Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 313 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ronjaa | 2009-04-28 14:31 | |
![]() | Utdeling av bokstaver Jeg har forstått det slik, at de 50 første kampene en spiller, så blir en tildelt lette bokstavkombinasjoner. Mitt spm er da om disse bokstavkombinasjonene blir vanskeligere etter hvor høyt en kommer i ranking? Får en større vanskelighetsgrad på utdeling av bokstaver på f.eks 2000 poeng, kontra 1500 poeng? | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-04-28 14:33 | |
![]() | Hvor har du funnet ut at de er lettere de første 50 kampene?' Trodde det skjedde helt tilfeldig hele tida jeg men. | |
Ronjaa | 2009-04-28 14:35 | |
![]() | Det har vært oppe en del ganger i det siste, at de første 50 kampene så har en fordel når det gjelder utdeling av bokstaver og i hvilken rekkefølge de blir satt i. Om jeg ikke tar helt feil nå, så har det blitt sagt av en spillvert også for ikke lenge siden, og da regner jeg med at det stemmer. | |
Kirsti | 2009-04-28 14:45 | |
![]() | Ronjaa, jeg _tror_ du har misforstått dette litt. :-) De ca. 50 første kampene har man en fordel i poengutregningen, i den forstand at man får større uttelling på rankingen for seier og mindre for tap enn når man er en mer erfaren spiller (spør meg ikke hvordan det fungerer ...). Bokstavfordelingen er den samme tilfeldige uansett hvor mange spill man har spilt og hvor høy eller lav ranking man har. Brikkemajoren gjør ikke forskjell på folk ut fra slike kriterier. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-04-28 14:49 | |
![]() | Ja var det jeg trodde.. Hadde jo vært rart å fått andre bokstaver da. Er jo ingen fordel i det hele tatt å bare få E,A,N,R,T,S osv.. Er jo de vanskelige bokstavene som gir poengene, som da gir den store fordelen. | |
Ronjaa | 2009-04-28 14:55 | |
![]() | Det har bare blitt sagt det slik som jeg sa i sted, bokstavene ble lagt ut på brettet på en annen måte, slik at det ville være lettere for nybegynnere å finne ordene.., Og så forstod jeg det også slik at det var mer leggbare ord for nybegynnere i utdelingen av brikker. Men jeg skjønner hva du mener Kirsti, så da er den saken oppklart :) | |
matias | 2009-04-28 14:58 | |
![]() | De første kampene får man større utslag i rankingen. Helt i begynnelsen får man 3 ganger så store utslag (BÅDE opp og ned) enn en erfaren spiller, etter 50 kamper er utslaget bare 1,3% større enn hos erfarne spillere. Etter 30 kamper er det også ganske lite, 10%. brikkefordelingen er den samme uansett, så tilfeldig som det er mulig å få det. | |
Kirsti | 2009-04-28 15:25 | |
![]() | Ok, da hadde jeg misforstått litt, jeg og, for jeg trodde man fikk mindre utslag nedover som nybegynner. :) | |