Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 642

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Rabiaz2009-04-19 22:56
Antall innlegg: 897

Rabiaz innerste tanker.
Jeg forstår at enkelte av våre medspillere har sterke meninger om ytringsfrihet, religion, undertrykkelse, burka, bikini, alkohol og omskjæring og sikkert mye mer....og det er jo bra, det....

MEN hvorfor føler jeg at noen av oss benytter enhver anlednig til å angripe Islam, muslimer, kulturelle skikker fra muslimske land og også mine innlegg? Er jeg bare paranoid? Eller er det en grunn til at jeg føler meg angrepet til tider, i det siste, fordi jeg selv er muslim?

Før min avhengighet av Orspill.no begynte, pleide jeg ofte å lese vg-bloggen og andre nettaviser med "lesernes mening". Jeg kom så altfor ofte over innlegg som hadde både direkte og indirekte rasistiske og islamsk-hatske (er det et ord?) innhold. Jeg ble dypt såret og også skuffet og ikke minst overrasket over hvor mange av mine medborgere som faktisk hadde så mye hat for slike som meg.

Ofte var det kommentarer som "få disse svartingene ut av landet" eller "jævla muslinger besudler landet vårt" eller "disse usiviliserte pakkisene har ikke en dritt å si om hvordan vi skal styre landet vårt" osv...

Jeg ble faktisk ganske deprimert etterhvert. Og da jeg leste at hver tredje nordmann stemmer på Frp, begynte jeg å se for meg at hver tredje person jeg møter vil egentlig ha meg ut av landet. (Teit tanke, ja, men man blir litt paranoid desverre....)

Da jeg begynte å spille ordspill og etterhvert lese forumet aktivt, fant jeg endelig et nettsted med intelligente mennesker med åpent sinn og et utrolig godt ordforråd :P Rett og slett en kjempe hyggelig gjeng som klarte å konversere anonymt uten å angripe hverandres tro, kultur eller bakgrunn.

Jeg liker meg her. Så plzz......til dere som har sterke meninger om min religion eller bakgrunn, bruk heller vg-bloggen eller noe lignende. La meg få slippe å høre sånne ting her på min kjære ordspill.no....

Takk!

Anna Cecilie - Ikke medlem lenger2009-04-19 23:03
Antall innlegg: 1

Flott innlegg, Rabiaz, synes det er bra at du sier hva du synes!

Selv mener jeg ikke at noen religioner er dårlige eller teite e.l.
Det er positive og negative sider ved alt, og folk må få tro på og mene det de synes er rett, etter min mening.

rbm2009-04-19 23:19
Antall innlegg: 859

Forstår ikke at noen må blande religion inn i enkelte av innleggene her..ikke et eneste innlegg du har hatt har handlet om det så vidt jeg har sett..og jeg syns det er forstemmende at du hele tiden må "forsvare" deg mot noe andre har ment at du burde!!

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-19 23:31
Antall innlegg: 710

Hva skal jeg si ?

Jeg beklager dersom jeg har virket støtene i noen av mine innlegg. Les det siste innlegget mitt under tråden ytringsfrihet.

Jeg kunne aldri tenke meg stemme Frp.

Og jeg synes damer med pakistanste aner er rålekre. Brune øyne, sjokoladebrun hud, sort hår... liker det veldig godt jeg.

HanneH2009-04-19 23:32
Antall innlegg: 2290

Støtter deg fullt ut i dette Rabiaz, skal ikke være slik på en plass som ordspill, at man hele tiden må forsvare seg fordi man har en anne tro, hudfarge osv. Ordspill er et gratis spill som er åpent for alle, et sted man skal hygge seg og ha det morsomt. Meningen er vel å ha det koselig den stunden vi tilbringer her.

Om noen vil diskutere de tingen du nevner kan de gjøre det i sine egne tråder, og ikke hver gang du oppretter en som ikke har med det temaet og gjøre.

Men kan ikke helt skjønne at du er avhengig, har ikke lagt merke til det jeg :)
Så bare fortsett du og heng med oss her på ordspill, her skal ikke tro oh hudfarge, politiske meninger osv, ha noe å si. Her kommer man sammen fordi man er glad i ord, og muligens liker å treffe nye folk.

Rabiaz2009-04-19 23:33

Tusen takk AC og rbm :)

Jeg kan heller ikke huske å ha skrevet no innlegg om religion her på ordspill. Men tro meg, jeg har blitt svært provosert av enkelte innlegg i det siste, som har gitt meg lyst til å svare tilbake med store bokstaver...men jeg prøver å dy meg så godt jeg kan, fordi jeg føler ikke at dette er det rette stedet for diskusjon om hvorvidt muslimene snikislamiserer Norge osv...så hittil har jeg prøvd å holde kjeft, så godt jeg kan. Og nettopp derfor, før grensen min blir krysset og jeg virkelig eksploderer, ber jeg dem det gjelder, om å ta opp slike temaer andre steder enn her.

Rabiaz2009-04-19 23:35

Takk HanneH :)
Og takk til deg også, tror jeg, Jerry1.....

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-19 23:35

Det skal være pakistanske aner. Når jeg skriver fort forsvinner bokstaver av og til.

Scrabla2009-04-19 23:43
Antall innlegg: 2275

Som vanlig ordspiller kunne jeg nå vært fristet til å blande meg inn her med en disputt om kvinnesynet til en som tror vi kvinner ser på det som et større kompliment å bli kalt rålekker enn å bli kalt for eksempel klok.
Men som spillvert gjør jeg jo ikke det. da får jeg heller åpne en ny tråd om kvinnesyn og kjønnsroller.

sovi2009-04-19 23:56
Antall innlegg: 58

Full støtte til Rabiaz, HanneH mfl. Her på Ordspill bør vi kunne spille og hygge oss uten hensyn til bakgrunn mv. - det er det flotte med dette nettstedet, synes jeg. Vi er her rett og slett for å spille! La oss slippe "angrep" av ulike slag. Bruk ytringsfriheten i mer egnede fora.

Og Scrabla; veldig bra :)

Ø N2009-04-19 23:59
Antall innlegg: 725

Rabiaz.

Jeg håper og tror Spillverter / Forumverter ikke vil tillate at Ordspill.no blir som Debattsentralen og VGD.

Dette forumet vi sitter på her ikke er beregnet for slike debatter således så håper og tror jeg på at dette ikke vil bli
noe stort problem her inne.

Jeg leser hver bokstav som skrives i forumet på ordspill å kan ikke erindre at du eller noen andre med utenlandske aner har skrevet noe om politikk eller egen religiøs overbevisning således så er de angrepene dere opplever her inne unødvendige avsporinger.

Jeg ¨håper du fortsetter å spille ordspill å ikke minst
fortsetter å skrive dine meninger i forumet..:)

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-20 00:29

Skjønner utmerket godt hva du mener Scrabla. Jeg som alle andre menn har 10000 tanker om kvinnen. En av disse går på fysisk ytre utseende. Og som mann blir man raskt nedsablet bare man nevner noe her. At man nevner noe enkelt som utseende her behøver jo ikke bety at ens syn på kvinner ikke er betraktelig mer komplisert enn som så.

Skulle jeg redegjort relativt grundig for mitt syn på den foretrukne kvinne så ville jeg sikkert skrevet flere bøker.

Det er noe kosmisk gjensidig, åndelig samhørighet og åndelig igjenkjennskap man søker, noe langt over nivået for gjensidig fysisk utstråling.

Scrabla2009-04-20 00:31
Antall innlegg: 2275

Fint.

baltez - Ikke medlem lenger2009-04-20 00:33
Antall innlegg: 1398

Fint innlegg Rabiaz! Jeg har mange meninger om religion og slikt, men liten vits i å legge det ut her. Jeg synes det er moro å spille scrabble med deg, selv om jeg ser du leder 2-0 i kamper over meg. Det skal jeg snart rette på!!

Til Jerry1: vanvittig interessant for alle andre å høre om hvordan damer du liker!!

Rabiaz2009-04-20 09:15

Hehe...helt enig med deg Scrabla, jeg stusset også litt over den kommentaren til Jerry, ikke akkurat det jeg ville høre i denne tråden...!
Men la gå, menn er vel ikke så kompliserte som oss kvinner ;)

Baltez: lykke til med endring av statistikken vår ;)

Takker for all støtten!!

rød32009-04-20 10:25
Antall innlegg: 54

Er enig...religion hører ikke hjemme her.

Edro2009-04-20 10:30
Antall innlegg: 331

Flott Rabiaz!! Stå på i ordspill-og forum, vær deg selv rett og slett. Du er flink og behagelig å spille med!

Valpen2009-04-20 11:08
Antall innlegg: 448

Rabiaz

Dette er det du skrev til meg i en annen sammenheng. ( se under) Du har en bønn til dine meddebattanter her inne. Kunne du være så snill å spare meg for slike ting du skrev til meg en annen gang? Reagerte på det du skrev til meg og har vel heller ikke noe her inne å gjøre ...... hvordan jeg har det i privatlivet.
Skal vi være enige om det??

Valpen, du virker så bitter. Er alt bra?? Uansett hvordan privatlivet ditt er, eller hva det nå enn er som plager deg, så kan du ikke bare komme hit og la det gå utover medspillerne dine!
Ut ifra innleggene dine virker det som om du ergrer deg over noe helt annet.....kanskje det skakke hodet på profilbildet mitt? :P

Valpen2009-04-20 11:24
Antall innlegg: 448

Alle sitter vi i glasshus - ingen skal kaste stein

slengbukse2009-04-20 11:40
Antall innlegg: 69

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill og forøvrig kan man gjøre som man vil.

(Stå på, Rabia)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?