Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 982

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Akebrett2008-12-28 17:58
Antall innlegg: 254

Ordspill i 2009
2008: Ordspill lanseres og blir en suksess.
2009: ???

Trofaste forumlesere skjønner hva som er på vei. Her er hva Akebretts krystallkule sier om Ordspillåret 2009:

Januar:
trymare setter Akebrett på plass i den andre mesterturneringen. Ydmykelsen blir komplett og søt; han avslutter finalen med bingoen AKEBRETT.

Februar:
”Knesatt av Knesset” er den fiffige, men kanskje ikke helt treffende overskiften når det første Ordspillportrettet lanseres; en månedlig spalte hvor Rabiaz intervjuer en av Ordspills medlemmer. Vår alles kjære kness blir enda mer beundret etter at vi har lest jern-Rabiaz sin fortryllende beskrivelse.

Mars:
Språkrådet uttrykker stor takknemlighet når de mottar BettyBlue sin liste over 124 ord som hun mener bør inn i fullformsordlisten. Lomheimen tipser Språkteigen som lager et hyggelig innslag om BettyBlues entusiasme for birr, boson, go, kajal, lyre, ringsel og syden.

April:
Idol-Kjartan føler seg forbigått da Stavanger kommune gir kulturprisen til Ordspillmesteren trymare. –Klart at Ordspill er kultur, uttaler en rådgiver ved kulturkontoret. Kjartan oppretter en profil på Ordspill samme kveld.

Mai:
Medlemstallet i Ordspill øker med 3 000 på en uke etter at LoboTommy har lest sin nye novelle ”Skulderen til Vib_eke?” på Manshow. Teksten var opprinnelig tiltenkt som første kapittel i den påtenkte Ordspillromanen ”Pst: Cf! Hm? Mm.”. Men han fant ut at det sømmet seg å sette punktum etter 8 sider.

Juni:
Det blir høy aktivitet med friske spekulasjoner i forumtråden ”Kjendiser på Ordspill” etter at følgende står å lese i chatten i Krokodillen:

Jonny: Mette, stikker du innom Mc-ern etter at du har hentet Marius? McFeast-meny, som vanlig. Elsker deg!
Jonny: Eh, fikk du den? Lurer på om jeg kanskje skrev i feil vindu?
» Nilsen har fått bingoen 63 poeng (VEllING)!
Jonny: Hallo?
OrdspillKjartan: Ka fårr någe? Veiing, me tri i-ar?!?
mysteria: Hun har sikkert brukt to blanke brikker som L.
Jonny: Tester.

Juli:
–Carpe diem!
Majel har gått over til å spille Ubegrenset og rekker å gjøre enda mer på en gang. Som for eksempel å filosofere på latin samtidig som hun kår høyet og altså spiller Ordspel. Ja, hun spiller ikke lenger så mye på Ordspill.no, men desto mer på Ordspel.no; lansert av Firda og Firdaposten i samarbeid for noen uker siden.

Majel var selv så heldig å få Ordspels aller første bingo da hun slo til med OFSELEG i sitt aller første spill mot meisa. I konkurransen “Fyrste bingo på meir enn 10 bokstavar” var det derimot Karindi som stakk av med tre måneders abonnement på Firdaposten etter å ha lagt MEDVITSLAUS. På bingotoppen leder asdfasdf med RØYNSLE foran bakkos FRAMFUS og tinens HEILSLEG.

Weronix ruler på poengtoppen, og lar det skinne igjennom på møtestaden hvor stolt hun er. Bokmåls-Holger kan gå å legge seg, tenker hun. Det samme kan trymare, Ordbilnd og Ulfepulf, hehe. Weronix står også bak den mest leste møtestadtråden så langt: “Kvifor godtek ein ikkje ÅTGAUMA?!?”.

August:
Marten lanserer sin første norskspråklige sang. ”Opptatt med singel” har en underfundig tekst. VG tror den handler om den hardt prøvede singel og sand-bransjen i Finnmark, mens Nettavisens tolkning er av det selvbiografiske slaget: en artist som er opptatt med å utgi en singel. Ordspillerne aner imidlertid at det kan dreie seg om den lange debatten på forumet der man diskuterte hvilken eller hvilke av de ulike betydningene av ordet singel som kan bøyes til bingoene SINGELEN og SINGLENDE.

September:
LoboTommy proklamerer opprømt at han og starey har satt en nesten uslåelig rekord: I øvelsen ”partalls-Ordspill”, hvor de fargede feltene kun kan besettes med brikker med partallsverdi, har de, etter mange forsøk, klart å få samlet score for begge spillere på 1110 poeng på Standardbrett. Slå den!

Oktober:
matias kan berette om at han og starey har klart en samlet score på 1230 poeng i partalls-Ordspill på Standardbrett. Emmy gratulerer hjertligst. trymare forteller at det var han som skrev i Emmys navn.

November:
For første gang blir et barn unnfanget som resultat av kjærlighet oppstått på Ordspill.no!

(Krystallkula er raus med detaljene, jeg formidler ikke alt her.)

Desember:
Nemånens spede lysstråler farer gjennom den kjølige lufta. De er ikke mange eller sterke, men ingen kan påstå at de ikke er raske. Med lysets hastighet fyker de gjennom atmosfæren et sted hvor skyene har holdt seg borte denne julekvelden. De treffer bakken og bader i snøens hvite teppe som har lagt seg tykt over Askim. Sammen med et vell av stjerner lyser de opp julekvelden for okse og asen. Eller iallfall for elg og ekorn. De firbente skulle gjerne sett en snøfri vinter, eller i det minste en fullmåne. Men som de nøysomme østfoldinger de er klarer de likevel å glede seg over nemånens spede lysstråler.

Inne har ritveld servert tidenes beste julemiddag. Julepresangene, med gode gamle til-og-fra-kort, er fordelt og åpnet og alle er glade. Alfa93 og mcsnurp setter seg fornøyd i sofaen med hodet på skakke. Smarten-T tar frem presangen han fikk fra storesøster: Akebretts nye spørrebok om geografi. Han blar opp på side 62 og leser høyt: –I hvilket fylke finner vi Agdenes kommune?

Alfa93 og mcsnurp må le. De tenker på Agderpostens sommeragurktabbe der avisen skrøt av at Sørlandets egen Agdenes lå på topp i medlemstallsstatistikken til Ordspill. To dager etter måtte redaktøren slukøret beklage; tenk at de hadde trodd at Agdenes lå i Agder!

Men aner vi at latteren er ørlite stiv? Her har de i flere måneder hovert over Agderposten flause. Ja, ”Å ta en Agdenes” har endog blitt et begrep i huset i Askim på å gjøre en skikkelig dum tabbe. Men hvor søren ligger Agdenes??? Begge håper at den andre vil svare, slik at ens egen uvitenhet ikke blir blottlagt.

Fem sekunders stillhet er minst to for mye for den yngste. –Det vet vi jo, hører Alfa93 seg selv si mens hun skotter bort på modern i håp om å bli reddet. mcsnurp kommer heldigvis på at hun har et ærende på kjøkkenet. –Jeg henter kaffen, jeg, sier hun og tripper ut av situasjonen.

Smarten-T redder kvelden. –Det er Sør-Trøndelag, sier han. –Men det visste dere selvfølgelig. –Ja, still heller et vanskelig spørsmål, du lillebror, sier Alfa93.
 
Ninaxxx2008-12-28 18:05
Antall innlegg: 1437

Stum av beundring :-)
*Applaus*
 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-12-28 18:05
Antall innlegg: 1124

Suverent!
:-D

(kremt... ser at jeg har en liten birolle i 2009, hi hi)
 
Rydningen2008-12-28 18:15
Antall innlegg: 166

Artig! Virkelig artig!
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-28 18:19
Antall innlegg: 244

=D
jeg fikk bli med i historien! Konge..
selv om det bare var i en setning :x
 
cammie2008-12-28 18:20
Antall innlegg: 189

Tusen takk for at du deler krystallkulen med oss, Akebrett! Det er kjempemorsomt å lese! Du er helt rå til å skrive asa ;-)
 
Weronix2008-12-28 18:36
Antall innlegg: 338

hihi... yeeey, eg e nevnt i historia og! ;) Og e stolt av det! :p Ser igrunn ikkje vekk i frå at eg fort kunne endt på poengtoppen i en nynorsk versjon! hehehe...
Du e virkelig en festlig skribent! :) Gleda meg te fleire avsløringa - sjøl om eg blei veldig nysgjerrig på dinna babyen?!?! :p
 
tonjemarie2008-12-28 18:53
Antall innlegg: 146

Skikkelig bra Akebrett, flott;-)
 
Scrabla2008-12-28 18:53
Antall innlegg: 2275

- og ikke minst hva babyen skal hete?
 
meglertest2008-12-28 18:56
Antall innlegg: 13

Festlig tråd, men er d noen som ser mg stabil rundt 2000 ??
Jeg kan vise til en seier over Helhet1 og et tap på kun 7 poeng.
Dessuten er jg flytende i spansk, italiensk, tysk og engelsk samt mba og msci uten at d ser ut til å hjelpe. Stiller på mange måter med et handicap. Jg har ms. Kan dette handicapet overføres til ordspill tro?

Ha et riktig godt nytt år alle sammen !! :-)
 
Mcmajor2008-12-28 19:35
Antall innlegg: 17

Veldig bra Akebrett. Godt at du ikke glemte min niese Alfa93. Minste bror Kenguru E kommer også sterkere tilbake i 2009. Godt Nytt år!
 
Smurf94 - Ikke medlem lenger2008-12-28 20:46
Antall innlegg: 101

Superdupergøy! Kjempebra :-)
 
linus2008-12-28 20:47
Antall innlegg: 18

stående aplaus til deg ja-utrolig bra fortelling du...
 
ohelene2008-12-28 21:10
Antall innlegg: 21

*klapper*
 
Rabiaz2008-12-28 21:33
Antall innlegg: 897

YES!! Endelig fikk jeg også plass i Akebretts spådom :)
Hihi....meget underholdende lesning. For min del håper jeg du spår rett ;)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-28 21:35
Antall innlegg: 804

Hahaha!! Hvor har du fått den krystallkulen fra? :D

Jeg er meget spent på den novellen, LoboTommy!
 
meisa2008-12-28 22:55
Antall innlegg: 443

Koseleg lesnad, Akebrett, og kjekt å bli nemnd. Skulle gjerne hatt eit nynorsk Ordspel!
 
ritveld2008-12-28 23:00
Antall innlegg: 1

Veldig artig lesning! Og så moro å få være med! Tenk her viser Alfa93's mormor seg i krystallkulen! Ikke dårlig, Akebrett! Godt nytt år og takk for mye moro! Gleder meg til fortsettelsen!
ritveld
 
Alfa932008-12-28 23:19
Antall innlegg: 7771

Oioi, en hel måned bare for oss!

Kjempeflott!

Så det var derfor du lurte på det med Askim...
Hvor lang tid bruker du egentlig på dette?

Kanskje du må slå deg sammen med LoboTommy og skrive Ordspills Fremtid - viktig lesestoff for alle seriøse ordspillere
...Dere ville fått mange Ordspillkjøpere;)

Agdernes-problemet ville nok pappa løst, geografi er han god på...
Gleder meg til neste spådom, spår kula noe om når neste Akebrett-spådom offentliggjøres?

KJEMPEFLOTT SKREVET!!!
 
mcsnurp2008-12-28 23:34
Antall innlegg: 88

Hehe, du er god!
Ser meg selv "trippende" ut på kjøkkenet for å hente kaffe...
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?