Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 313

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
giggsy2009-05-04 22:02
Antall innlegg: 139

spillvert
lurer på hva som skal til for å bli spillvert , litt overraska over at det nesten kun er høyt ranka spillere.....skal vel ikke plante noen spirer ,men hvem skal bedømme deres ærlighet

mysteria - Ikke medlem lenger2009-05-04 22:04
Antall innlegg: 1124

Kan hende det har en sammenheng med at de har svært mange spill og er flinke=høy rank? De fleste av dem har også svært lang "fartstid" :)

giggsy2009-05-04 22:09

skjønner meg bare ikke helt på dette forum greiene , virker på meg (som ny) at alt dreier seg om å finne juksemakere

mysteria - Ikke medlem lenger2009-05-04 22:16

Vel, du sår jo selv tvil om spillvertenes ærlighet.
Ikke tøys med dem, de er frivillige (ubetalte) og gjør en kjempejobb.

giggsy2009-05-04 22:20

oki skjønner tegniga.....spillvert =freda rase, alle andre spesielt nye medlemmer kan disses .
meget enkelt selv jeg tar den

Ø N2009-05-04 22:25
Antall innlegg: 725

Det siste en som er opptatt av Ranking bør bli
så er det Spillvert / Forumvert.

Årsaken til dette er enkel å det er at som Spillvert / Forumvert
så må / bør du spille mot alle som ønsker å spille mot deg
noe som betyr at Rankingmessig så er det å være
Spillvert / Forumvert noe av det mest Ulønnsomme
du kan være på Ordspill.no.

HanneH2009-05-04 22:28
Antall innlegg: 2290

Giggsy, for å bli spillvert trenger man ikke høy ranking. Man må være hjelpsom i chatt og forum. Svare om noen spør om ting, delta litt aktivt. Vi som er spillverter gjør dette helt gratis på egen fritid, fordi vi som veldig mange her inne er blitt glad i ordspill. Det meste av "jobben" går nok på å svare i chatt og forum, og passe på at alt går riktig for seg. Det med jukemakere som du nevner hører nok også med, men er heldigvis ikke noe som skjer hver dag. Vi må også noen ganger regaere overfor peroner som ikke klarer å holde seg til reglene i felles chatt og i chatt under spill. Det skjer heldigvis ikke alt for ofte heller. Så arrangerer vi turneringer, pr. i dag er vi 9 aktive spillverter, så det blir ca. 1 turnering pr. uke på hver av oss, alt etter som det passer. Samtidig som vi selvfølgelig spiller en del selv.
Så det meste av min fritid kan jeg ærlig innrømme blir nok tilbrakt på ordspill.no. Jeg kan også nevne at når jeg begynte på ordspill i mars 2008 var jeg helt ukjent med scrabble, hadde hørt ordet men visste ikke hva spillet gikk ut på (helt nybegynner, eller grønn, for å si det på den måten). Man lærer underveis, finner hastighet, spillbrett og måte og spille på som man trives best med. Ett og annet snapper man opp i nesten hvert spill, nye ord eller andre ting som kan være lurt å ta med seg. Og tviler du på vår rank så ligger også våre profiler helt åpen og tilgjengelig for alle og enhver som er interresert i å studere dem nærmere, akkurat som alle andre sine profiler her inne. Så det er ikke noe mer hemmelig men våre en med andres, finner du noe galt med dem er det bare å gi beskjed :)

giggsy2009-05-04 22:33

godt svar øn jeg kjøper den , er vel litt forb....over mottagelsen her på ordspill.. håper dere løser problemene deres med juks og fanteri så muligens vi nye kan spille uten å bli mistenkt.

Rabiaz2009-05-04 22:44
Antall innlegg: 897

Jøss...vi er vel ikke en sååå fæl gjeng? Syns vi har det veldig kos her, jeg. Mange hyggelige spillere, og det er slett ikke slik at nye spillere kan eller skal disses..!

Alfa932009-05-04 22:46
Antall innlegg: 7771

Hei, Giggsy.
Jeg synes det er leit å høre at du er blitt dårlig mottatt på ordspill, men må jo få legge til at her er det mange spillere som bryr seg om ranking, og mange som har møtt "nye" spillere tidligere som egentlig bare kommer i ny profil. Da er det fort gjort å tro at en nykommer er "ny, gammel spiller" når h*n gjør det godt.

Dette er selvsagt ingen unnskyldning for å oppføre seg frekt/ si noe ubehagelig e.l.

Håper du vil trives på ordspill etter hvert, det blir som regel bedre når du er kommet over den magiske grensa på 50 kamper og har nådd det nivået du bør ligge på i ranking.

mysteria - Ikke medlem lenger2009-05-04 22:50

Uforskammede mennesker møter man dessverre ofte på nettet. Det er trygt å være frekk når man sitter ved en datamaskin og ikke ser den man slenger frekkheter til. Er det så ille at du synes det krysser noen grenser hos deg så send en klage til en spillvert. Kanskje det er flere som har opplevd frekkheter fra samme spiller og det vil bli tatt opp med vedkommede.

Liste over spillverter:
www.ordspill.no/foru...ea did=2291

:)

Alfa932009-05-04 22:52
Antall innlegg: 7771

Har du en klage, er det også fint om du sender med en kopi av chatten:)

Kirsti2009-05-04 22:54
Antall innlegg: 1946

Enig i at det er synd at nye spillere føler seg mistenkeliggjort - sånn skal det ikke være.

Noe sier meg at en av de tingene som driver enkelte av de "nygamle" som stadig oppretter nye profiler (og antagelig har flere på en gang) er nettopp en viss fryd over at de irriterer oss andre. Så kanskje vi skulle slutte å bry oss om dem og slutte å gi dem oppmerksomhet? Da blir det kanskje ikke like morsomt lenger.

Ø N2009-05-04 23:12

giggsy.

Skjønner godt at det er frustrerende og leit å lese innlegg etter innlegg i forumet på at alle som har tapt en kamp mot en med under 50 kamper har truffet på en luring.

Det vi alle har alt for lett for å glemme opp i kampens hete er alle de billige poengene vi har fått i gave på de spillerne som vi har slått som har under 50 spilte kamper.

Er ganske så sikker på at hvis hver å en av oss gjør opp status på denne type kamper så er det neppe veldig mange her inne som samlet sett går ut med tap tottalt sett.

Men at det er et problem at det er en del nye spillere spesielt den siste tiden som slettes ikke er nye har jeg forståelse for å denne trenden bør stoppes av administratorene av ordspill.

Første steg er å fjerne spesialreglene på de første 50 kampene slik at alle spiller med samme regelverk.

Det en vil oppnå på dette er ganske enkelt at det ikke blir lønnsomt for de med en ranking over 1000 poeng å bytte spillkonto da det vil ta mye lengre tid før en har spilt opp den nye kontoen på det nivået en var før.

For de spillerne som ligger under 1000 poeng som oppretter ny spillkonto selv om de er erfarne spillere bør en spiller som har
2000 + i ranking normalt sett slå.

Så det vi kan håpe på er at de som har ansvaret for regelverket på Ordspill.no gjør noe med dette problemet slik at alle igjen kan føle seg velkommen og verdsatt som medlemmer på Ordspill.no

gompedyret2009-05-04 23:47
Antall innlegg: 4381

Giggsy og alle andre nybegynnere: velkommen til ordspill!

matias2009-05-05 00:47
Antall innlegg: 1152

ØN: bra innlegg, men det var én ting jeg tror blir litt feil. Hvis vi fjerner spesialregelen med de 50 første spillene, kommer de "gamle nye" til å bruke lengre tid for å gå opp, og vil dermed ødelegge for andre i en mye lengre periode.

Ellers slenger jeg meg på gompedyret, og ønsker giggsy og alle dere andre som er nye her hjertelig velkommen. Nesten alle er veldig snille med nybegynnere, også (særlig) i turneringer. Det er imidlertid ikke alltid så lett å vite hvem som er nybegynner eller ikke, derfor er nok ikke alle like vennlige. Håper dere føler dere velkommen likevel :)

Ø N2009-05-05 01:44

matias.

Det er en vinkling jeg faktisk ikke har tenkt på så jeg velger i første omgang å gi deg ett viktig poeng der.

Men en liten anke våger jeg meg likevel på.

Problemet slik jeg ser det er spillere som ligger tett på eller inne på topp 100 på Ordspill. Det er disse spillerne som utgjør den største faren når det gjelder å bli påført et stort rankingtap da de plutselig har en ranking på 1000-1500 poeng å vinner kampen.

Tror kanskje å jeg mener kanskje en del av disse spillerne vil bli mindre lystene på å opprette en ny konto hvis fordelen med de første 50 kampene fjernes slik at veien opp til sitt egentlige nivå blir en mye mer tidkrevende oppgave.

Hvis vi tar deg som eksempel med en ranking på 4000.

Med dagens regelverk så er du god nok til å spille deg inn på topp 100 på de første 50 kampene. Fjernes fordelen på de første 50 kampene så er du langt unna topp 100 lista.

Tror du det vil være like attraktivt å opprette en ny konto hvis du må spille under samme regelverk på den nye som den gamle ?

En annen ting som jeg synes er mye verre en at noen går på en smell på rankingen er stemningen som blir mellom de forskjellige spillerne her inne hver gang en "ny" spiller slår en spiller som i teorien er langt bedre.

Men som du er inne på så kan denne prosessen forlenges hvis regelverket forandres så jeg er glad jeg ikke er
administratoren som skal ta avgjørelsen
i dette spørsmålet... ;(:)>

giggsy2009-05-05 06:24

beklager min oppførsel til spillverter spesielt , og takker for gode svar....skjønner i det minste hensikten med forum :)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?