Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 888

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
brad2009-02-17 21:01
Antall innlegg: 5

Programmert bokstavfordeling
Hei!

Det virker som det er en programmert bokstavfordeling her i forhold til standard spill. En kveld får man alt, neste... ikke en bokstav som passer. Er det derfor de med mye poeng spiller tilfeldig? Det må jo lønne seg for alle i lengeden, men da er jo selve ordspill-konkuransen borte.

Mvh Brad
 
Alfa932009-02-17 21:07
Antall innlegg: 7771

Det er tilfeldig hva slags bokstaver som blir utdelt. Noen ganger er du bare uheldig, andre ganger veldig heldig.

Grunnen til at folk spiller tilfeldig er at de liker dette bedre. Det er også mange som spiller standard og spesial, du spiller det du liker, og det trenger ikke ha noe å gjøre med hva slags ranking du har.
 
tivoli2009-02-17 21:15
Antall innlegg: 27

Jeg har et inntrykk av at dersom man spiller mot en med relativt lavere ranking så må man "svi" både i forhold til bokstavfordeling og til slutt når poengene deles ut. Av denne grunn vegrer jeg meg litt for å spille mot disse...
 
Amygdala2009-02-17 21:25
Antall innlegg: 48

Til illustrasjon:

Statistikk er når den sure mangemillionæren på 89 år får sju rette på Lottorekken for sjette gang iløpet av livet sitt.

Jada, egentlig burde alenemoren på Kløfta ha vunnet (hun som jo bruker hele trygda si på Lottokuponger og Winnertip), men det tar dessverre ikke statistikken hensyn til.
 
brad2009-02-17 21:53
Antall innlegg: 5

Har vel mange hundre spill og erfaring med dette før jeg gidder å sende et innlegg om det.
 
odin - Administrator2009-02-17 22:32
Antall innlegg: 398

Finns ingen som helst koppling till ranking när bokstäver slumpas ut. Om man tycker det så "uppfinner" man bara mönster man tror finns.

Ordspill har dock ej riktig slump, utan något som heter psuedoslump (se Wikipedia).
 
Kirsti2009-02-17 23:06
Antall innlegg: 1946

Brad, hvorfor skulle programmeringen for brikkefordeling være annerledes for standardbrett enn for tilfeldig og spesial?
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2009-02-18 11:00
Antall innlegg: 104

Nå må dere skjerpe dere her! Brad har mange hundre spill og erfaring med dette, så jeg synes ikke vi skal betvile at utdelingen av bokstavene er programmert. Det MÅ den faktisk være, hvis man skal bruke fornuften. Og det skal man.

Og det er DERFOR spillerne med mange poeng spiller tilfeldig. En logisk sammenheng som burde være åpenbar for de fleste.

Så her er det bare å ta seg sammen og skjerpe seg og gå litt i seg selv og styre skuta på rett kjøl igjen!
 
Brillebille2009-02-18 11:20
Antall innlegg: 15

Seierherren: Helt enig. Klart dette er programmert. Og bakom står en konspirasjon der henholdsvis spillverter, tilfeldig-spillere og lottomillionærer har satt seg fore å ødelegge for oss som tror på at alt er randomisert. Klart det. De sitter der, onde og innfule, og overvåker hvert eneste spill. Fytte rakkern. ALARM! PÅ VEGNE AV VANVITTIG MANGE!!!
 
Alfa932009-02-18 11:33
Antall innlegg: 7771

*kremt* du mistenker da ikke spillvertene??
*sende w-er, f-er og æ-er til Brillebille*

Vi er bare snille, vi!

*invitere Brillebille til spill*

hehe
 
Sydsklie2009-02-18 18:40
Antall innlegg: 703

PUH - endelig noen som innrømmer konspirasjon.
 
jwpede2009-02-19 12:42
Antall innlegg: 107

Elt enig med Brad. Vordan kan det ellers a seg at jeg får utdelt w i nesten mer enn alvparten av spilla - uansett? Vem andre enn vertene og andre seiererrer kan rotte seg sammen bak en slik konspirasjon?
Dessuten plager de meg flere ganger i VERT ENESTE SPILL med atebokstaven min - den mellom g og i i alfabetet.

A en fin dag!

Med ilsen og farvel fra

Bobvar
 
Alfa932009-02-19 13:03
Antall innlegg: 7771

Brillebille og jeg spilte et spill, og det er herved bevist at programmet med bokstavfordeling ikke fungerer. Det må helt klart være noe galt med det, ettersom Brillebille åpnet med bingo. Det skulle definitivt ikke vært mulig hvis hun hadde mottatt de bokstavene jeg sendte henne.
Vi må virkelig få gjort noe med det programmet...

*ironisk*, i tilfelle noen ikke skjønte det;)
 
starey2009-02-19 13:16
Antall innlegg: 956

jwpede - Mange som bytter W, da kan begge spillerne få den i løpet av et spill. Det blir jo fort mer enn 50% :)
 
Anjete2009-02-19 13:19
Antall innlegg: 152

Jwpede, når jeg leser innlegget ditt, blir det automatisk med fransk aksent... Er du fransk?

Og grunnen til at du får W er fordi du har den i navnet ditt. Det er derfor jeg få J hele tiden og.
 
jwpede2009-02-19 14:35
Antall innlegg: 107

Ønsker jeg hadde vært fra Dnipropetrovsk. Da adde jeg fått bare fine bokstaver!
Er ikke fransk, men trønder. Adde jeg ikke vært det, adde jeg vært......skamfull, kanskje?

Farwell

Bobvar
 
Kirsti2009-02-19 15:04
Antall innlegg: 1946

Himmel. Nå skjønner jeg endelig hvorfor jeg får så mange K-er, I-er, R-er, S-er og T-er, sånn at jeg kan legge glimrende ord som KIST, RIKT, STIRR, SIK, TRIKK og TRIST - for bare å nevne noen få - og håve inn poeng i bøtter og spann. Og jeg som har skyldt på Brikkemajoren hele tiden, og så er det mine foreldres feil. I mitt neste liv vil jeg hete Øyunn.
 
meisa2009-02-20 17:34
Antall innlegg: 443

Skjønner ikke hvorfor jeg blir sittende med 2-3 f'er, j'er og d'er. Har jo ikke noen av dem i nicket eller navnet mitt.

Det virker heller ikke tilfeldig når man får tildelt en bingo, gjerne i rett rekkefølge. Enda verre er det når man tror man har fått tildelt en bingo, og så blirikke ordet godtatt.
 
benni20092009-02-20 20:16
Antall innlegg: 114

Det er fordi du bor nært så mange fjorder
 
Majel2009-02-20 23:36
Antall innlegg: 131

Å - det forklarar alt...
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?