Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 867

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Inger M2009-02-10 14:26
Antall innlegg: 64

7 feite og 7 magre...
Er det flere som opplever at de i minst 7 omganger går det forholdsvis greit med utdeling av bokstaver, legging osv, MEN så kjem de 7 magre.....med utrolige bokstavkombinasjoner og utdeling av f.eks vokaler er en sjeldenhet. Eller...en får bare konsonanter. Er spillet laga slik?
 
Torill2009-02-10 14:28
Antall innlegg: 3658

Det finnes en ordspillgud og en ordspilldjevel..... så spørs det hvem som får vertaket
 
Edro2009-02-10 14:30
Antall innlegg: 331

Absolutt lignende erfaring. Jeg vet det er tilfeldig, men når jeg nærmer meg tidligere rekord, får jeg F j i d --eller bare konsonanter, gjerne en hel kveld, som da blir altfor lang, for jeg hater å legge meg uten å ha vunnet et eneste spill:))
 
Inger M2009-02-10 14:34
Antall innlegg: 64

Jeg kjenner det gjør noe med meg ja..
 
whufc2009-02-10 14:54
Antall innlegg: 12

I perioder er det der ekstremt. Og er man først inne i en "dårlig trend", nytter ingenting. Man kan bytte brikker, gjerne gjentatte ganger, uten å se snurten av en vokal, eller øvrige poengbrikker.

Samtidig som man blir oppgitt over egne muligheter, opplever man oftest de utroligste kombinasjoner fra motspilleren.

Disse periodene farer oftest svært stygt med ratingen...
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2009-02-10 15:23
Antall innlegg: 104

Hehe, nå ja. Dette er nok bare statistiske tilfeldigheter. Det ville være usannsynlig at man skulle ha flaks eller uflaks i nøyaktig annenhvert spill.

Edro: I og D er jo krembokstaver. Men F og J er kjipe, det er jeg med på.
 
Stigende2009-02-10 15:39
Antall innlegg: 285

Jeg tror bestemt at dette avhenger av hvem som er på vakt som brikkeutdeler. Lett å merke når det er "brikkemajoren" som er på, da kommer det bare f-er, og selvsagt w i siste utdeling. En sjelden gang har majoren fri, da kan jeg få både vokaler og snille konsonanter.

Og jeg har enda ikke funnet ut hva man bestikker majoren med....
 
Rabiaz2009-02-10 15:44
Antall innlegg: 897

Absolutt et aktuelt problem for meg også...tror det har noe med månefasene å gjøre!
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2009-02-10 15:57
Antall innlegg: 104

Ah, Brikkemajoren hadde jeg glemt. Han er lei.
 
tsw000 - Ikke medlem lenger2009-02-10 15:57
Antall innlegg: 114

eventuelt magi - det kjennes sånn!!
 
maranello2009-02-10 16:04
Antall innlegg: 300

Er det noen som styrer dette eller??? For det er noe/noen som får alle til å oppleve det samme.... min erfaring tilsier at jo lengre du spiller jo dårligere spill får du.... spill 5 om dagen.... er det ikke reklame sier?
 
HanneH2009-02-10 17:23
Antall innlegg: 2289

Men spiller du 20 om dagen, da blir du ferdig med nedturen og begynte på oppturen igjen samme dag. Det må da være det beste :) Og lei det blir man jo aldri, noen dager skal bare være dårlige og andre gode. Er vel slik i det virkelige liv også. Det viktigste er jo å ha det morsomt den tiden man er her.
 
Ida222009-02-10 18:53
Antall innlegg: 2

Festlig tråd, opplever det sånn jeg også. Spesielt når jeg spiller mot noen som har mye høyere ranking.

=)
 
maranello2009-02-10 19:57
Antall innlegg: 300

Sorry HanneH, men i livet er det annerledes... siden vi har noen lunde krontroll over våre handlinder.... Vi er ikke avhengig av 7 bokstaver.
 
Inger M2009-02-10 20:34
Antall innlegg: 64

Er det noen som kan fortelle hvilket system det er når det gjelder utdeling av bokstaver? Det ligger sikkert en formel der.
 
Torill2009-02-10 22:38
Antall innlegg: 3658

Spillvertene sitter og trekker ut av en pose fra et godt gammeldags scrablespill, to og to spillverter sammen så det ikke skal bli så mye juks. Faktisk trebrikker!!! Så puncher de bokstavene inn i et finurlig dataprogram som klarer å dele ut igjen disse helt tilfeldig trukne brikkene 7 og 7 til det ikke er flere igjen. Hvis man sender smiskete brev eller blomster til spillvertene, kan det være at de putter noen av brikkene tilbake i posen.... så sklir alt på skinner. Jeg er så heldig å være i slekt med to av spillvertene, de er alltid litt ekstra snille mot meg....
 
Kirsti2009-02-10 22:54
Antall innlegg: 1946

Og når ikke spillvertene sitter med posen sin, er det som Stigende sier Brikkemajoren som er på vakt. Og han er en kjip fyr. Men jeg vet hvordan jeg lurer ham: Hvis jeg går ut av spillrommet, tar en tur inn på badet og grer håret, tar på maskare og litt parfyme og i tillegg skifter genser før jeg går inn i et spillrom igjen, tror Brikkemajoren at jeg er hun andre Kirsti, hun Kirsti som han liker. Og da får jeg gullbrikker og kan bygge elegante kombinasjoner som gir masse poeng, for ikke å snakke om bingo etter bingo.

Anbefales! :-)
 
Weronix2009-02-10 23:05
Antall innlegg: 338

haha... ser for meg alle ordspillere sitte rundt i dei tusen hjem med ballkjolen på, i en EIM av parfyme og håpa på å vinne brikkemajorens gunst!
 
mcsnurp2009-02-10 23:07
Antall innlegg: 88

Alternativt kan man reise seg, telle sakte baklengs fra 324 til 0, synge "Lisa gikk til skolen", og så deklamert diktet "Farao på Ferie" av Andre Bjerke samt avslutte med alle versene i "Dyrene i Afrika" til melodien av Dovregubbens hall. Dette vil lamme Brikkemajoren i opptil 10 minutter av gangen,noe som vil være tilstrekkelig til å vinne et panikkspill. Ulempen vil være at neste gang man begynner et spill vil brikkemajoren være ekstra slem og putte oppi et par snes med F-er og et par kilo W.
 
cammie2009-02-10 23:13
Antall innlegg: 189

Hihi. Tror jeg skal smiske litt med O-Store Brikkemajor jeg også. Takk for tips, Kirsti! Tjihi. Nå skal jeg ha parfymeflaska på lur!
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?