Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 895

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ibringa2009-01-17 10:47
Antall innlegg: 1

Spill for barn
Datteren min på 10 år spiller gjerne. Er det et spillerom for barn eller en annen måte og finne motstandere på samme alder på?
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-17 11:35
Antall innlegg: 244

Det er blitt diskutert dette før, bare søk i forum så finner du mange tråder om temaet..
Er ikke noe slags form for barne-magnet her inne som jeg vet nei
 
Weronix2009-01-17 12:07
Antall innlegg: 338

Man kan jo kanskje kalle spillet sitt "for barn" eller lignande, for å prøve å være en magnet sjøl? :)
 
Alfa932009-01-17 12:29
Antall innlegg: 7771

"juniorgruppe", "juniorrom", "barnerom", "barn" og "spillrom for barn" gir treff i forum hvis du prøver å søke på det:)
 
torbjørnv2009-01-17 15:43
Antall innlegg: 14

eg er 10år og eg spiller bare med voksne, det har vår kjekt om eg kunne spille med noken på min alder :)
 
jegermeg2009-01-17 16:12
Antall innlegg: 22

Uten å vite for mye om temaet, så tror jeg det å moderere et slikt spillrom vil være ekstremt tidkrevende. Jeg tror det er bedre å ikke dedikere barn et eget rom, da det å utnytte slike rom enkelt kan forekomme.
 
Måsen2009-01-18 16:04
Antall innlegg: 60

vi prøver å kalle spillet for junior, for å lokke til seg de unge, men det er ikke alle som skjønner dette, så det dukker opp folk som er eldre allikevel.

Noen her inne er visst livredde for alt det grusomme som kan skje om man prøver å organisere og legge til rette for at barn skal spille sammen, så det må man bare gi opp ...
 
Måsen2009-01-18 16:06
Antall innlegg: 60

En annen ting er jo om vi avtalte et tidspunkt, slik at flere barn logger inn samtidig. Gjøre avtaler ala slik man gjør når det er turnering. "juniortreff på hvalrossen i morgen fra klokka 1700 - 1900" for eksempel.
 
matias2009-01-18 16:14
Antall innlegg: 1152

Måsen: problemet er å finne en god måte å organisere det på, som sikrer at barn ikke blir utsatt for mobbing eller verre ting. De voksne som kan passe på, vil gjerne spille spill de også, men da er det ikke lenger et barnerom.

Hvis du vil organisere juniortreff i hvalrossen, er det veldig fint, det får du selvsagt lov til.
 
Snirkel - Ikke medlem lenger2009-01-18 16:15
Antall innlegg: 35

Barn har viktigere ting å gjøre: lekser, springe i den norske naturen etc

Og barn blir jo tidsnok voksne, ordspill kommer sikkert ikke til å gå av moten med det første...
 
kallekanin092009-01-18 17:08
Antall innlegg: 69

Måsen, det er ikke snakk om å være livredd. Som det har blitt sagt mange ganger, det krever for mye organisering for at et sånt rom skal være trygt.
Og ønsket om denne tryggheten handler om å være føre var, ikke hysterisk.
 
dirgni2009-01-18 17:21
Antall innlegg: 16

Ordspill er morsomt! Jeg spiller mye scrabble og det vil jeg anbefale for foreldre med barn som har lyst til å spille. Da oppnår dere familiefelleskap og trening på samme tid. Det må vel kunne kalles kvalitetstid?
Det er jo også lov å invitere venner hjem til en spillekveld?
Ellers syns jeg det er utrolig flott at barna spiller, lær dem å sjekke profilene og å nekte folk adgang, før de går inn i et spill.
Det er vel strengt tatt foreldrenes egen oppgave å passe på slike ting?
 
Alfa932009-01-18 17:24
Antall innlegg: 7771

Det hadde sikkert vært mulig å få til et treff eller noe, som Måsen sier, i f.eks. hvalrossen. Jeg synes det virkt som en god idè, det ville vært lettere å passe på der enn i et rom som var åpent hele tiden.

Kanskje barna kunne avtale i chatten hvem som skulle spille, også åpne et låst spill som man må inviteres for å komme inn i. Hvis det hadde vært en slags "oppsynsmann" der, ville det sikkert fungert fint:)
 
Alfa932009-01-18 17:38
Antall innlegg: 7771

Jeg kan gjerne ta på meg å prøve et slikt treff, men det hadde vært fint å om barna faktisk er interessert og når på dagen et slikt treff evt. skulle holdes...

Med mindre Måsen har lyst?
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?