Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 476

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Rabiaz2009-02-01 13:38
Antall innlegg: 897

Hvor er de frekke?
Jeg har alltid undret meg over hvem disse "frekke" motspillerne er. Jeg leser stadig om klager om motspillern som sa no frekt eller kjeftet eller i det hele tatt var sint og irritert....jeg har spilt maasssse kamper, men aldri opplevd dette.

Er det fordi jeg er så heldig? Eller er det fordi jeg ikke oppfatter enkelte kommentarer som frekt, slik andre gjør?

Alfa932009-02-01 13:43
Antall innlegg: 7771

Blanding, kanskje:)

Jeg har heller ingen problemer med dette...

Ruschne2009-02-01 13:46
Antall innlegg: 711

Ikke jeg heller - er vennligheten selv jeg

vankel - Ikke medlem lenger2009-02-01 13:48
Antall innlegg: 9

Tror det er mye pga. at de som klager har en litt annerledes oppfatning av ordspill.no.
Kanskje er det den eldre generasjonen som støter sammen med den yngre på en måte?
At kontrastene mellom disse to oppleves som spydighet?

Jeg vet ikke helt, men det er da en teori hvertfall.
Selv har jeg aldri opplevd noe støtende eller frekt.

Weronix2009-02-01 13:49
Antall innlegg: 338

Eg har heller ikkje nokke problem med det! Den eine gongen eg har opplevd en motspiller som var "ubehagelig" gav eg beskjed til vedkommande, og så var man ferdig med det. :)
Og dersom folk mot formodning skulle være frekke i kjeften, eller grinete fordi dei tape - ja, vel så blir det deira problem at dei ikkje klare å sjå på det her som et spel.

fredmol2009-02-01 13:58
Antall innlegg: 147

Det at en motspiller banner og kjefter gjør meg vel ikke til medlem av en eldre generasjon? Han var mye eldre enn meg - jeg er jo bare 33...

Weronix2009-02-01 14:02

ja, men når du e 33 e du vel i den eldre generasjon!??! :P

hehe.. neij, men då passa vel ikkje den teorien heller! Ka med teorien om at vi e veldig forskjellige, og at enkelte har veldig mykje lavare toleransegrense enn mange andre?

Når det e sagt, så skal man jo ikkje finne seg i at folk er ufine - men det hjelpe så fryktelig lite å skrive et innlegg om det på forumet! Vi må rett og slett sende inn skriftlige klager til spillvertane, med kopi av ka som har skjedd. Og så får dei ta det derifrå!

Rabiaz2009-02-01 14:04

Jeg tror Vankel har et godt poeng. Eller at man er mer sårbar for slike kommentarer enkelte dager, Fredmol?
Det hender at motspillern klager, som feks "æsj, søren, nei nå gidder jeg ikke" osv...men jeg oppfatter dem aldri som frekt, er bare morsomt :)

vankel - Ikke medlem lenger2009-02-01 14:05

Fredmol, har du tenkt på at det kanskje ikke bare er du som føler deg krenket av noen?
Dersom ei dame på 60 år bir støtt av en gutt på 16 eller 30 for denslags skyld er det en annen generasjon etter difinasjonen på generasjon.

vankel - Ikke medlem lenger2009-02-01 14:07

Unnskyld, definasjon.

mysteria - Ikke medlem lenger2009-02-01 14:12
Antall innlegg: 1124

Vankel du er morsom :)
Jeg tror kanskje det er en blanding her: noen misforstår uskyldige meldinger, andre har opplevd konkrete tilfeller av frekkhet. De frekke bør finne på noe annet å gjøre enn å henge rundt her inne.
Etter å ha gjestet en engelsk scrabbleside en periode har jeg blitt helt immun mot frekkheter. De overgår de verste eksemplene jeg har sett referert på Ordspill.

Ananda2009-02-01 14:14
Antall innlegg: 69

Du behøver ikke unnskylde, vankel, for den saks skyld. Det heter definisjon. :=)

vankel - Ikke medlem lenger2009-02-01 14:17

Hehe, det er greit.
Tenker muligens ikke helt klart for jeg er midt i et spill.
Eller så er jeg så støtt av alle de frekke slyngelene her inne at jeg ser rødt? Hvem vet? ;)

Blikkboks2009-02-01 14:19
Antall innlegg: 85

Verken mann eller jeg har opplevd noe frekt her, men vi leser heller ikke med negative briller på, det kan vel ha litt å si det også. Og noen nevnte at 33år er den eldre genrasjon, det vil jeg ha meg frabedt på det sterkeste ;-D

Rabiaz2009-02-01 14:23

Må jo si at en 33åring virkelig er en annen generasjon enn feks Trymare..?

;)

vankel - Ikke medlem lenger2009-02-01 14:23

Niks, det var ingen som nevnte at 33 år var den eldre generasjon.
Det ble nent forskjellige eksempler på generasjoner.

En generasjon er ca. 30 år i per definasjon etter det jeg har fått med meg.
Negative briller kaster vi med mindre vi er nærsynte(?).

Rabiaz2009-02-01 14:24

Uansett, jeg er glad jeg bare får spilt med snille og morsomme mennesker, og de som ikke gidder å hilse. De er sikkert snille de óg :)

fredmol2009-02-01 14:26
Antall innlegg: 147

Vankel: Jo, det nevnte Veronix.
Men jeg mente virkelig ikke å bli eksempel på verken det ene eller det andre, bare å påpeke at dritt også kan gå fra eldre til yngre.

Weronix2009-02-01 14:30

Joda, eg nevnte at 33 er en eldre generasjon, men det va BERRE tull! :) Beklager Blikkboks! ;)

Og eg trur det har litt med dei negative brillene å gjere ja! Eg kjøpte meg heldigvis positive briller når eg kjøpte mine! :P

Eg trur ikkje vi skal legge så masse i ting som blir sagt i "kampens hete"... Enkelte er berre veldig dårlige tapara, og klare dessverre ikkje å legge skjul på det. Men sånn vil det jo berre være! eg trur at så lenge man bruka dei positive brillene sine til kvardags, og (sjølvsagt) reagera dersom nokken trår OVER grensa for ka som e lov (truslar, mobbing osv) så vil det her gå veldig bra!

Og heldigvis er dei aller fleste ordspillara hyggelige, snille og oppegåande mennesker! :) Ellers hadde vi vel ikkje gidda å være her lenger!? :)

vankel - Ikke medlem lenger2009-02-01 14:34

Fredmol, det nevnte hun først etter at du hadde svart på tråden så det kan du desverre ikke komme med nå. hehe

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?