spille med, og som har riktig ranking. Selvom jeg taper går jeg ofte opp i ranking hvis jeg har valgt riktig:)
 
jeheid2008-12-25 00:38
Antall innlegg: 28

Nesten skummelt:

Etter at jeg opprettet denne tråden i går har jeg spilt to spill i kveld (julaften). Et mot en kar med 1300 i rank - endte med pluss 84 for meg og så mot en med 1600 i rank - det gav 54 i pluss.

Er det noen i cyber-space som har hørt min klagen - eller er det julenissen :-)
 
Alfa932008-12-25 02:03
Antall innlegg: 7771

Hehe, kanskje du bare ganske enkelt har en god dag?

Jeg gjorde det også bra i dag, jeg gikk opp mye i mitt første spill og ned litt i mitt andre, men sammenlagt gikk jeg opp, så...

Kanskje det er det gode humøret:)
 
Weronix2008-12-25 10:40
Antall innlegg: 338

Viss det e humøret det går på, så har nok eg vore fryyyktelig sur og grinete i jula! ;) For eg har gått ned nesten 500 poeng dei siste par vekene! :S
 
HanneH2008-12-25 12:26
Antall innlegg: 2289

Weronix, 500 i minus på 2 uker er da ikke så galt. :) Jeg beveger meg som regel nedover i den farten i løpet av 1 dag jeg :)


 
Weronix2008-12-25 12:35
Antall innlegg: 338

hehe.. okey.. takk! Godt å høre! ;) men syns fortsatt det e litt masse! Har som mål å holde meg OVER 2000 iallefall! :)
 
bestemormor2008-12-28 12:27
Antall innlegg: 66

Skjønner at det er gøy å stige i gradene, det synes jeg også!
Likevel er det for det meste like gøy å delta som å vinne, synes jeg.
Da jeg satt ensom på en kjedelig rehabiliteringsinstitusjo n i 3 uker (!) langt fra mine egne- var det rett og slett livreddende for psyken å spille ordspill i all min smerte og ensomet (hadde amputet kneet og skrudd inn protese). TAKK til alle som gadd spille med en "lavranka" som bare raste nedover i ranking! Det hjalp!




 
Edro2008-12-28 18:45
Antall innlegg: 331

jeg lurer på hvor stor betydning det har for utregning av ranking hvor mange spill en har spilt? Når jeg nå i jula ser helt nye navn på toppen av rankinglista der de har opp mot 4000 og har spilt under 200 spill, så tenker jeg det er trenede spillere som bytter profil. det er ikke ulovlig det, men altså hva har antall spill å si ? jeg opplever at jeg taper mer ranking mot en av de "nye" --enn mot de gode gamle med samme ranking og over 1000 spil. Stemmer dette?
 
HanneH2008-12-28 21:43
Antall innlegg: 2289

Den store forskjellen på tap av ranking skjer rundt 50 spill. Har de passert den grensen skal du ikke risikere noe høyere tap enn mot andre. Jeg sjekker ofte profiler til de motspillere jeg ikke kjenner før jeg starter spillet. Det er fort gjort om man klikker på profilen til den som kommer inn på spillet i spillrommet, da får man opp antall spilte kamper.
 
Glimt752008-12-29 00:01
Antall innlegg: 55

Alle kan ikke spille mot folk som har høyere ranking. Det strider mot spillets ide at seier ikke teller mer i et rankingsystem. Dette ville også gjort det mer motiverende for alle å spille.

Rankingsystemet er i ferd med å utspille sin rolle. Stadig flere dyktige spillere starter nye profiler for så å melde seg på spill mot spillere ranket 500-1000 over. Dermed stiger dem selv raskt i ranking. Nokså sjofelt, egentlig.

Jeg er fornøyd med spillet mitt i jula. Mange fine poengsummer, legg og bingoer. Likevel ned flere hundre.

Rankingsystemet fungerer dårlig.

 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-12-29 00:16
Antall innlegg: 1124

Enig med hovedtanken til Glimt75. Derfor spiller jeg mye uten rank : )
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?