Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 964

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
panisk2009-01-13 20:21
Antall innlegg: 2

Hva skal jeg gjøre? =P
Et litt lite viktig problem, men jeg må spørre:

Jeg har lagd ny bruker, denne(er "eiram"), men synes det er litt vanskelig å spille uten å føle at jeg "lurer" noen. Hvis jeg spiller med noen rundt min egentlige rank(1800) og vinner, så raner jeg dem jo for poeng. Hvis jeg spiller med noen på min "nåværende" rank(1350), så har jeg jo mye større mulighet for å slå dem...

Så mitt spørsmål er: bør jeg si ifra? Jeg har fått en sur kommentar da jeg tok 150 rankingpoeng fra en, og det er jo fullstendig forståelig...

Nå har jeg også sagt fra her da=P
 
Alfa932009-01-13 20:24
Antall innlegg: 7771

Jeg ville sagt ifra...
Det er bedre å bli forlatt enn å få sure kommentarer:)

Mange bryr seg ikke om ranking, og spiller med deg uansett...

Men du _kan_ selvfølgelig la være å si ifra, det er ditt valg:)
 
TittiH - Ikke medlem lenger2009-01-13 20:32
Antall innlegg: 6

hvorfor har du laget ny bruker?
 
panisk2009-01-13 20:37
Antall innlegg: 2

Nå begynner jeg å nærme meg den gamle ranken, så da føler jeg ikke at det spiller noen rolle, men jeg tenkte ikke på den den første kampen, og det var kjipt for motspiller...=p
 
maranello2009-01-13 22:56
Antall innlegg: 300

Panisk... jeg tror ikke du bør tenke om det. Man skal spille for å spille. Ellers for den som vil vinne noe... bør vedkommende delta i Turneringene...hvis man føler seg dyktig nok. Jeg har spilt mot mange hvor jeg hadde ingen sjanse for å nå de, gapet var mellom 200 og 300 poeng... klart det er mye, men slik er dette spillet.... obs, jeg spiller tilfeldig....så jeg ble sur, men ikke på motstanderen.... de vil vinne... så det er helt greit om det skulle skje igjen.... jeg bare banne.. så går det over ...
 
matias2009-01-13 23:43
Antall innlegg: 1152

Når din virkelige ranking er rundt 1800 er det ikke så farlig. De som har en reell ranking på 3000+ burde være forsiktige (f.eks ikke spille mot samme person flere ganger, uten å gi beskjed om at du egentlig er bedre)
 
Glory2009-01-14 05:25
Antall innlegg: 386

Hva er poenget med å ha flere brukere?
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 09:06
Antall innlegg: 244

Slik jeg har forstått d, så bytter folk for å få ett annet nick, eller fordi de mener rankingen har stagnert, og derfor tror det funker å lage seg en ny bruker å starte på nytt :x
men man får jo ikke høyere ranking fordi
 
HanneH2009-01-14 09:14
Antall innlegg: 2290

Glory: Vet at en del her inne har opprettet nye brukere som de feks. kun bruker når de skal spille panikkspill for ikke å la det gå ut over rankingen som de har på den "vanlige" profilen. Noen oppretter sannsynligvis også ny profil for at de da mye raskere stiger raskt opp i ranking. Slik som det eksempelet som Panisk selv startet tråden med. Jeg har selv møtt en del av dem som er nye med under 50 kamper, og det er mildt sagt de værste motspillerene jeg treffer. Men jeg har begynt å sjekke profilen til de fleste nye og ukjente spillerene som kommer inn på mine spill og har faktisk begynt å bruke nekt knappen en del :). Og når en nybegynner med 0 spill kommer inn på ett panikk spill da blir jeg automatisk mistenksom, de blir helt konsekvent nektet.
Og mener det var Matias som nevnte det i en gammel tråd at når en nybegynner med ca. 15 kamper eller noe er kommet opp i rank på 1500 eller der omkring, da kan man sannsynligvis regne med at det ikke er en nybegynner men en som har startet opp med dobbel profil.
Jeg har spilt her siden 4. mars og må bare si meg enig med deg Glory,
jeg skjønner ikke poenget med 2 eller flere profiler :)
Spilte også mot en spiller her en dag som jeg glemte og sjekke før spillet ble startet, når hun hadde 20 spilte kamper og av dem hadde vunnet 15, spilte lynrask og la bingo som ord nr. 1 eller 2, vel da er jeg jo ikke i tvil. Spurte henne da om hun var en av de kjekke med ny/dobbel profil? Og fikk spørsmål tilbake med hva jeg mente, virket jo veldig uskyldig. Så jeg forklarte henne at det jeg mente var at det er sjelden man ser nybegynnere med 20 kamper som har 15 seiere og spiller lynrask, hvorpå motstander svarte med å bryte spillet :) Skyldig!!! :D. Sånt får man jo bare en god latter av :) Men litt moro skal man jo ha her inne også, har ikke annen moro enn den man lager selv.
Og husk sjekk profilen til motstander før spillet startes om dere er redd for rankingen, fort gjort med å klikke på motspillers navn i spillelisten.
Ha en fin spilledag alle sammen, med eller uten høy rank, ordspill er like morsomt for oss alle :)
 
Octavia2009-01-14 09:22
Antall innlegg: 106

Jeg kan ikke se at det er noe galt i å ha to eller flere profiler så lenge reglene tillater det. Det kan være mange årsaker til at noen velger dette. Selv byttet jeg for lenge siden profil fordi jeg hadde valgt et helt håpløst brukernavn på den første profilen. Alle kan jo som HanneH sier sjekke profilen før man starter et spill.
 
HanneH2009-01-14 10:51
Antall innlegg: 2290

Det er sikkert helt i orden det med 2 profiler, men det saken egentlig gjelder da er at når en spiller med ny profil starter med 1000 i ranking poeng, så er jo det helt misvisende overfor motspillere, når den gamle profilen til den spilleren egentlig har en ranking på 1800-3000 :)
Det forteller jo den nye profilen ingene ting om, og de fleste vil jo tape på det, spiller den personen mot reelle nybegynnere vil jo de bli knust i den runden sannsynligvis. Og spiller han/hun mot noen som faktisk er på samme nivå vil de tape kjempemye poeng om de taper eller kommer omtrent likt ut pga at den personen da har under 50 spilte kamper. Det er vel det som er kjernen til ergrelsen blant ganske mange av oss her inne ovenfor de som gjør dette.
Men jeg lager min egen svarteliste og i fremtiden går jeg ut fra at den vil bli lenger om dette fenomenet skal bli altfor populært :)
Og skjønner fremdeles ikke vitsen da de som gjør det for rankingens del sannsynligvis vil stoppe opp når de når det nivået som de hadde med den gamle profilen. Det eneste er jo at de kommer dit opp raskere, det vil jo jevne seg ut når de møter motspillere på sitt eget nivå. Men lykke til, hver sin fornøyelse :)
 
Ruschne2009-01-14 10:56
Antall innlegg: 711

Nå skjønner jeg hvorfor det er over 31000 registrerte spillere.
Muligens har ganske mange 2 eller kanskje flere profiler.

Artig greie det der som spillskapere og spillverter bør fundere litt over.

Er det greit ??
 
the_eu2009-01-14 11:45
Antall innlegg: 13

Spillskaperne har tenkt over dette: Derfor er formelen som regner ut rankingen laget slik at de første partiene man spille gir langt større utslag i rankingen enn de påfølgende. Dermed kommer man raskest mulig opp/ned mot riktig ranking. Mer om det her: www.ordspill.no/rating/

Det vil fortsatt være slik at skikkelig gode spillere som starter en ny profil vil virke spille langt bedre enn rankinen tilsier, men man har altså gjort sitt beste for å motvirke dette. Det skal nok fortsatt være lov å ha flere profiler, så sant man ikke bruker dem som søppelprofiler, altså profiler som opprettes kun for å øke andre profilers ranking. Dette har spillvertene slått hardt ned på tidligere - men det er da også noe ganske annet enn det vi snakker om her.
 
starey2009-01-14 12:21
Antall innlegg: 956

Det er ikke ulovlig å starte en ny konto, det kan være flere grunner til det. f.eks:
- man har fremstått på en feil måte på tidligere konto
- vil ha en konto uten fult navn
- vil prøve ut nye spillstrategier, uten å ødelegge ranking

Alt dette er forsåvidt lov. Men som the_eu sier er det ikke lov å lage 20 nye kontoer for å trekke ned alle andre. Men det er dessverre litt vanskelig å oppdage slike regelbrudd. :)
 
Ruschne2009-01-14 12:21
Antall innlegg: 711

Octavia - det kan man gjerne sjekke men da er motspilleren over alle hauger. Hvem gidder å vente !!
 
HanneH2009-01-14 13:50
Antall innlegg: 2290

Jeg sjekker profiler ut i ett hele tiden , gidder ikke motspiller og vente såpass, det tar kun noen få sekunder. Vel da får de bare forsvinne ut og jeg venter gjerne til ny motspiller dukker opp. Tar ikke lange studen her inne :)
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 14:03
Antall innlegg: 244

æhæhæhæ.. jeg liker ikke å bli sjekka opp!

ordspill.no er jo værre en Trondheim sentrum kvart over 1 på en lørdagsnatt jo!
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2009-01-14 14:38
Antall innlegg: 104

Hæ? Er ikke dette en sånn sjekkeside?
 
HanneH2009-01-14 17:06
Antall innlegg: 2290

Jeg sjekker selvfølgelig bare de som kommer inn på mine spill, og så vidt jeg kan huske har jeg nok ikke spilt mot hverken Nilsen eller Seierherren. Men med mine antall spilte kamper, så sier det seg selv at det nok er en del profiler som blir sett på før spillet settes i gang :)
Men sjekker ikke profiler på de jeg har spilt mot før, dette gjelder jo bare de som dukker opp med ukjente nick.
 
Scrabla2009-01-14 17:43
Antall innlegg: 2275

En profil er et bilde av spilleren. Den viser det vi har lagt inn om oss selv og vår statistikk. En profil skal selvfølgelig kunne leses av andre.
Jeg har selv blitt "fralurt" opp til 80 poeng ved å spille med en slik "gammel racer med ny profil", og tenker "Vel vel, jeg får ta det som en utfordring å komme meg opp igjen" og kanskje jeg husker å sjekke først neste gang.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?