Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 854

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
marianso2009-02-25 23:44
Antall innlegg: 13

jojo-ranking
Hei alle ordelskere!
Har vært her inne nå og spilt utallige kamper, til min store fornøyelse :-) Prøver hele tiden å oppnå høyere ranking, med ymse hell. Opplever at når jeg har fått endel poeng en dag, så raser jeg mye godt nedover igjen til utg. punktet neste dag. Nå er ikke jeg den som legger så mye alvor i dette, synes bare det er moro å spille. Men det hadde jo vært gøy med en jevn kurve oppover, i stedet for denne jojo-rankingen.... noen forslag?

Andre må da vel oppleve det samme? Og, det handler jo mye om flaks også. Får du utdelt "dårlige" bokstaver i et helt spill, så sier det seg selv at du ikke får hanka inn mange poengene...

Hjertesukk fra meg
 
Alfa932009-02-25 23:52
Antall innlegg: 7771

Det er nok ikke så mye å gjøre med det, marianso:)

Bare å spille og gjøre sitt beste og håpe på litt flaks.

De fleste har det som deg. Selv har jeg stoppet opp med jevne mellomrom på vei oppover. Sto lenge på 1700, klarte liksom ikke å overgå den linja. Så plutselig klatret jeg oppover, og stanset da på 2000. Der har jeg stort sett stått etterpå, med bare en liten svipptur oppom 3000. Det vanskeligste er å overgå tidligere prestasjoner, synes jeg. Klarer jeg først det, kan jeg godt hoppe noen hundre poeng opp etterpå.
 
marianso2009-02-26 00:07
Antall innlegg: 13

Takk for hyggelig svar :-)

Nei, jeg skjønner jo at det er slik det er.... men det var godt å høre at det ikke bare er meg. Kanskje jeg ikke hadde rast slik opp og ned hvis jeg spilte mer på standard eller spesial. Der får du i hvert fall ikke muligheten til å håve inn hundrevis av poeng på første legg.
 
Isabel2009-02-26 01:30
Antall innlegg: 70

Jeg har det også på samme måte som deg. Jeg kvier litt for å spille når jeg vet jeg har hatt mange gode runder. Tenker at det er flaksen som tar slutt...
Jeg er også glad i å stige i ranking, men jeg sliter med å slå min egen rekord. Nå har jeg leeenge vært der jeg er, og når det virker som jeg nærmer meg nye høyder, så spiller jeg dårlig selv eller en blanding av uflaks og dårlig spill gjør at jeg taper...STORT. He he
Så for å svare på ditt spm; jeg er i hvert fall en av de som opplever noe av det du beskriver. Lykke til videre!
 
Meme2009-02-26 08:27
Antall innlegg: 13

Det er gøy å klatre i ranking, men jeg prøver å ikke ta dette altfor alvorlig. For jeg er en ekte jojo på rankingen.
Synes bare det er helt herlig å treffe andre som har interesse for språk, og kan leke med det. Jeg gleder meg også over det når andre legger flotte ord og bingoer.
Mistet veldig mye i ranking fordi nettet mitt datt ut en sen kveld, men jeg sov godt for det. Dette til tross for at jeg holder på å bli skikkelig hekta, hekta, hekta.....
 
twisty - Ikke medlem lenger2009-02-26 09:08
Antall innlegg: 53

Jeg også synes det er kjempekjekt å se at jeg stiger på rankingen. Men opplever akkurat det samme, at når jeg når en topp, så raser jeg ned igjen.
Noe av grunnen er nok at jeg prøver å ikke nekte noen med lavere ranking enn meg å spille med meg. for selv om jeg vinner da, så taper jeg ranking. Jeg må vinne masse for å øke min egen ranking. Liker best å spille med de som har noenlunde samme ranking som meg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lovt meg selv etter å ha gått ned 50 i ranking etter et sånt spill, at dette er siste gangen......
Også er det dette med forholdet til bokstavutdeleren da....noen ganger er han i godt humør og andre ganger ikke.....
 
gerdmarie2009-02-26 10:20
Antall innlegg: 265

Med andre ord: Vi er i samme båt! Vil gjerne spille og dermed går det i bølgedaler. Når jeg tror at jeg skal klare et nytt hundretall, taper jeg igjen. Ergerlig når det skjer, men da får man begynne på.n igjen.
 
tsw000 - Ikke medlem lenger2009-02-26 11:12
Antall innlegg: 114

ja vi er mange i den båten - nå har jeg et par dager fått gode bokstaver og generelt kost meg og steget tilbake noe av det jeg tapte en la-a-ng periode nå nylig hvor det virket som om jeg datt nedover - gang etter gang - og alltid satt med FFFDDHN eller noe sånt! merkelige greier! men gøy likevel, altså!
 
farmor36 - Ikke medlem lenger2009-02-26 11:43
Antall innlegg: 6

Spiller kun på tilfeldig brett da jeg synes det er mest spennende. Av og til blir det da slik at den som begynner, og har "gode" bokstaver, kan oppnå flere hundre poeng. Da er det jo bare å spille defensivt gjennom resten av spillet og motspilleren har ikke en sjanse. Det er definitivt en fordel å begynne og det burde ikke belønnes med dobbelt poengsum i tillegg. Er det usportslig å gi opp og mister man i tilfelle vesentlig mye på rankingen? Ellers et fantastisk morsomt spill!
 
Smurf94 - Ikke medlem lenger2009-02-26 13:13
Antall innlegg: 101

Var en stund på 4000, og holdt meg over der. Også, i ettertid har jeg bare raaast nedover... og her står jeg bom fast.

Så vi får håpe på lysere tider, alle som "sliter" med rankingen. :)
 
HanneH2009-02-26 13:39
Antall innlegg: 2290

Farmor36. Det er usportslig å gi opp, det får du også beskjed om når du trykker på den knappen for å lukke spillet. Taper ranking poeng gjør man helt sikkert når man gir opp, men der kommer det litt an både på din ranking og på motspilelrs. Ellers vil nok profilen og statistikken din se finest ut med minst avbrudd i spill. Mange av de som spiller her inne ser nok på den statistikken også før de begir seg ut nye spill.
Ha en fin spilledag!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?