Spillrom
Sjiraffen25
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede26
Mobilspill
Pågående8 879

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
eterem2009-01-25 22:28
Antall innlegg: 1882

Ferie i Rimini?
Er det noen her som har vært på ferie i Rimini, i Italia?
Har bestilt tur til sommeren, og lurer da på om noen har noen tips eller råd?
 
minos - Ikke medlem lenger2009-01-25 22:35
Antall innlegg: 69

Besøk for all del gamlebyen!
Selve turistområdet er kjedelig, = turistmaskin.
 
Torill2009-01-25 22:41
Antall innlegg: 3658

Jeg var i Rimini for ca 20 år siden. Har vært i Italia mange ganger, etter min mening er Rimini og de nærmeste stedene av de minst sjarmerende og spennende i hele landet. Så hvis det ikke har skjedd et under, så er vel rådet mitt å dra hvor som helst ellers i Italia. Det var sikkert et veldig dårlig råd hvis du har bestilt en pakketur med hotell og alt. Men unn deg i allefall en tur nordover, sørover eller vestover mens du er der, f.eks med toget. Og litt lenger enn f.eks til Cattolica som er akkurat like kjedelig og uspennede.

Eller bare len deg tilbake i en solstol (de finnes i hundretusener) og forøvrig: Nyt mat og drikke, som i utgangspunktet alltid er godt i Italia (kan ikke huske at det ikke var det i Rimini).
 
eterem2009-01-25 22:46
Antall innlegg: 1882

Jeg har hørt både gode og dårlige sider ved Rimini. Vi er en gjeng på ni stykker som skal avgårde, og turen er allerede bestilt som du sier. Jeg har veldig lyst til å dra en tur innom San Marion og Venezia, har hørt at det er verdt opplevelsen. Ellers har jeg tenkt å bade, sole meg, drikke litt vin og nyte god italiensk mat:) Håper iallefall de har det på Rimini!!

Gamlebyen, minos? I Rimini, eller en by ved siden av?
 
tyttebær2009-01-25 23:03
Antall innlegg: 15

San Marino, Venezia Og Ravenna er verdt besøk
 
Akebrett2009-01-25 23:07
Antall innlegg: 254

Jeg var fire uker i Italia for fem år siden og må si meg enig med Torill. Jeg var rett nok ikke i Rimini, men ti dager i nabobyen Cesenatico gir ikke lengsel tilbake til den delen av landet.

Men rekker du Venezia og San Marino, så får du med deg to av de mange godbitene dette fantastiske landet har å by på!

Jeg skrev reisebrev fra turene, de kan leses her:
Italia: home.no.net/ivarare/...ta lia.html
San Marino: home.no.net/ivarare/...ar ino.html
 
stimmelimm2009-01-25 23:18
Antall innlegg: 39

Må bare si at Italia er et fantastisk land, med utrolig mye muligheter for det gode liv. Har ikke vært i Rimini, men anbefaler alle kollektivtransport i Italia- enkelt, presist og ganske billig. Dog ofte vanskelig med språket- særlig litt utenfor turistområdene. Men det er ganske morsomt også. Jeg vil legge inn et godt ord for Pisa og Firenze (langt fra Rimini, men kanskje andre Italia-farere leser dette). Fantastiske byer som lett lar seg kombinere. Ikke langt fra Pisa til badebyene på vestkysten heller....
Nyt Italia, uansett!!!
 
Ninaxxx2009-01-25 23:47
Antall innlegg: 1437

Oi oi oi, Akebrett
Har lest gjennom reisebrevene dine fra Italia, imponerende og informativt!

Men enda mer imponert ble jeg over alle emnene du har pugget de siste årene! Det krever selvdisiplin å holde på sånn som du har gjort/gjør, - det er bare så kult! Jeg digger folk som Drillo, og nå digger jeg sannelig deg også, hehe ;-) Dessuten spenner jo din viten over så mye mer enn geografi!

Jeg er nesten stum... :o)

Dette var da en avsporing fra eterem sitt innlegg, - beklager!
Har aldri vært i Rimini, holdt på å reise dit en gang, men fant ikke så mye positivt å lese om det, så det ble Venezia i stedet. Men sol og god mat får du helt sikkert! Og en gjeng på 9 får det fint uansett hvor man måtte være, - det handler om en positiv holdning :o)

 
eterem2009-01-26 11:13
Antall innlegg: 1882

Takk for flotte reisebrev Akebrett!!
 
Ruschne2009-01-26 12:35
Antall innlegg: 711

Jeg er mye på Rimi , men mest på Rema - anbefaler det siste
( mest sol der)
 
cammie2009-01-26 13:07
Antall innlegg: 189

Jeg kan absolutt anbefale både Firenze og Venezia! Å bo på vingård i Toscana er veldig sjarmerende. Vi bodde i nærheten av Sienna (litt sør for Firenze) derfra dro vi til Pisa og så det berømte tårnet. Kjempegøy! Mellom Sienna og Pisa er det masse sjarmerende småbyer som anbefales å stoppe innom. Vi var blandt annet innom Volterra.
 
kali2009-01-26 17:39
Antall innlegg: 698

Hei herr"Akebrett". Skal sei at du har vore ute og reist..!! Du har vel sett nesten heila verdå, ser det ut som. Ekstra kjekt va det jo å lesa at du e i fra Karmøynå. Det er eg og!! Det var den finaste himasiå eg har sitt. Det ligge nok møje arbeid bak dem... Helsingar fra kali
Forressten har eg og vore i Rimini for 25 år siå, og kan absolutt anbefale det. Det e et greit utganspunkt om en vil se Venezia, San Marino, Bologna,Firenze osv.
 
Akebrett2009-01-26 22:56
Antall innlegg: 254

Ninaxxx: digg at du digger Drillo og meg. Det digger jeg!

kali karmøybu: Nær tre fjerdedeler av verdens land gjenstår, men jeg har planer om å ta en god del av dem! Hyggelig at du likte hjemmesiden min.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?