Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 982

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
whufc2009-01-11 20:55
Antall innlegg: 12

Kjip åpning
Jeg fikk nylig 702 poeng mot meg på åpningslegget...

Begrenset morsomt.

 
Alfa932009-01-11 21:01
Antall innlegg: 7771

Sånn er det å spille tilfeldig (noe du må ha gjort da). Det går bra, eller det går dårlig. Det var nok ingen Kjip åpning for motspilleren din. Folk å jo arbeide for å få seieren sin, de kan vel ikke legge et lite-poengsord fordi du ikke liker det...
Jeg vil tro du også legger slik at du får maks poengsum:)
 
tom watt2009-01-11 21:26
Antall innlegg: 12

Jeg legger ikke etter maks poeng. Selv satser jeg på en bærekraftig utvikling av spillet. Viktig å utnytte hele brettet. Det er da det blir moro. Er jo ikke noe kos å sitte og raske sammen en haug med tvilsomme små"ord" nede i et hjørne på en søndagskveld.
 
carisma2009-01-11 21:34
Antall innlegg: 18

Enig, Tom. Og hva er greia med å legge konsekvent inntil Alle poengbrikkene, sånn at man ikke får brukt de? Flere som bruker den strategien har jeg sett...
 
regulus - Ikke medlem lenger2009-01-11 21:48
Antall innlegg: 56

Tror en skal avtale med motspiller først viss en virkelig tror at særlig mange spiller tilfeldig uten å tenke på max score............
Går man inn i et tilfeldig spill har en bare godt av en skikkelig "trøkk". Det blir gambling uansett hva man måtte mene.



 
Majel2009-01-11 22:15
Antall innlegg: 131

Eg fekk over 700 p mot meg i eit opningstrekk før eg hadde spela 50 kampar. - Men kva så?

Når ein spelar tilfeldig spel og håpar på litt flaks for eigen del, så må ein tole at motparten får sin del av flaksen også.

Alle fortener ein solid dose flaks attåt dyktigheita ein gong imellom. :)
 
Majel2009-01-11 22:18
Antall innlegg: 131

Og no kom eg endeleg på at det heiter dugleik på orn'tli nynorsk... :)
 
ether2009-01-11 22:31
Antall innlegg: 1

Jeg spilte nå og motspilleren fikk over 1000 poeng på åpningslegget... Kjipt for meg, men så gøy for motspilleren. Trodde jeg skulle tape mange poeng, men det ble bare noen og førti... det er da overkommelig :)
 
whufc2009-01-11 22:52
Antall innlegg: 12

Nå begynner vi å snakke...mer enn 1000 poeng, og jeg som trodde mitt var det verste.

Ikke klager jeg, ikke sutrer jeg, det var kun for å høre om andre har opplevd noe tilsvarende
Jeg spiller helst tilfeldig, og er klar over risikoen. Men det er også det som gjør akkurat det spillet interessant.
Mye av taktikken i spillet er jo nettopp å unngå og få mot seg slike "smeller". Litt fasinerende det også.

Det er bare at når du får smellen på åpningslegget, har du svært liten mulighet til selv å gjøre noe med det.


 
maranello2009-01-11 23:09
Antall innlegg: 300

Vel, det er bare å banne... steike... skrike...og spill videre... put..put...
 
vyxir2009-01-12 00:07
Antall innlegg: 81

Carisma... greia med å blokkere poengbrikkene er jo nettopp å unngå at motstanderen får 700-poengs-legg når man ikke har sjansen til å få brukt dem selv. Er jeg usportslig da??
 
maranello2009-01-12 03:07
Antall innlegg: 300

Å blokkere med vilje er usporstlig... UANSETT.... Man blir ikke med i "Guiness boken"....så vidt jeg vet....det er bare et spill.... hva er poenget med å blokkere?....Eller kun for å imponere medlemmer om hvor mye jeg vinner?....Har opplevd en del som gjør det ... meget skuffende...En rute er grei, men ikke alle....skjerp dere....
 
Anja832009-01-12 08:32
Antall innlegg: 148

Selvfølgelig kan man blokkere uten at dette bør anses som usportslig. Poenget med å spille er jo å vinne. Og så vidt jeg vet er det ikke ulovlig å blokkere eller gjøre andre lure ting for at motstaderen ikke skal få like mange poeng som en selv.
Og Maranello; jeg blokkerer iallefall ikke for å imponere andre. Jeg gjør det for å forsøke og vinne. :-)
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2009-01-12 08:48
Antall innlegg: 104

Her er det bare å si seg enig med Maranello som vanlig. Jeg vil også ta den et skritt videre: Å prøve å vinne poeng i dete hele tatt er SÆRDELES usportslig. Særlig hvis man legger en bingo slik at man kommer i ledelsen bør man SKAMME seg dypt og inderlig. Hvis du skulle være så uheldig eller OND at du vinner en kamp må du:
1. Skamme deg
2. Be 1000 Fader Vår mens du står på hodet
3. Ringe Guiness Rekordbok og avlyse reportasjen
4. Logge av ordspill for ALDRI å logge på igjen

Ta dere sammen! Skjerp dere! Ordspilljudaser!
 
olapaloma2009-01-12 09:24
Antall innlegg: 115

:=)
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-01-12 11:09
Antall innlegg: 1124

Seierherren seirer :-D
 
Paolo - Ikke medlem lenger2009-01-12 12:00
Antall innlegg: 8

The rules are - the are no rules! Man får blokkere og ha taktikk om man vil. Ingenting er "usportslig", "kynisk" eller "usympatisk". Dette er et spill og for noen handler det om å bruke strategier for å samle poeng/få bedre ranking. De som ikke er så opptatt av det trenger jo ikke bekymre seg for om de taper 700 poeng.
 
Pee-Jay2009-01-12 13:45
Antall innlegg: 57

Nå har jeg lest litt i denne tråden, og de som frykter at en motstander åpner sterkt mer enn de håper at de selv gjør det bør jo unngå å spille tilfeldig = løst sak ;)
 
Alfa932009-01-12 14:58
Antall innlegg: 7771

Enig med Pee-Jay, og likte Seierherrens innlegg:)

Selv spiller jeg ikke tilfeldig, bortsett fra i turneringer innimellom, men jeg synes ikke det er usportslig å blokkere. Hvis det ligger en C under en 3xord-felt, vil jeg selvfølgelig ikke at motspilleren min skal få lagt en W over den, da er det bedre at jeg legger en D under, f.eks.

Jeg kan nok bli irritert hvis noen blokker for meg, men jeg ser det jo fra deres synspunkt og tenker at jeg ville gjort det samme selv.

Du arbeider jo for å vinne, i hvert fall gjør mange / de fleste det...
 
emmy2009-01-12 16:05
Antall innlegg: 44

Hallo... kahn u ikke heller vise litt empati og sette deg i motstanderens situasjon og si : Gratulerer! :D skikkelig bra ord! ,,,,, i stede for å bare sutre å være lei sei fordi du får en "kjip" åpning ii mot deg.......
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?