Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 642 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Rabiaz | 2009-04-18 11:24 | |
![]() | Røyk OG alkohol? Bildet til Scrabla.....provoserer hun, eller er det bare vann og en blyant...? :P | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 12:32 | |
![]() | Slapp av Rabiaz. Som 2.generasjons innvandrer fra Pakistan så er kanskje bare du som har blitt for påvirket for mye av enkelte muslimske menn som tar det for bokstavlig det som står i koranen. | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 12:47 | |
![]() | Litt over streken der kanskje Jerry1.. Jeg tipper Scrabla har kasta seg på profilbildebølgen.. Selv har jeg ett kjempefint bilde av meg liggende.. men jeg spiser godteri på det bilde. Vil jo ikke lede de unge inn i fristelsen. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 13:30 | |
![]() | Ja det var jo humoristisk ment med et lite snev av seriøsitet. Men samtidig må vi alle være klar over at det i koranen står ting som at kvinner skal tildekke seg med mye klær for ikke å virke for fristende for mannen (hijab, burka). Er ikke det kvinne-, menneskeundertrykkelse så skjønner ikke jeg. Tenk at noen kvinner på varme sommerdager føler seg presset hele livet til å gå i burka når de er uta av hjemmet. Folk må tørre si i fra om dette og gjøre noe med det før det går for langt i uheldig retning. Det står også i koranen noe sånt som at religion og politikk er ett og det samme. med andre ord. Vil vi at dagens samfunn skal styres av det noen gubber skrev ned for over 1000 år siden. Nå ble dette vel sriøst med utgangspunkt i et uskyldig innlegg fra trådstarter, som jo har rett i at spesielt forumverter bør være ekstra varsomme med hvordan de fremstår. | |
| Bongo | 2009-04-18 13:42 | |
![]() | Snedig det hvordan mennesker ikke evner å se at det er akkurat like stor forskjell muslimer mellom som det er blant kristne etc. Fundamentalisme er like ille uansett hvilken religion som forfekter det og når det kommer til kvinneundertrykkende uttalelser er våre norske kristne fundamentalister på bølgelengde med det du finner blandt muslimer. Bare burkaen mangler | |
| Bongo | 2009-04-18 13:43 | |
![]() | Edit: Det skulle selvfølgelig stå ..."det en finner blandt enkelte mannlige muslimer" | |
| bearo | 2009-04-18 13:47 | |
![]() | Første Mosebok 3,16: "Til kvinnen sa han: «Stor vil jeg gjøre din møye, så ofte du er med barn; med smerte skal du føde. Din lyst skal stå til din mann, og han skal råde over deg.»" | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 13:55 | |
![]() | Kjempefint eksempel bearo. Bibelen er ikke noe bedre enn Koranen når det gjelder tekster somvirker diskriminerende. Men legg merke spesielt til det som som nevnes ovenfor angående det at koranen og politikk betraktes som ett og det samme. Videre må man også tenke på ytterliggående radikal islam. Dette må for all del ikke få ta mer av styringen i dagens samfunner. Naivitet er kriminalitet i denne sammenheng. Kristendommens innføring var ille nok den i sin tid. Da var det slik at om du ikke ville tilkjenne gi din tro på Jesus, men heller ville tro på de norrøne guder så kunne man bli slått ihjel bokstavlig talt. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 14:00 | |
![]() | Bongo, jeg er enig med deg, men din holdning virker naiv i forhold til å ta inn over seg den faktiske undertrykkelse som pågår i dag og har pågått i mange hundre år pga. ytterligående praktisering av Islam. Det er dette som må reageres mot. man må se på hva som virkelig foregår i så stor skala som det faktisk gjør på jorda i dag. Selvfølgelig på går det også svært uheldige samfunnsinnordninger i enkelte såkalte kristne miljøer og sekter, men når det gjelder størrelsesorden og negativ samfunnsinnflytesle globalt sett så er det praktisering av ytterliggående islam som er mest frihetsinnskrenkende for mennesker. | |
| gompedyret | 2009-04-18 14:02 | |
![]() | Spar dere. Jerry1, det finnes en tid og sted for alt. Det var svært lite i Rabiaz' uskyldige innlegg som rettferdiggjør en "lekse" om Islam. Hvis dere brenner etter å diskutere religion på det nivået, gjør det i andre og bedre egnede fora enn ordspill.no. Kommer det flere "religionsinnlegg" i denne tråden kommer de til å bli plaffet ned uten varsel med en digital sniperrifle. Basta bom. Uenige? Ta det på kammerset. **** Rabiaz: Jeg synes det var et betimelig spørsmål! Skandaløs provokasjon, spør du meg. :D | |
| Ø N | 2009-04-18 14:18 | |
![]() | Ethvert menneske har rett til å gi uttrykk for sin oppfatning av hva som har skjedd i fortiden. Dette innebærer retten til å gi uttrykk for den forvirring som befinner seg i ens hode. Link til der slikt kan gjøres. debatt.aftenposten.n...up .old.php | |
| Sydsklie | 2009-04-18 14:19 | |
![]() | Her ei Norge lever vi etter en bok som ble påbegynt i 1814 - Norges lover heter den. Den må du rette deg etter uavhengig av relgion. Denne boken blir oppdatert av vare folkevalgte. Dermed var denne debatten dø. I norge lever vi etter Norges lover ikke bibelen, koranen, toraen, Snorres kongesagar, e.l. Bra sagt Gomp. Og Scrable har bare tatt på seg heksedrakten sin. | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 14:25 | |
![]() | AAAAAAAAAAAAARG!!! *overdose religon* Kan dere ikke bli ateister som meg og drite i hele greia? | |
| Rabiaz | 2009-04-18 14:30 | |
![]() | Oi.....hvordan kom vi inn på religion egentlig? Det eneste jeg mente var at vi tidligere har hatt lange diskusjoner om øl og profilbilder, og hvorvidt det påvirker våre yngre medspillere osv...det var jo kun ment som et humoristisk innslag fra min side.... Men er det sånn at som en annengenerasjonsmuslim fra pakistan, så blir alt jeg sier, linket opp til min tro og bakgrunn?! Jeg er skuffet, Jerry, dypt dypt skuffet over deg!! | |
| Anja83 | 2009-04-18 14:47 | |
![]() | Det skjønner jeg jammen godt, Rabiaz! Og innlegget ditt ble bare oppfattet som et humoristisk innslag for min del. :) Alt det andre som kom opp her, har virkelig ikke en dritt med saken å gjøre. | |
| Rabiaz | 2009-04-18 14:49 | |
![]() | Takk Anja :) Setter pris på støtten! | |
| bearo | 2009-04-18 15:29 | |
![]() | Google- og opplysningsoppgave til Jerry: Stikkorda er juli, 95, muslimer, europa. | |
| Scrabla | 2009-04-18 16:03 | |
![]() | Ta folk for det de er og la dem være det. Shabana Rehman | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 16:38 | |
![]() | gompedyret har slettet flere foorklarende innlegg fra meg. Han er sikkert flink til å s spille ordspill, det er da bra. bearo du ser ikke ut til å ha noe å lære meg. Alle religioner har sine fordeler og svakheter og dette varierer fra tidsepoke til tidepoke. Mitt poeng er at vi MÅ reagerere mot den omfattende menneskeundertrykkingen som pågår innenfor islam nå for tiden. Stikkord: Steining til døde, burka hele livet utenfor hjemmet, avkapping av lemmer, null ytringsfrihet. OG selvfølgelig pågår også dette i enkelte kristne samfunn også. Dette er så alvorlig at om dette må vi tåle å lese selv i et forum som dette av og til. Bli også du medlem i Amnesty. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-18 16:44 | |
![]() | Nei akkurat dette foregår vel ikke i enjkelte kristne samfunn, men tilsvarende negative ting kan foregå. | |