Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 963

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ninaxxx2009-01-14 20:40
Antall innlegg: 1437

Tregt nett - Forslag?
Er det noen pc-kyndige som har forslag til hva jeg kan gjøre når pc'n er treg som sirup?
Jeg har kjørt diskopprydding og diskfragmentering, startet pc'n på nytt, men ingenting nytter.

Tar jeg ikke feil, så tror jeg andre har spurt om lignende tidligere, men jeg håper jeg blir tilgitt for en ny tråd, da det tar meg evigheter å søke i forum...

Takknemlig for forslag!
 
BettyBlue2009-01-14 20:55
Antall innlegg: 122

virus?

Om PC'n er (nesten) full bruker den lang tid på ting, jeg vet... har et knøtt av en stapp full lap ;)

noen programmer bremser pc'n. Har du installert noe nytt og "komplisert" i det siste?

Om det er en stasjonær og når du har prøvd "alt" kan du kanskje bytte ut til mer RAM? Og evt ny prossessor?
 
Ruschne2009-01-14 21:06
Antall innlegg: 711

HEi Ninaxxx

Jeg opplever det samme til stadighet, og snakker med mange motspillerer som forteller om det samme.

Er det noen trøst?
 
Ninaxxx2009-01-14 21:09
Antall innlegg: 1437

Takk, BettyBlue, men jeg har definitivt ikke virus. Virusprogrammet viser ihvertfall at alt er ok.
Det eneste nye jeg har installert i det siste er Picasa Webalbum. (Har ikke tid til så mye annet enn ordspill og fjesboka).

Bytte til mer RAM eller ny prossessor? Gresk for meg, - Hvordan i huleste gjør man det?
 
Ninaxxx2009-01-14 21:12
Antall innlegg: 1437

Hehe, Ruschne. Felles skjebne, felles trøst... Hmmm, vet ikke helt om det hjelper. Men kjedelig er det uansett! Har knapt spilt siden i går kveld da tregheten satte inn, klarer i beste fall å fullføre et stresspill, men tålmodigheten blir satt på alvorlig prøve her!
 
Ninaxxx2009-01-14 21:16
Antall innlegg: 1437

Jøss!
Det hjalp å skrive om det! Nå virker'n plutselig som normalt igjen!

Ordspillguden har vært her igjen :)
(Eller Snåsamannen som hadde sin siste arbeidsdag i dag, ifølge nyhetene...)
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-14 21:19
Antall innlegg: 244

Vell har du det det Norman-antivirusprogramme t,så vil du i allefall ikke finne noe virus under scanning ><

Hvis pc'n din er blitt sånn i det siste , så annbefaler jeg å slette alle cookies du kan finne, diskfragmanter og ta en skikkelig diskopprydding.
CCleaner og Defraggler er to kjempegode programmet til dette!

Ville også ha gått på kontrollpannelet og slette ALLE unødvendige programmer du har, alle monner drar vettu.
Samt, har du Vista, og bruker IE, så må du bare bytte over til FF raskest mulig. Og fjerne det der sidepannelte(tar opp veldig mye av hastigheten faktsik).

Aller siste løsning da, er jo å formatere hele shjiten, eller stille pc'en tilbake til ett tidligere tidspunkt, da du vet at den var helt ok.

Men ettersom det kom ganske så brått vil jeg tro at du har virus eller trojaner av noe slag, skaff deg ett bedre antivirusprogram, scann,slett og slutt å last ned og trykke på alt mulig rart :3
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2009-01-14 21:27
Antall innlegg: 104

En ting som alltid fungerer er å formatere harddisken og installere operativsytemet (f.eks. windows) på nytt.

Det er litt arbeid, men bør gjøres minst annenhvert år.
 
kluzz2009-01-14 21:28
Antall innlegg: 8

Kronprinsessen har sagt seg villig til å overta for Snåsamannnen,ettersom Ari er på champagnefylla i gjen.

Ari ble sist sett da han forsøkte å bryte seg inn i Blitzhuset.
Lillevolden feiret med fyrverkeri,etterat han nok en gang ble lagt i bakken uten grunn.
 
Ninaxxx2009-01-14 21:28
Antall innlegg: 1437

Du Nilsen, du Nilsen - Alltid et svar :-)

Jeg har AVG Anti-virus, ble drittlei av Normann og Norton etterhvert. Virker som det funker bra. Og jeg har allereder diskfragmentert, og ellers ryddet der jeg kan. Jeg laster ikke ned så mye rart, og ikke trykker jeg på så mye rart heller, så faktisk tror jeg at jeg skal legge skylden på Telenor denne gangen. Testet nemlig laptopen min, som er flunkende ny, og den er like treg.

(Jeg trodde på Ordspillguden i nøyaktig 2 minutter, nå er det det samme, gamle helv... igjen...)

Men uansett takk for svar! Flott at dere gidder å bry dere med sånne kjedelige spørsmål :/
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-01-14 21:48
Antall innlegg: 1124

Ninaxxx: her hos meg er Telenor ganske ugreie noen ganger...
Av og til stenger de helt av i flere timer.
Men akkurat det med treghet har jeg ikke oppevd, - bortsett fra at det av og til tar litt tid med enkelte operasjoner i selve spillet: få utdelt de første brikkene i et spill og å legge ut brikkene på brettet.
Virus har jeg ikke (foreløpig) på macen min og har stengt av all automatisk oppdatering.
 
Ninaxxx2009-01-14 22:17
Antall innlegg: 1437

Skjønner ikke hva som skjer, men nå er det normalt igjen :)

Å skru av automatiske oppdateringer er sikkert ikke dumt, - takk for tipset!

Seierherren; jeg ser hva du skriver, til og med legger meg det på minnet, men med mine særdeles dårlige tekniske ferdigheter, er det faktisk lettere å bare kjøpe en ny pc når ting ikke funker lenger... Dog ikke før venner med mer ekspertise har forsøkt seg på å reparere galskapen.

Haha, kluzz! Märtha har nok potensiale til å gjøre det ENDA bedre enn Snåsamannen, kanskje kan hun til og med klare å kurere sin ektemanns talefeil, szzzzz'en....
 
vyxir2009-01-14 22:27
Antall innlegg: 81

Eventuelt.... kjøp mac neste gang.
 
OrdRangutang2009-01-14 22:34
Antall innlegg: 18

Feil Vyxir, Mac er ikke løsningen på alle problemer. Det kreves riktignok litt mer kunnskaper å "fikse" en OEM-versjon av Windows. Det aller beste er selvsagt å legge alt inn selv. Men snart med Windows 7 går det enda bedre etter floppen med Vista, og med Solid State disk så torpederes argumentet om fragmentering en gang for alle.
 
DGF2009-01-14 22:40
Antall innlegg: 17

Hele internett har vært ganske tregt i dag - "gå sakte"-aksjon, sikkert. Styreformannen i Internett, Jim Internet, stiller til nettmøte om det i morgen.....



Hvis PCen din fungerer som normalt, og det bare er nettet som er tregt, kan det være en plugin (programtillegg) i browseren din (Internet Explorer/Firefox/Opera) som er problemet. Det enkleste da er å av- og reinstallere browseren, eller nettleseren som det heter her til lands...
 
matias2009-01-14 23:12
Antall innlegg: 1152

Ved langvarige problemer med windows, ville jeg foretrukket løsningen til Nilsen eller Seierherren. Ellers er andre nettlesere også lurt, eller rett og slett vente på at internett blir friskt igjen.

Heldigvis kjører linuxen min uten problemer :)
 
Ninaxxx2009-01-14 23:21
Antall innlegg: 1437

Takker for alle mulige forslag!

Internett er nå frisk igjen, og jeg er i full gang med å rase nedover i ranking. Men som jeg koser meg! :o)
 
bondetuppa2009-01-15 07:34
Antall innlegg: 4

Nilsen, du skriver:
"Samt, har du Vista, og bruker IE, så må du bare bytte over til FF raskest mulig".
Har nett byttet ut den gamle laptopen med en ny med Vista. Kan du forklare hva du mener med IE/FF?
 
AaseB2009-01-15 08:36
Antall innlegg: 8147

Internet Explorer/ FireFox, antakeleg.:)
 
kness - Ikke medlem lenger2009-01-15 08:47
Antall innlegg: 1134

Kjære Ninaxxx
Jeg fikk plutselig en mann fra Telenor på døra igår. Han påsto at internett i "vårt område" (og dermed også ditt?) er både tregt og ustabilt pga overbelastet nett, gamle kabler e.l. (husker ikke helt hva han sa).

Han mente at "bredbånd over fiber" var løsningen - garantert kjapp og pålitelig nettforbindelse. Så hvis han klarer å skaffe nok interesserte, blir det gravearbeid og fiberbånd hos oss etterhvert. (Jeg skrev selvfølgelig under; hadde vært moro å kunne ordspille uten å bekymre seg for å bli koblet fra eller irritere seg over bokstaver som ikke blir registrert som lagt for tre sekunder ETTER legget!)

Noen som har erfaring med bredbånd over fiber? Ble jeg lurt???
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?