Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 324

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Anjete2009-04-16 23:35
Antall innlegg: 152

Smoking
Jeg ble så skuffet når jeg gikk inn i den andre tråden, og fant ut at det ikke var 53 innlegg om herreklær eller røyk...

Så nå har jeg startet en ny tråd, og håper den blir minst like lang.

Kom igjen: Herreklær og røyk? Noen innspill?

mysteria - Ikke medlem lenger2009-04-16 23:44
Antall innlegg: 1124

Den ultimate kombinasjonen for å markere litt avslappet og forfinet/nerdete maskulinitet: smoking, sigar, scrabble og konjakk....?

Alfa932009-04-16 23:52
Antall innlegg: 7771

Røyk dreper!

Fra Wikipedia:

Effekten av tobakk på menneskers helse er betydelig, og varierer avhengig av hvordan den brukes og hvor mye som forbrukes. Av de ulike metodene for forbruk er den største helserisikoen relatert til hjerte- og karsykdommer grunnet røyking, noe som over tid også gir høy risiko for kreft.

All inntak av tobakk medfører at nikotin blir absorbert i brukerens blodomløp, og man vil over tid utvikle toleranse for og avhengighet til nikotin. Nikotininnholdet i bare tre sigaretter kan for mennesker være en dødelig dose, imidlertid inneholder røyken kun en brøkdel av dette nikotinet, og røyking av tobakksprodukter vil derfor ikke være akutt dødelig.

Røyking kan redusere fruktbarheten hos kvinner og resultere i impotens hos menn.

Røyking under svangerskapet øker risikoen for spontanbort, komplikasjoner i svangerskapet, dødfødsel og for tidlig fødsel. Barn av røykende mødre har gjennomsnittlig lavere fødselsvekt, større risiko for krybbedød og økt risiko for å utvikle astma.

6700 dør hvert år i Norge av tobakksrelatert sykdom,hvorav flere hundre ved passiv røyking, med et tosifret gjennomsnittlig tap av leveår.

Studier forteller at dagligrøykere i snitt avgår ved døden ti år tidligere enn ikke-røykere. 25 % av de som røyker hver dag mister 20–25 år av livet sitt i forhold til gjennomsnittslevealder for en ikke-røyker.
--

Røyk koster også mye penger, og det er ikke bare røykeren selv det går utover. De gjør også alle i sine ogivelser til passive røykere.

Wikipedia: De passive røykerene får større sjanse for å få blant annet lungekreft, astma, bronkitt, lungebetennelse, hjertesykdommer, infeksjoner, mavesår, leggsår, osv
--

Alfa932009-04-16 23:57
Antall innlegg: 7771

Moralen i dette er altså: ikke begynn å røyke, i tilfelle noen lurte på det;)

mysteria - Ikke medlem lenger2009-04-17 00:02
Antall innlegg: 1124

Usj, nei.
Røyking er bare for eldre menn i smoking som ikke vet bedre.
Jeg skal likevel innrømme at lukten av sigar og konjakk er en bestefarlukt som jeg forbinder med jul, midtsommer og familiekaos og kos :)

roannima2009-04-17 00:14
Antall innlegg: 302

har begynt,,,,men går ikke i herreklær---

Anjete2009-04-17 00:14
Antall innlegg: 152

Moralen er kanskje: ikke begynn å røyke, men hvis du allerede har begynt, eller liker å leke med livet ditt er det like godt å slutte. Gjør som meg(røykfri i 4 mnd), tygg tyggis...

twisty - Ikke medlem lenger2009-04-17 11:55
Antall innlegg: 53

Tyggis er tingen, har tygd i ni mndr, kjempefornøyd...har ikke tenkt å slutte med det første....

Anbefales...

May Lene - Ikke medlem lenger2009-04-17 15:18
Antall innlegg: 614

Tror du må få noen til å komme bytte tema, som i den andre tråden..
for det er jo sjeldent start-emnet er det som blir diskutert :3

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-17 15:59
Antall innlegg: 710

Røykte min første sigarett som 6-åring. Det var lurt, fordi det smakte grusomt, og siden har jeg ikke røkt, bortsett fra litt sigar en sjelden gang.

Røkt laks derimot, kjøper jeg ca 10 ganger i året.

Røkkes aksjer holder jeg meg langt unna og har jeg heller aldri vært borti, fordi han flytter verdier fra det ene selskapet til det andre.

gompedyret2009-04-17 16:11
Antall innlegg: 4381

Jeg er en elendig røyker. Det er kjempedumt, siden en del av mine venner røyker og det ser skikkelig kult ut.

Nyttårsforsettene mine de tre siste årene har vært å begynne å røyke, men jeg har alltid sprukket allerede første uka, for ikke å si første dagen.

Det er mulig jeg bare må innfinne meg med at jeg ikke har noen stor framtid som røyker. Hardt liv!

Scrabla2009-04-17 16:51
Antall innlegg: 2275

Det er bare én sann moral for hvert menneske, men hvert menneske har ikke den samme sanne moral.
George Bernard Shaw

Woland2009-04-17 17:45
Antall innlegg: 85

Jeg røyker både pipe og sigaretter, og er naturligvis en uvanlig velkledd herremann!
Nikotin er en deilig rusgift...

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-17 17:59

Røykeloven som Krf innførte er jeg glad for. Mye behageligere å f.eks. gå ut å soise på restaurant nå.

Røyting. Har en Boarder Collie heime som røyter mye for tiden.

Røyr er en type fisk jeg kan ha smakt.

Røyskatter med flosshatt har jeg aldri sett.

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-17 18:02

Nosmo King er en afrikansk negerkonge fra Kongos dype skoger.

heidihi2009-04-17 19:45
Antall innlegg: 134

Min mann pluss en kamerat var i USA, der tenkte de å kjøpe seg en smoking. Gikk inn i en dertil egnet butikk og ba om det nevne plagg, -men ekspeditøren kom bare fram en en jakke?? "No, no a hole smoking...." sa da de brave normenn. Etter en særdeles rask læringskurve lærte de om forskjellen mellom røkejakker og dresser.

Moralen må være at det ikke er lett for olanordmann å handle finklær i junaiten, ber du om smoking, får du jakke, og skulle du så finne på å be om en dress, så ender en opp med kjole (uten "og hvitt!")

Glory2009-04-17 19:59
Antall innlegg: 388

Taxido

sinecera2009-04-17 21:00
Antall innlegg: 285

Tuxedo i USA, dinner jacket i England

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?