Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 912

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bakko2008-12-31 17:21
Antall innlegg: 160

fyrverkeri
gler meg som ein unge, blir gut på 14 år kvar nyttårsafta :-)
 
ajnor2008-12-31 17:29
Antall innlegg: 958

Fyrverkeri er det aller mest idiotiske av alle idiotiske ting! Håper vi kan få et totalforbud mot fyrverkeri i dette landet snart. Hva er vitsen med å skyte tusenvis av kroner til himmels, bare for noen sekunders smell og lysglimt? Og hvert eneste år blir mennesker lemlestet og boliger brenner... Heldigvis ser det ut som om naboen er borte, da slipper vi alle fall den bekymringen i kveld - de er vanligvis helt gale... Og fyttigrisen som det ser ut over alt dagen etter, det flyter med søppel!

Sorry, bakko, men jeg fatter ikke poenget med fyrverkeri!
 
trymare2008-12-31 17:38
Antall innlegg: 871

Fyrverkeri er flott!!! digger fyrverkeri :) flotte farger og spennende lyder - det med skader er folk som ikke er forsiktige nok, og skyter opp med promille.

Jeg er fullt enig med bakko - fyrverkeri er både flott, stemingsfull, sosialt og spennende :D

Hilsen en fyrverkeri entusiast som skal møte opp på felles oppskyting i stavanger som blir fremdragende. GODT NYTTÅR -gjerne heng dere på mitt foruminnlegg :) (GODT NYTTÅR heter det)
 
Rabiaz2008-12-31 17:52
Antall innlegg: 897

Har skikkelig angst for fyrverkeri og gruer meg like mye hvert år :(
Er enig med deg ajnor, håper det blir totalforbud snart.
 
kallekanin092008-12-31 17:54
Antall innlegg: 69

Ja til fellesfyrverkeri fra fjelltopper eller i havna, så slipper vi å ha smellene rundt hushjørnene.
Dessuten - fyrverkeri er en flott gammel tradisjon for å skremme vekk kjipe makter på vei inn i det nye året.
Synes det er ganske vakkert med skikkelig fyrverkeri, så samle heller alt på ett sted.
Godt nyttår!
 
bakko2008-12-31 18:04
Antall innlegg: 160

sidney harbour må være drømmen :-)
 
bakko2008-12-31 18:16
Antall innlegg: 160

Eg er livredd Øyenstikkera, håpar dei blir fjerna frå norsk fauna!!

Det var tull med fjerning, men redd dei er eg. Eg skjønar frykta som ganske mange har for fyrverkeri, men eg skjønar ikkje at det skal bli totalforbud pga. frykt. Eg veit at fyrverkeri gjer stor skade på personar og bygningar, men stearinlys gjer større skader på norske hus, fleire personar skadar seg i idretten enn ved bruk av fyrverkeri. Eg er ikkje bare kverulant no, eg prøver å forsvara noko eg likar :-)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-31 18:22
Antall innlegg: 804

Ulykker skjer selv om man er forsiktig og edru trymare. Hva om et batteri med f.eks 30 skudd velter etter det første? Man får ikke stoppet det. Eller om bare 29 går av, og det siste ikke smeller før dagen etterpå når noen går bort til det for å rydde det vekk?

Jeg syns det er totalt unødvendig å skyte penger opp i luften på den måten, i tillegg til at det er farlig!

Stjerneskudd holder lenge for min del!!
 
annhetty2008-12-31 18:28
Antall innlegg: 86

Helt enig Vib_eke, det er helt sprøtt å bruke penger på dette. Greit at kommunene har et fyrverkeri på slike dager, overlat det til de som kan håndtere det.
Forøvrig har fyrverkeriet gjort at jeg i alle år har vært inne på nyttårsaften og 17. mai alene, fordi jeg er så redd for det. spesielt smella. Har prøvd å bli kvitt denne fobien med hypnose, men ingenting hjelper. Så ikveld blir det ordspill på meg, og film på tv sammen med katta mi. Ønsker alle her på ordspill en flott Nyttårskveld med eller uten fyrverkeri!!!
 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-12-31 18:32
Antall innlegg: 1124

Fyrverkeri er vakkert! Men skummelt i hendene på amatører.
 
trymare2008-12-31 18:33
Antall innlegg: 871

ja men.... fyrverkeri er gammel tradisjon, skremmer vekk onde ånder i det neste året osv....
 
Scrabla2008-12-31 18:37
Antall innlegg: 2275

Fin påminnelse om tradisjonen, kallekanin09. Da kan vi jo gjøre som Andorra og kjøpe en stor rakett for hver by eller hvert lite land.
Fritt hentet fra gammel vise:
"Nå reiser jeg til Andorra - Andorra - Andorra
Nå reiser jeg til Andorra - for det er et deilig land.
40 kroner rett og slett er Andorras militærbudsjett
og det er det flotteste jeg har sett - Andorra Hipp Hurra!"

 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-31 19:02
Antall innlegg: 244

Jeg har selv blitt truffet av fyrverkeri to ganger, med brannskade som utfall, men det hindrer meg så absolutt ikke fra å gå ut å se på fyrverkeri!! jeg har bare litt mer respekt for slike ting..
Men ingenting slår fyrverkeri, det er flott, og det er en spennende glede man bare får oppleve En gang i året ^^
*gleder seg masse til i kveld*
 
aaklem2008-12-31 20:02
Antall innlegg: 23

Fyrverkeri er flott, særlig hvis man er sammen med noen man bryr seg ekstra om. Lysshowet gir meg en ekstra løftet stemning når et nytt år ligger foran meg, reint og ubrukt.
Bare veldig dumt at hunden min ikke deler min begeistring. Nyttårsaften er hennes verste dag i året, og jeg må være hjemme med henne istedenfor på nyttårsfest.
Her jeg er nå, har de startet å fyre opp for lenge siden, og det tar vekk en god del av min forventning. Skulle ønske ALT av raketter ble fyrt opp på en gang, kl. 24.
 
solur - Ikke medlem lenger2008-12-31 22:16
Antall innlegg: 72

Kl. 22.10 og det har vært fyrverkeri rundt om i mange timer allerede.
Er trygg for onde ånder neste år i alle fall....., bortsett fra den styggingen som gir meg alle dårlige bokstavkombinasjoner nå jeg prøver meg på ordspill.
 
bestemoro2008-12-31 22:42
Antall innlegg: 66

barnet i meg fryder seg over alt ved fyrverkeri.
men min voksne, ansvarlige side forferdes!

etter å jobbet tyve år i blindeforbundet ser jeg fyrverkeri også fra den siden. der het det seg tørt ved årsskifte at "vi trenger ikke flere medlemmer".
 
olapaloma2009-01-01 01:01
Antall innlegg: 115

ja det er fint å sjå på, men det er ikkje så lenge det varer, men hunden min er redd enno. hadde det berre ikkje laga så mykje lyd. eg har ikkje sendt noko opp i år
 
Karindi2009-01-01 02:24
Antall innlegg: 98

Kjøper det aldri, liker å se på, men korfor i h...... skal det smelle sånn slik at alt på 4 føtter og små på 2 hopper høgt i sengene sine og skremme vettet av enkelte....... Desse bombene som skulle vore forbudt
 
katinka2009-01-01 03:10
Antall innlegg: 72

Jeg har akkurat skrevet dette i et annet innlegg, men pytt au: Jeg benytter anledningen til å si at Oslo kommune, og andre kommuner også, for alt jeg vet, lagde et flott fyrverkeri for oss. Det bør være vel anvendte penger om det fører til at færre mennesker skyter raketter i seg selv og andre og forårsaker branner og elendighet. Sånn i perspektiv: hva er et øye, en hånd, eller kanskje tilogmed et liv verdt i kroner og øre? Jeg stemmer for flere offentlige fyrverkeri på nyttårsaften, og færre fylleraketter!
 
ave - Administrator2009-01-01 03:14
Antall innlegg: 4986

vi velger alle hva vi sløser penger på....mat, alkohol, klær, sjokolade, fyrverkeri, røyk, snus, se og hør......you name it...det finnes ikke en ting som ikke synes unødvendig i noen andres øyne....så hva med å feie foran egen dør før man kaster stein i glasshus?
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?