Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 857

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
barbara2009-03-02 18:47
Antall innlegg: 91

Uhøflig
Jeg ble sint inne på et spill nå, fordi jeg ble beskyldt for å være uhøflig når jeg bare skrev h

h betyr jo hei...()....

Jeg skrev at jeg syntes det var uhøflig å trekke en type standard nedover ørene på folk....ble provosert, må jeg innrømme.

Vedkommende forlot spillet uten så mye som et tfs...

Vel vel. Så får jeg vel bli oppfattet som uhøflig da.
 
Majel2009-03-02 19:04
Antall innlegg: 131

Mange veit nok ikkje veit at h betyr hei.
- Det gjorde ikkje eg heller, før du skreiv det no.

Folk er forskjellige, og kommunikasjon mellom menneske er ei utfordring.

Vi kan starte med å slutte å vere mistenksame til alt og alle, og i staden tolke positivt til det motsette er bevist.

Eg har ikkje møtt uhøflege motspelarar her inne enno.
 
barbara2009-03-02 19:20
Antall innlegg: 91

Ikke jeg heller, jeg syns at folk er hyggelige her.

Er litt rar sånn, kanskje, jeg oppfatter det ikke nødvendigvis som uhøflig dersom folk ikke engang hilser når de kommer inn i et spillerom, det må være opp til folk selv hvor sosiale de ønsker å være her.

Jeg syns jo det er hyggelig, da, at folk hilser med et eller annet når de kommer inn i et rom, men jeg lager meg ikke et bilde av at de er uhøflige når de ikke gjør det.

Og så syns jeg det er hyggelig dersom man gratulerer (det er nok å skrive grt eller g), når man får en bingo.

Og så at man skriver tfs når man er ferdig med spillet.
 
gomlemåsegg2009-03-02 19:32
Antall innlegg: 43

Det er så morsomt dette..... Når jeg får bingo, får jeg grt, eller hvis det er overmåte hyggelig medspillere, som det jo stort sett er(!), blir det så mye, mye mer som at det er gøy når det er bingo + :-) mm

Men så kan jeg med mine øyne lese grr i stedet for grt , hehe, og lurer på om h*n surer seg.......til jeg får fokus igjen og ler av egen dumskap.

Himmel og haven-her kryr det av hyggelige mennesker, pluss at det et godt tverrsnitt av mennesker av ymse slag. Gi blanke i manglende hilsener etc og kos deg med spillet, og om du synes de er uhøflige, kos deg da mere om du vinner, hvis det hjelper på humøret:-)
 
Torill2009-03-02 19:41
Antall innlegg: 3658

Det har hendt jeg har bomma veldig på tastaturet i kampens hete, og skrevet fryktelig mye rart.

Og så har vel kanskje hendt at jeg har skrevet gr og ikke vært helt sikkker på hva jeg har ment.
 
Karindi2009-03-02 19:41
Antall innlegg: 98

Eg fekk grt da trudde eg folk var sure for eg vant at dei snerra til meg, så skjønte eg at det betydde gratulerer da:) litt treg eg......
 
barbara2009-03-02 19:54
Antall innlegg: 91

lol...smiler over siste innlegg av karindi...man kan jo absolutt misforstå disse forkortelsene, ja...Syns å huske at jeg stusset over grt en gang i tiden, jeg også, til jeg "tok motet til meg" og spurte hva det betød :)
 
Arild252009-03-02 19:56
Antall innlegg: 78

Ikke rart det er krig i verden nei....;)
 
Hepatica2009-03-02 20:17
Antall innlegg: 134

Hvorfor ikke skrive ordet helt ut? Det tar sånn omtrent et halvt sekund mer, og ingen behøver å misforstå noe.
 
Karindi2009-03-02 20:19
Antall innlegg: 98

barbara - tok ikkje mot til meg ein gong eg:), når eg spiller mot folk som eg ser er heilt nye her så skriver eg ordet fult ut.
 
Ramboline2009-03-02 20:19
Antall innlegg: 1

Var inne paa en annen side der en spurte meg hvorfor jeg kalte h*n en tufs, skrev tfs :-)
 
barbara2009-03-02 21:36
Antall innlegg: 91

Det hender jeg skriver hei, men så hender det også at jeg skriver h av gammel vane....()....tfs til slutt, skriver jeg fordi folk forsvinner før jeg rekker å skrive takk for spillet :)
 
Indigo2009-03-02 23:04
Antall innlegg: 59

Jeg er enig i at det er ofte man ikke rekker å skrive mer enn tfs, før motparten forsvinner. Ellers så er ikke jeg så veldig opptatt av om man skriver noe i det hele tatt, selv om det er jo hyggelig med et hei...
Men barbara, det kunne jo være at vedkommende trodde den h-en din stod for helsike eller noe i den dur, siden h*n ble sur :-)
Det er lett å misforstå hverandre her inne.
 
barbara2009-03-02 23:18
Antall innlegg: 91

Neida, Indigo, vedkommende visste at det betydde hei. Hun eller han åpnet med et spørsmål for hvorfor jeg skrev h i stedet for hei.

Og mente det var uhøflig å ikke skrive hei fullt ut....jeg mente det ville være uhøflig å ikke skrive hei i det hele tatt. Ikke sånn at jeg normalt sett ville anse det som så veldig uhøflig, det heller, altså...folk må jo selv få lov til å velge hvor sosiale de selv vil være.
 
Värmland2009-03-03 01:32
Antall innlegg: 6

Når jeg så tfs förste gang trodde jeg noen kalte meg tufs.....Vi nye kan jo ikke alt da.....!
 
Glory2009-03-03 02:17
Antall innlegg: 386

Man kan vel tenke seg til enkelte ting uten å få det forklart, vel? Og da trenger man vel ikke automatisk å tenke negativt, heller.
Om noen skriver "h" først, å er det vel naturlig at tydningen er "hei" eller "hallo", eller kanskje "hyggelig"?
Skulle tro vi fikk ekstrapoeng for sutring her!
 
selja - Ikke medlem lenger2009-03-03 02:30
Antall innlegg: 10

Vær litt fleksibel ;-) Stol på at du er ok selv!!!
Uansett hva du måtte "bli utsatt" for av andre negativt. Man spiller jo med mennesker og ikke maskiner. Folk kan ha en dårlig dag, dårlig oppførsel, dårlig oppdragelse, dårlig kommunikasjon eller what ever. Det er jo helt menneskelig det også :-) Ikke ta deg selv eller andre så høytidelig, og la deg irriteres av egne eller andres feil. For det meste er det jo hyggelig og morsomt! ;-)

(Må innrømme at jeg får litt dårlig samvittighet av å "knuse" en motspiller, men blir jo også "knust" selv av andre...og lærer mest av de som er flinkere enn meg selv. Men noen kan bli sure for å tape så mye, uten å tenke på at det går opp og ned for alle :-) Å være høflig i alle situasjoner er muligens ønskelig for alle, men man kan jo ikke sitte å ta hensyn til alt mulig heller...)
 
fredmol2009-03-03 10:00
Antall innlegg: 147

Skrivefeil er skummelt. Jeg prøvde en gang å avslutte en mail med "Stor klem fra meg", og sendte "Stor lem fra meg"...
 
Valpen2009-03-03 11:06
Antall innlegg: 448

Bruk av tfs og alle andre tilsvarende forkortelser opplever jeg også som uhøflige. Og en enkel h !!!! H va i H elvete skal det bety !!!

Ta dere tid til å skrive hele ord - så mye mye hyggeligere
 
Valpen2009-03-03 11:09
Antall innlegg: 448

Forresten så gidder jeg ofte ikke skrive noe ved spillets slutt for folk er over alle hauger før jeg rekker å skrive noe hyggelig.

Jeg merker det på motspiller under spillets gang om det har noen hensikt å si noe hyggelig til slutt.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?