Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 550

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
søtestian2009-05-14 13:10
Antall innlegg: 128

søtes stians søte språkspalte
Hei!

Mange sier til meg her på ordspill: "Søte Stian, du bruker utrolig kule uttrykk når du chatter, men hva i all verden betyr de?" - og aller viktigst: "Hvordan kan jeg herme søte deg og din freshe språkbruk, kjære Stian?"

Her er en liten guide til Søte Stians kule gatespråkuttrykk som er hentet rett fra hjertet av indre Oslo øst.

1) "Bling Bling" - "bling" er egentlig billig smykke, ofte litt vågalt og jålete, men i Søte Stians verden betyr "bling bling" "hei!" Det er egentlig subtil onamatopoetika på gang her, siden "bling bling" rimer nesten med ringelyden man hører når man starter et spill her - utrolig kult, ikke sant, folkens?! :-).

2) "In da house" - i dette uttrykket, betyr "da" "the", dvs at Søte Stian er "in da house" - inne på ordspill, mao.
Men "in da house" har en annen meget subtil betydning - den betyr "wow, veldig bra". F eks hvis man legger en strålende bingo, kan man si "in da house" - eller hvis man avslutter et spill med en enorm seier, kan man si "in da house" - f.eks "wow, Søte Stian, you iz in da house i dag!" når jeg vinner.

3) "Yo hoes 'n' bros" - en generell hilsen til menn og kvinner - hoes = kvinner (fra engelsk: whore) og "bros" = menn (fra engelsk: brother).

4) "YGG" - en forkortelse hentet fra det engelske uttrykket "You Go Girl" som man ofte hører på Rikki Lake når hun oppmuntrer jentene til å satse på seg selv. "YGG" kan brukes både om menn og kvinner siden alle er jo metroseksueller her på ordspill, right folkens?! "YGG" er på en måte en oppmuntring til å spille like bra som man gjør nå. Det ligner litt på "in da house" hvis dere skjønner.

5) "lærd, azz!" - denne brukes når man legger et "lærd" ord - f eks "timid" eller "puril" som ingen har hørt om.

6) Er din far rakettfysiker, altså?" - dette blir ofte forkortet til kun "din far, azz!" - den brukes når man legger en sær vitenskapelig forkortelse, f eks "pcb"

Søte Stian lover å oppdatere denne spalten når det er behov - f eks når han finner på nye og like freshe uttrykk, azz!

Bling Bling! (som også betyr "ha det bra!")



 
Torill2009-05-14 13:12
Antall innlegg: 3658

Så søtt av deg Stian! Vi som drar på håra har litt problemer med å følge med....
 
Anja832009-05-14 13:18
Antall innlegg: 148

Hahaha, jeg gleder meg til oppdateringene!
 
Ola-la2009-05-14 13:22
Antall innlegg: 71

Nørd
 
Kirsti2009-05-14 13:24
Antall innlegg: 1946

YGG, søtestian! :)
 
mymlen2009-05-14 13:30
Antall innlegg: 701

Moro, Søte Stian! Særlig for oss som har tenåringer i huset - plutselig FORSTÅR mor...:)
Som motytelse kan jeg godt lære deg noen uttrykk fra eldre steinalder, som: "snasen", "tiss i baret", "lumpen", "sløy", "splitte mine bramseil", "durabelig" osv :-D
 
Maisen2009-05-14 13:34
Antall innlegg: 177

Jeg tror at ordspill.no oplever snikstianiseringen på sit værste og samtidig mest charmerende. Om få år er sproget -som vi kender det idag - totalt forandret. Er det dette vi vil efterlade børn og børnebørn?

Sagde danskeren:-)
 
søtestian2009-05-14 13:39
Antall innlegg: 128

Det var to ting Søte Stian, ordspillets eneste og kjekkeste gangster-rapper, glemte å beskrive.

Bruk av uttrykket "in da house": "Iz you in da house?" betyr "ha du det bra i dag" ELLER "har du tenkt å vinne dette spillet i dag?" Man må svare "yeah, I iz in da house, man". Hvis søte stian sier " we iz in da house", han mener at spillet er alldeles og uvanlig festlig - snasent, hvis man vil.

Og så har Søte Stian tatt i bruk et "banneord" for å uttrykke frustrasjon: f eks hvis noen ødelegger et hjørne eller plasser på brettet hvor det er mange trippel- og dobbelbokstavebrikker eller trippelordbrikke, kan man si "RYBAK, azz!

En "RYBAK" - som etymologisk kommer fra den russiske ordet for fiskermann - er en handling som er fryktelig irriterende og skjer hele tiden - eller noe som går på dine nerver, f eks dårlig sang, dårlig fiolinspilling og dårlige sanger i MGP, litt som Norges bidrag i år.
 
Anja832009-05-14 13:45
Antall innlegg: 148

Ikke så rart du er den kjekkeste gangster-rapperen her inne hvis du også er den eneste. Hihi..

 
baltez - Ikke medlem lenger2009-05-14 14:10
Antall innlegg: 1398

no.wikipedia.org/wiki/Ner d
en.wikipedia.org/wiki/Whi gga
 
HanneH2009-05-14 14:25
Antall innlegg: 2290

Synes nå Rybak er sjarmerende jeg da. Skal i alle fall følge ham på skjermen i kveld:D. Så får du bruke ham som banneord så mye du vil. :)
 
Rabiaz2009-05-14 15:21
Antall innlegg: 897

Kult....!

:)
 
feline - Ikke medlem lenger2009-05-14 15:49
Antall innlegg: 22

lol ^^
 
elinsnupp2009-05-14 20:20
Antall innlegg: 25

Jaha
 
kattibuskan2009-05-14 20:47
Antall innlegg: 76

Henger meg på Torill. Veldig bra med oppdatering! Håper på mer!
 
søtestian2009-05-18 20:27
Antall innlegg: 128

søte stian vil gjerne dele med dere en ting som skjedde i dag som førte til at søte stians søte språkbruk tok helt av.

Noen skrev: "Nå skal du knuses!"

Jeg ble så tent av denne aggresjonen at jeg ropte.......

Ja, gjett hva jeg ropte, folkens.......! :-)
 
Magne Suim2009-05-18 20:33
Antall innlegg: 190

Jeg har noen forslag:

"I'm shaking, I'm shaking"
"I'm rubber, you're glue."
"You fight like a dairy farmer"

eller kanskje

"I'm not taking this insolence sitting down!"
 
Scrabla2009-05-18 20:51
Antall innlegg: 2275

"RYBAK, azz!
 
snubi2009-05-18 20:57
Antall innlegg: 500

Knock yourself out.......fantastisk uttrykk;)
 
mymlen2009-05-18 21:33
Antall innlegg: 701

Tja - "TISS I BARET!!!" kanskje...? Meget anvendelig kraftuttrykk som kjent, det psyker motstanderen helt ut :)))
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?