Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 582

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Duppedingser2009-02-12 20:23
Antall innlegg: 467

Vibrator-reklame
Hvorfor i huleste er det reklame for vibratorer som ikke har noe med ordspill å gjøre?

Mange i forumet ser ut til å ville ha en høg standard på høflighet og følge gode samfunnsnormer ut fra diverse diskusjoner. Er det da bra å reklamere for sexleketøy med tanke på at dette også er en side besøkt av mange barn? Man har f. eks. ikke reklameplakater for dildoer rundt om på barne og ungdomsskuler.
 
Kirsti2009-02-12 20:27
Antall innlegg: 1946

Her må jeg nok si meg enig i at Aftenposten kunne utvist litt større finfølelse i plassering av reklame, ja ...
 
Amygdala2009-02-12 20:32
Antall innlegg: 48

Her på ordspill.no det ikke Utdanningsloven som gjelder. Saken kan derfor ikke sammenlignes juridisk sett. Videre er ikke reklamen støtende, etter mitt skjønn.

Har foreldre et stort problem med dette, bør de heller blokkere ordspill.no fra nettleseren sin hjemme. Videre bør man til en hver tid unngå at ens barn har muligheten til å se alle disse reklamebannere for f.eks H&M som viser sesongens undertøy. Makan til seksualisering som formørker barns rene sinn...!

Jeg vil heller ha reklame på på sidene enn at ordspill.no blir et betalingsspill.
 
miamaria2009-02-12 20:34
Antall innlegg: 1002

hva med å stikke fingeren i jorda nå?
mitt barnebarn på åtte spiller her. også med meg.
forleden la han "kondomet" uten å blunke....
 
Smosh - Ikke medlem lenger2009-02-12 20:52
Antall innlegg: 13

Jeg blir litt gla av den reklamen jeg ^^
Du vet, det er sånt som hjelper på humøret.
Kanskje det er nettop derfor den reklamen er der, for å prøve å bli kvitt de"frekke og agressive" som er her inne, og heller gjøre de "frekke" på ett annet vis ;)
 
scrabblesol - Ikke medlem lenger2009-02-12 21:09
Antall innlegg: 4

Jeg synes den reklamen er litt ekkel uansett hvor den er, kanskje er jeg blitt gammel og snerpete...=)
 
Duppedingser2009-02-12 21:55
Antall innlegg: 467

Det har ikke noe med at vi har reklame over alt og at noen 8-åringer har kjennskap til dette. Det har med signaleffekten, prisipper og at foreldre har litt ryggrad.
 
LaBarca2009-02-12 22:15
Antall innlegg: 644

Akkurat det med vibrator har litt med hva vi forestiller oss, vil jeg tro. Det finnes ikke mange som ikke har den funksjonen på mobiltelefonen. Hadde en reklame for mobil med vibrator vært bedre?
 
turambar2009-02-12 22:31
Antall innlegg: 6

en vibrator i ny og ne er da ikke annet enn sunt og naturlig?
 
Indigo2009-02-12 23:03
Antall innlegg: 59

Jeg er enig med LaBarca =)
Men har foreldrene kontroll på alt barna ser på internett ellers?
 
Weronix2009-02-12 23:29
Antall innlegg: 338

og den type reklame som vi ser her finne man nok på dei fleste sider - sol, startsiden osv som er sider som enda fleire barn bruka (pga mange spillmuligheter)... Så då må man vel nesten innføre totalforbud på ruk av internett for barn..
 
BæBæ2009-02-12 23:36
Antall innlegg: 19

Reklamen går også på TV og vi får ikke med oss alt barna ser der heller...
 
Ninaxxx2009-02-13 00:03
Antall innlegg: 1437

Denne reklamen har gått meg hus forbi. Så den ikke da jeg prøvde å se etter den nå heller. På den annen side legger jeg ikke merke til noen av de andre reklamene heller.

Når det er sagt, så synes jeg da virkelig ikke en vibratorreklame er noe å bli sjokkert over. Sex er gøy og fint. Ikke noe å gremmes over.
Barn påvirkes overalt i dag, ordspill.no er nok en av de bedre sidene hvor jeg ikke ville nøle med å la mine barn få gå inn på.

 
Bokstavdilla2009-02-13 00:15
Antall innlegg: 11

Hei! Eg har ein mykje bedre ide: Gjer det mulig igjen (funkar i alle fall ikkje hos meg lenger) å gå direkte inn på spelebrettet utan å ta vegen innom "ordspill.no". Det gjorde eg fram til for ei lita stund sidan
 
Alfa932009-02-13 00:23
Antall innlegg: 7771

Nå skjønte jeg ikke hva du mente...?
Kan du forklare det nærmere?
 
Kirsti2009-02-13 01:25
Antall innlegg: 1946

Føler bare et lite behov for å understreke at jeg på ingen måte ble sjokkert over reklamen ...

Jeg synes like fullt at Aftenposten (og alle andre medier) har et ansvar for hva de plasserer hvor, og at det er unødvendig å plassere en reklame for sexleketøy på en nettside der de VET at det er barn.

Det betyr ikke at jeg vil ha et reklamefritt ordspill.no - vel, i en ideell verden, kanskje, men i virkeligheten ville det som Amygdala sier bety at vi måtte betale for å være her.
 
mathilde - Ikke medlem lenger2009-02-13 01:42
Antall innlegg: 45

Jeg ser ikke problemet.
 
BæBæ2009-02-13 01:55
Antall innlegg: 19

mathilde jeg er enig med deg. Dessuten er vi vel på ordspill.no for å spille ikke sjekke ut reklamen?
 
Smosh - Ikke medlem lenger2009-02-13 08:06
Antall innlegg: 13

Syns det er skumlere å reklamere for billige flybiletter for barn, hva viss de trykker seg inn og finner ut at de skal besøke mumitrollet?
Vips så har du ett barn i finnland..
 
Duppedingser2009-02-13 11:10
Antall innlegg: 467

Dette er egentlig en del av en større debatt der likegyldighet sårt trenger å erstattes av sunn fornuft. Det er total avsporing av debatten å begynne med "sex er fint å gøy" "vibratotorer er vel naturlig" De handler om det offentlige rommet , og kom ikke her med at det ikke har noe å si for det finnest reklame over alt. Det er akkurat som å si at det ikke nytter å måke for ingen andre gjør det. Jeg roste en ung mann for å måke senest i går, en svenske, det var den eneste stripa med asfalt i mils omkrets, men du verden så flott det var.

Nok en avsporing er å bruke ordet sjokkert, det har jeg aldri sagt. Jeg er ikke støtt i det hele tatt. Klarer dere etterhvert å forstå en flik av det jeg skriver? Kirsti klarer iallefall å resonnere litt rundt dette.
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?