Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 821

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
zerlina2009-01-25 09:19
Antall innlegg: 14

Motspilleren gir opp
Nå har jeg flere ganger de siste dagene vært med på at motspilleren gir opp rett før slutt. Før jeg får sagt til de at de taper mer i ranking på å gi opp kontra å spille ferdig så er de borte fra spillet.
Hallooo, dere der ute som gir opp. Ha nå litt ryggrad og stå på til siste slutt da vel.
Jeg forsøker alltid å gjøre mitt beste inntil siste brikke er lagt. Kunne ikke fallt meg inn å gi opp bare fordi jeg ser at jeg kommer til å tape.
 
Rabiaz2009-01-25 12:03
Antall innlegg: 897

Er du sikker på at du ikke har spilt panikk? Når tiden går ut for motstanderen (2min over tid) får man opp den meldingen: motstander ga opp eller forlot spillet. Det er jo litt feil, men...
 
Weronix2009-01-25 12:35
Antall innlegg: 338

Det samme gjelde jo dei andre hastighetene viss motspiller har brukt opp tida! :)
 
zerlina2009-01-25 13:17
Antall innlegg: 14

Neida har spillt stress eller hurtig. I morges så ble motspilleren temmelig sur da han rett før vi var ferdig la opp til at jeg fikk lagt et 5xordpoeng. I chatten skrev han: saklig og surfjes før han bare ga opp.

Syns bare det er å være fryktelig dårlig taper når man gjør slik. Men det jeg legger merke til er at det er gjerne de med lav ranking (under 1000) som gjør slikt.

 
Alfa932009-01-25 13:28
Antall innlegg: 7771

Du kan sjekke om folk har mange avbrutte spill før du starter et spill med en person. Bare søk opp spilleren i "Medlemssøk", så ser du hvor mange spill vedkommende har avbrutt.
 
Kirsti2009-01-25 13:53
Antall innlegg: 1946

En enda enklere metode enn den Alfa93 nevner er å dobbeltklikke på spillerens navn i spillerlisten ute i spillrommet. Da får du opp en rute for privatchat med vedkommende, og der står også spillstatistikken. Denne chatruten kommer ikke opp hos den du klikker på før du skriver noe i chatten der og trykker "send".
 
sovi2009-01-25 13:56
Antall innlegg: 58

Jeg blir ganske ofte koblet fra under spill. Jeg har hittil alltid kommet meg inn igjen før spillet er slutt, men det vil jo ikke alltid være mulig hvis spillet er helt i sluttfasen. Det er altså ikke sikkert at man ønsker å gi opp (selv om jeg jo skjønner at det antakelig var slik i det ene tilfellet du nevner her, zerlina), og jeg vil ha meg frabedt å bli kalt dårlig taper av den grunn.
 
Holger2009-01-25 14:19
Antall innlegg: 230

5xordpoeng?
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-25 14:41
Antall innlegg: 244

sikker en sånn 2x poeng og en 3xpoeng = 5xpoeng
 
Holger2009-01-25 14:48
Antall innlegg: 230

Seriøst?
 
Alfa932009-01-25 14:50
Antall innlegg: 7771

Det blir feil... For først blir f.eks. 3x utregnet, og deretter blir denne summen ganget med to igjen....

(ordx3)x2 eller noe sånt noe, da...
 
Kirsti2009-01-25 15:00
Antall innlegg: 1946

Sovi: Hvis motspiller blir koblet fra, får man (som regel) beskjed om det. Det er nok ingen som vil kalle deg dårlig taper når dette skjer. :-)

Hvis en av spillerne bruker opp all tiden sin, kommer det melding om at dette er årsaken til at spillet avsluttes, og hvis motspiller velger å trykke på "gi opp"-knappen, får man også beskjed om det, for eksempel "Kirsti ga opp".

Med andre ord er det rimelig greit å forstå hva som har skjedd når motspiller forsvinner, unntatt i de tilfellene der noen plutselig bare slutter å legge ut ord. Det kan skyldes at de er blitt frakoblet og at dette av en eller annen årsak ikke registreres slik at motspiller får beskjed, eller det kan skyldes at de rett og slett ikke gadd mer/huset begynte å brenne så de måtte løpe sin vei/de ble kidnappet av en ufo/ungene begynte å hylskrike ... I slike tilfeller er det er kanskje å foretrekke at de trykker på "gi opp", så slipper man i alle fall å sitte der og spille med seg selv?
 
sovi2009-01-25 15:27
Antall innlegg: 58

Ja, jeg er klar over dette, Kirsti.

"Gi opp"-knappen har jeg imidlertid aldri sett i bruk. Et par personer er nok blitt borte fra spill uten at jeg vet hvorfor, men de har ikke brukt denne funksjonen. Jeg har svært sjelden opplevd at noen forlater spillet (kanskje fordi det ikke er noen som taper stort for meg :))

Jeg tenker ellers at det kan være mange gode grunner til å forlate spill (ikke bare at man blir sur over å tape), som Kirsti også nevner. Mitt første innlegg var derfor skrevet i irritasjon over alt folk her inne henger seg opp i når det gjelder opptreden fra motspillere. Zerlina; hvis noen forlater spillet helt mot slutten, er jo ikke spillet ødelagt, dere har spilt (nesten) hele omgangen. Kan du ikke heller takke og bukke for de par ekstra ranking-poengene du skaffer deg og starte et nytt spill så snart som mulig?
 
rotsen2009-01-25 15:29
Antall innlegg: 34

er det ikke sånn at når motstanderen gir opp så vinner du selv om du har mindre poeng mens dere spiller er jeg oppfattet det feil?
 
Alfa932009-01-25 15:36
Antall innlegg: 7771

Ja, hvis motspilleren _gir opp_ så vinner du.
Hvis tiden går ut, vinner du ikke nødvendigvis, selvom det er sannsynlig.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2009-01-25 16:06
Antall innlegg: 244

jo, man vinner viss tiden går ut, man får beskjed om at spilleren ga opp, og derfor vinner de øvrige..
Så går tida ut, vinner man.. men om man får pluss eller minus på rankingen er jo noe annet
 
Alfa932009-01-25 16:16
Antall innlegg: 7771

Det sto et annet sted i forum at man ikke nødvendigvis vant. Tiden blir trukket fra, og derfor er det _sannsynlig og nesten sikkert_ at man vinner, men hvis den andre ledet med mye, er det ikke sikkert.
 
zerlina2009-01-25 16:41
Antall innlegg: 14

Jeg vet jo med sikkerhet at folk har gitt opp i de tilfellene jeg nevner. Fordi det står jo at vedkommende har gitt opp.
Greit nok med tanke på min egen ranking, men teit av de som bare blir sur fordi de ser de kommer til å tape og så gir de opp istedet.
Men de om det. Er ikke jeg som taper i ranking.
 
TorsteinE2009-01-25 16:41
Antall innlegg: 3

Kom igjen folkens... For noen av oss er dette tidsfordriv. Får jeg besøk og nettopp har startet et spill, sier jeg fra til motspiller og gir opp. Andre ting går også foran det å fullføre. Kanskje jeg ikke er "seriøs" nok, men motstander taper iallefall ikke på det.
 
Alfa932009-01-25 16:46
Antall innlegg: 7771

Poenget er at du tar fra motspilleren din et spill. Det er helt lovlig å avbryte, selvfølgelig, men når jeg starter et spill, gleder jeg meg til å forsøke å vinne, å arbeide for det og kanskje få det til. Jeg forventer å sitte der i 6 eller 12 minutter, eller en time hvis det er et normalspill, og det er fort gjort å bli irritert når motspilleren tar ifra meg muligheten til å se hvem som egentlig var best.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?