Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 642 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Sydsklie | 2009-04-19 08:14 | |
![]() | Ytringsfrihet Et tema som virkelig er i vinden her på ordspill om dagen. Hvor langt synes vi ordspillere en har lov til å gå i ytringsfrihetens navn? Hva synes vi? Det er ikke en debatt om hvilken religion eller fotballag som er best. Fordeler eller ulemper om burka eller bikini. | |
| GreteSB | 2009-04-19 08:27 | |
![]() | Ytringsfrihet er noe av det viktigste i et demokrati, men det skader ikke med en "vær varsom"-plakat! Hva var det godt for å trykke Mohammed-tegningene f.eks.? | |
| Sydsklie | 2009-04-19 08:31 | |
![]() | Mohammed-tegningene: Artig for noen - dypt krenkende for andre. Hva er viktigst? | |
| GreteSB | 2009-04-19 08:42 | |
![]() | For meg er det viktig å ikke krenke andre. | |
| Seierherren - Ikke medlem lenger | 2009-04-19 09:03 | |
![]() | Ytringsfriheten er viktigere. | |
| GreteSB | 2009-04-19 09:16 | |
![]() | Og heldigvis har vi lov å ha forskjellige meninger! | |
| Anja83 | 2009-04-19 09:35 | |
![]() | Jeg mener også at ytringsfriheten er viktig, så hvis trådstarters innlegg handler om et tema der det er naturlig å mene noe omkring dette, synes jeg vel stort sett det må være lov. Jeg tenker jo ganske ofte at jeg synes det finnes altfor mange hårsåre mennesker rundt omkring. Sånn som når folk lar seg provosere av Otto Jespersens mange uttalelser. Det hadde jeg virkelig ikke giddet å brukt energien min på. Da velger jeg heller å flire av det. Det som imidlertid blir galt, synes jeg, er hvis innleggene plutselig dreier seg om noe helt annet enn det trådstarteren ønsket å diskutere. Hvis man er så engasjert rundt noe, kan man vel heller starte en egen diskusjon. | |
| GreteSB | 2009-04-19 09:50 | |
![]() | Å ha forskjellige meninger om ting er også ytringsfrihet. | |
| GreteSB | 2009-04-19 09:53 | |
![]() | Å ha lov til å ha forskjellige meninger var det jeg skulle si.. | |
| Majel | 2009-04-19 10:18 | |
![]() | Ytringsfridom og meiningsutveksling er viktig. Men alminneleg folkeskikk er eigentleg like viktig. Diverre finst det folk som misbrukar ytringsfridomen ved å uttrykkje meiningane sine utan mangel på alminneleg folkeskikk. | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-04-19 11:07 | |
![]() | Burde være lov til å si det meste her inne, så lenge det ikke virker støtende på enkeltpersoner. | |
| Rabiaz | 2009-04-19 11:07 | |
![]() | Godt sagt, Majel. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-19 11:25 | |
![]() | Muhammedtegningene viser hvilken farlig religion Islam er, nettopp fordi Islam også betrakter seg som et politisk system. | |
| Helen | 2009-04-19 11:32 | |
![]() | Spillereglene på ordspilll sier noe om hvor grensene for ytringsfrihet går: Medlemskapet i Ordspill.no er gratis, og gir deg rett til å spille Ordspill og kontakte nettsidens medlemmer. Som medlem forplikter du deg til ikke å skrive noe forstyrrende, støtende, vulgært, hatsk, truende, seksuelt antydende eller annet som kan tenkes å bryte norsk lov. Dersom du bryter denne delen av avtalen kan det føre til at du blir permanent utestengt fra nettstedet. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-19 12:28 | |
![]() | Det gjøres også oppmerksom på at forumværter og spillverter kan bli fratatt sine oppdrag. dette er også yttringsfrihet. | |
| Holger | 2009-04-19 12:33 | |
![]() | Jerry1, klarer du ikke diskutere på generelt grunnlag som alle andre i tråden? MÅ du komme trekkende med anti-propagandaen din i ett og alt? | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-19 12:33 | |
![]() | Det vil alltid være en debatt om en yttring bryter en lov. Enkelt sagt. Dess større frihet det er for menneskene i et samfunn dess større er utringsfriheten. Når det kommer så langt at det blir forbudt ved lov å kritisere en religion på en ganske saklig måte da er samfunnet å likestille med et slags fengsel. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-04-19 12:36 | |
![]() | Holger: Når et person påstår "var det virkelig nødvendig å trykke disse bildene av Muhammed" så kan jeg ikke la være i menneskenes og fihetens navn å gi min mening. | |
| Holger | 2009-04-19 12:53 | |
![]() | Jo, Jerry1, det må du kunne. Muhammed-tegninger og Otto Jespersen-monologer er eksempler på hvor grensen for ytringsfriheten skal gå. Du snakker om islam som noe med liten eller ingen ytringsfrihet, altså ikke i nærheten av hvor grensen bør gå, som nettopp er temaet for tråden. | |
| kattibuskan | 2009-04-19 13:01 | |
![]() | Det er ikke religionen Islam som er farlig, det er mørkemennene som bruker den til opprettholde sin makt som er farlige! | |