Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 642 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Torill | 2009-04-21 06:43 | |
![]() | Poengligaen enda en gang Jeg lurer på hva folk ønsker seg - en topp 100 liste som viser de 100 beste profilene eller de 100 beste spillerne? | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 07:59 | |
![]() | De 100 beste spillerne | |
| JanneK | 2009-04-21 08:11 | |
![]() | Enig med May Lene | |
| Sydsklie | 2009-04-21 08:27 | |
![]() | Touchy tema Torill. Passe seg. | |
| matias | 2009-04-21 08:35 | |
![]() | ja, greit å diskutere generelt, men prøv å unngå å dra inn navn eller profiler i denne sammenhengen. Jeg ønsker meg en topp100 over de beste spillerne, men den eneste måten å sikre det på sånn som jeg ser det, er å fjerne anonymitet for de på toppen. Da jeg ikke liker for mye overvåkning, tror jeg det er et problem vi må leve med, at topplista ikke er riktig. | |
| HanneH | 2009-04-21 09:35 | |
![]() | Vil nok aldri oppleve og få se den listen tror jeg, da må alle med flere en en profil slette sin profil nr. 2,3,4 osv. Og så lenge det finnes mulighet for de anonyme proflene så tror jeg det blir med ønsketenking på dette ormådet. Selv om jeg og personlig synes en liste over de 100 beste spillerene ville sett mest riktig ut. | |
| Rabiaz | 2009-04-21 09:36 | |
![]() | Hva vil det si med "best profil"? | |
| Torill | 2009-04-21 10:41 | |
![]() | Rabiaz - jeg insinuerer at enkelte spillere har flere profiler og at topp 100 lista derfor ikke viser de 100 beste spillerne, men de 100 beste brukernavnene/profilene. (Hvis jeg hadde laget meg 3 profiler til kunne jeg sikkert klart å få dem også inn på topp 100-lista.) | |
| Ø N | 2009-04-21 10:43 | |
![]() | La oss snu det litt på hode. Du stagnerer på et visst nivå i lengre tid. Oppretter en ny profil å spiller som ny spiller med spesialregler på de første 50 kampene. Lå du på topp 100 med den første profilen så spiller du mest sandsynelig opp den nye til denne listen på disse 50 kampene hvis du ønsker dette. Om du velger å slette eller ikke slette den profilen som ligger inne på topp 100 forandrer ikke saken slik jeg ser det. Sånn sett så er det vel bedre at kontoene spilles så høyt som en klarer slik at en vet hva en møter å ikke slik det er nå at du tror du møter en ny spiller men i virkeligheten så møter du en spiller som har spilt flere 1000 kamper. Hvis en ikke ønsker å lure noen her inne så oppretter en profiler på samme navn. I tilegg så bruker en samme brukernavn på alle kontoene. ØN, ØN-2, ØN-3 osv osv. Men så lenge reglene er slik de er på Ordspill.no så blir denne type debatter irrelevante inntil ordspill forandrer på reglene. | |
| HanneH | 2009-04-21 10:43 | |
![]() | Rabiaz, det Torill mener her er at nå er topp 100 listen etter de 100 beste profilene. Så om en spiller har 2,3,4 profiler eller fler og kommer seg inn på topp med alle sine profiler vil ikke listen vise de 100 beste spillerene men de 100 beste profiler. Men problemet kommer vi ikke til livs så lenge det finnes utrolig mange spillere her inne som gjør nettopp dette, lager doble profiler for ikke å snakke om enda fler :) | |
| Rabiaz | 2009-04-21 10:49 | |
![]() | Åja....sånn sett kan det jo bli vanskelig med kun 100 beste brukere. Er jo umulig å vite hvem som er hvem. Og ærlighet er vel også for mye å kreve fra folk...Dette blir nok desverre bare ønsketenkning, ja. | |
| Kirsti | 2009-04-21 10:51 | |
![]() | Jeg skulle gjerne sett at topp 100-listen viste de 100 beste spillerne og ikke de 100 beste brukernavnene, ja. Slik det er nå, når en og samme person kan ligge på listen under flere navn, forsvinner i grunnen hensikten med listen i mine øyne. Og for ordens skyld: Det gjelder jo ikke bare topp 100. Jeg synes det hadde vært fint om personen på f.eks. plass 4893 faktisk var den 4893. beste spilleren. :) Jeg skulle ønske noen kunne forklare meg hva som er poenget med å ha flere spillerprofiler, jeg. For det skjønner jeg rett og slett ikke. | |
| kness - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 11:46 | |
![]() | Kirsti: Hvis man har som mål i livet å klare å rane noen av toppspillerne for poeng, og ikke er god nok til å klare det som "seg selv", kan løsningen være å opprette en ny profil eller to. Klarer man det ikke likevel, kan man kjøpe seg en pc til og la profil nr 2 spille mot nr 3, og konsekvent tape, slik at profil nr 3 klatrer enda noen hakk på stigen. Skjønner du virkelig ikke at dette er en av de mest meningsfulle hobbyer man kan ha? Tenk å klare å lure seg inn på topp100-listen på ordspill! I tillegg til ære og berømmelse, oppnår man nesegrus beundring og ikke minst RESPEKT fra sine medspillere! Og man dytter de gode nedover på lista. Bare DET gir jo enorm glede. Skjerp deg, Kirsti! | |
| Ø N | 2009-04-21 12:05 | |
![]() | Eller du oppretter konto nr to og tre i den hensikten å trekke de du ikke liker ut av topp 100 slik at din engen plass på listen blir trygg. Mulighetene for missbruk av kontoer er enorm så det er bare å finne opp en måte som passer seg selv slik at egne målsetninger nås. | |
| kness - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 12:19 | |
![]() | Ja - her er det bare å velge og vrake i både mål og midler ;) | |
| May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 12:35 | |
![]() | Tror jeg må lage meg en, eller flere, nye profiler, slik at jeg å kommer meg inn på den lista :3 | |
| JølleJølle - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 14:14 | |
![]() | Noe som må være artigere enn å ha 19 kontoer, er vel å være lekepoliti her inne? (ikke rett mot admins) | |
| Kirsti | 2009-04-21 14:27 | |
![]() | Hva gjør dette lekepolitiet da, JølleJølle? | |
| Torill | 2009-04-21 18:36 | |
![]() | Lekepolitiet - det er meg det!! Det ene jeg gjør er at jeg drar i gang denne debatten. Det andre jeg gjør er at jeg av og til spør spillere som har en unaturlig høy rank i forhold til antall spilte spill hvilken profil de hadde før eller om de har andre profiler. Noen svarer og noen svarer ikke. Noen blir sikkert sure. Om det er artigere å være lekepoliti enn å ha 19 kontoer er litt vanskelig for meg å svare på. Men er det noen interesse for at jeg skal opprette 19 kontoer, så la meg vite det. Så kan jeg jo vurdere det, og deretter skrive et inlegg om det her i forumet sånn at alle får vite hva som er aritgst. | |
| hnnngh - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 19:32 | |
![]() | Hva mener du man skal gjøre, da? Når ingen gidder å spille med deg og pælmer deg ut av brettet fordi man har kommet i skade for å oppnå "for høy" rating? Reglene er like for alle. Hvem som helst kan slette profilen sin (eller ikke) og opprette ny bruker. Så lenge man ikke "fisker" etter spillere langt oppe på lista for å loppe dem for poeng, men heller spiller mot folk med omtrent samme rating, skjønner jeg rett og slett ikke problemet. Slutt å sutre! | |