Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 590

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
sommer2009-03-09 17:18
Antall innlegg: 17

Bildet til Gompedyret
Likte det gamle bildet ditt jeg Gompedyret.
Synes det er litt rart at du har fått godkjent et bilde hvor du skåler i øl. Hadde det enda vært shampis. Men egentlig like dumt det. Synes bildet ditt passer bedre på face book enn på ordspill. Mange midreårige inne her, som ennå er formbare med hensyn til holdniger om alkohol. Det at du er forumvert gjør jo at du og øl-glasset ditt ofte blir eksponert.
Og nå er det sikkert mange som mener jeg er dum, prippen og til og med gammeldags som kan skrive noe sånt. Men det får jeg heller tåle.
 
Smarten T2009-03-09 17:22
Antall innlegg: 129

Det er spillvertene som godkjenner bilder så det er vel ikke så rart at det ble godkjent......? :)
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-03-09 17:27
Antall innlegg: 614

Det var da svært..
Skal man ikke tåle se ett ølgalss heller nå? ..
Særiøst, denne verden her nytter ikke lengre!
 
Anjete2009-03-09 17:28
Antall innlegg: 152

Godt observert Sommer!
 
Alfa932009-03-09 17:30
Antall innlegg: 7771

Det er jo ikke akkurat slik at det er ulovlig for mindreårige å SE PÅ øl, da.
Jeg synes heller ikke det er noe galt i å vise at man liker øl... og tviler på at det er første gang indreårige ser øl:)
 
Seierherren - Ikke medlem lenger2009-03-09 18:00
Antall innlegg: 104

Jeg liker ikke teksten på profilsiden din jeg, sommer.

"Ganske grei" står det å lese der.

Synes dette kan tolkes til at du ikke er noe mer en middels grei, kanskje til og med ugrei. Husk at det er mange barn her, som ikke har godt av å lage seg forestillinger om et ugreit samfunn. Hadde det enda stått at du var LITT grei. Men temmelig nedbyggende det også, selvfølgelig.

Det at du skriver i forum gjør jo også at du får din begrensede greihet eksponert.
 
sommer2009-03-09 18:10
Antall innlegg: 17

Alfa. U er jo inne på noe når du skriver at det neppe er første gang de ser øl. Derimot gjentatte eksponeringer, særlig fra voksne i en eller annen autoritetsposisjon er med på å danne holdninger.

Regner med at det flere enn gompedyret som liker øl, men foreløpig ser det ut som om ingen andre har behov for å vise det i et bildet her inne.

Og mener selvfølgelig ikke at Gompedyret har all skyld for eventuelle kommende generasjoners alkoholiserte ordspillere.

 
sommer2009-03-09 18:15
Antall innlegg: 17

Seierherren. Nå som jeg er klar over at profilen min kan være støtende og nedbyggende så skal jeg ta affære og endre den.
 
Alfa932009-03-09 18:15
Antall innlegg: 7771

Jeg mener at det ikke er noe galt med øl. Folk må jo få lov til å drikke det de vil, og barn bør ikke vokse opp med den holdningen at øl er farlig eller skummelt (mener jeg). Ingen tar skade av å se at folk koser seg.

 
sommer2009-03-09 18:20
Antall innlegg: 17

Interessant å se om flere følger opp med kose-bilder.
 
Alfa932009-03-09 18:24
Antall innlegg: 7771

Det kommer jo litt an på hvilken type, da. Det er visse regler. Men jeg er selv mindreårig, og min holdning til øl har ikke endret seg siden jeg godkjente bildet til Gompedyret:)
 
Milla75 - Ikke medlem lenger2009-03-09 18:35
Antall innlegg: 29

Kanskje Gompedyret har alkoholfritt øl i glasset.... ;) eller champagnebrus..før å si det sånn; I don`t care og æg trur ikkje at onga tar skade av det bildet. Hadde vurdert om det hadde vært et fyllebildet me Gompedyret hengende over doskåla, DA hadde æg reagert...men de e nu mi meining om den saken :)
 
sommer2009-03-09 18:36
Antall innlegg: 17

Kanskje han bare vaska doen ?
 
fortuna2009-03-09 18:43
Antall innlegg: 46

Skål seier eg.
 
Scrabla2009-03-09 18:43
Antall innlegg: 2275

Det er ikke brudd på reglene i ordspill om det er synlig glass med ukjent innhold på bildet. Vi har også godkjent andre bilder med effekter. De bør ikke dominere bildet da, slik at ansiktet ikke blir synlig.
Til og med bilder som er på grensen av det tillatte har blitt godkjent (solbriller og klovnenese som dekker deler av ansiktet).

Når det gjelder den andre debatten, sommer, så tror jeg den må tas andre steder også. Holdninger kan skapes på mange måter. Selv har det forundret meg at mange voksne (og ganske strenge sådanne) "skåler" i brus med konfirmasjonsbarnet.
 
miamaria2009-03-09 18:47
Antall innlegg: 1002

trodde det var appelsinbrus, jeg!
han protesterte ikke heller da jeg sa det.
forumet kan nå dele seg:
de som tror det er appelsinbrus og overser at han har bekreftet at det er øl
samt:
de som velger å tro at det er appelsinbrus (av hensyn til den mulige negative reklamevirkningen på nettstedets oppvokdende citrus-allergikere unnlater jeg bevisst å nevne salgsnavn på drikken han måtte ha i glasset)
 
johndoe2009-03-09 19:03
Antall innlegg: 54

nå ble jeg tørst...
 
hege032009-03-09 19:24
Antall innlegg: 5

Dette er første gang jeg skriver i forumet, men nå klarte jeg ikke å ikke ha en mening. Sommer, jeg tror fanatikere som deg av alle slag er mye mer skadelig for unge enn et glass med noe ukjent i inne på ordspill.
 
Scrabla2009-03-09 19:34
Antall innlegg: 2275

Husk at det er lov å være uenige. Unngå personangrep av enten trådstartere eller andre som har skrevet innlegg.
 
Valpen2009-03-09 19:42
Antall innlegg: 448

SCKÅÅÅLLLL
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?