Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 459

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kirsti2009-05-15 00:13
Antall innlegg: 1946

Filmanbefalinger
De lyse sommerkveldene nærmer seg, og DVD-spillerne får nok hvile en stund – men i tilfelle det skulle komme en regnværskveld, hadde det vært stas med en tråd om gode filmer. Det er sikkert mange ordspillere som har noen favorittfilmer de har lyst til å anbefale til andre? Kanskje til og med noen filmer ikke "alle" har sett?

Jeg har en forkjærlighet for litt skjeve og rare filmer om litt skjeve og rare mennesker. Derfor innleder jeg med å anbefale disse (lenkene er til IMDB, forresten):

"Lars and the real girl" – varm film om rare og sjenerte Lars som endelig får seg en kjæreste. Problemet er at alle andre enn Lars ser at hun er en dukke han har bestilt på nettet ...
www.imdb.com/title/tt0805 564/

"Dinner Rush" – om en kveld på en populær italiensk restaurant i New York. Mat, en utrolig brokte forsamling mennesker og en dæsj mafia. Denne blir man sulten av!
www.imdb.com/title/tt0229 340/

"Me and you and everyone we know" – absurd og morsomt om en ensom kunstner og en nyskilt skoselger som forsøker å finne sammen. Skoselgerens barn er i en klasse for seg.
www.imdb.com/title/tt0415 978/
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-05-15 00:20
Antall innlegg: 1398

På svenskegrensa pleier de å ha mange bra filmer.
 
Artsy2009-05-15 08:16
Antall innlegg: 6

Napoleon Dynamite! Kanskje tidenes teiteste, men morsomste film.
Og Delikatessen (fransk, svart komedie om livet etter den store katastrofen).
 
Rabiaz2009-05-15 08:58
Antall innlegg: 897

Kinesiske filmer :)
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-15 09:20
Antall innlegg: 664

Bra Kirsti.

Da vil jeg anbefale Forrest Gump og Lange flate ballær. De beste Pizzafilmene som finnes...;-)

 
TSA832009-05-15 09:24
Antall innlegg: 45

Veldig godt å se du anbefaler Lars and the real girl, da slipper jeg å gjøre det selv :) Synes den filmen var utrolig velspilt og søt!

Andre perler etter min mening er;

The Fountain - Flott romantisk drama fortalt gjennom tre historier/tidsepoker som krever et minimum av seeren, med tanke på å plukke med seg "alle" detaljene. Filmen har også et fantastisk lydklipp som virker for å ligge i bakgrunnen gjennom hele filmen og som bygger seg opp i et klimaks i tråd med filmen.

The Wrestler (er vel snart som DVD her i landet også..): Utrolig ærlig skildring av en wrestler som har for lengst hatt sin storhetstid men som ikke har annet å falle tilbake på for å kunne livnære seg. Mickey Rourke og Marisa Tomei overbeviser så det holder, og kan ikke anbefale denne mer! La ikke wrestling-tematikken skremme dere vekk, da det kanskje er kun 8-10 min wrestling gjennom hele filmen, og selve historien kunne vært like treffende og tragisk for mange andre mennesker og yrker.

Slumdog Millionaire: ikke ufortjent filmen som røsket med seg flest Oscar. Sikkert snart på dvd den også (for de som ikke er pirater..).

Har drøssevis av andre forslag, men for liten tid akkurat nå til å utbrodere. Kan forøvrig tipse om et knakende godt DVD tilbud på play.com. : Hele Alien Quadrilogy (de fire filmene med både theatrical og special/directors cut edition + altfor mye ekstra stæsj) for £11 + gratis frakt. Billigere kan det ikke bli, og er et must for alle som liker grøssere/monster filmer/Sci-fi! :D
 
rød32009-05-15 09:31
Antall innlegg: 54

Indiske filmer er også bra filmer, som for eksempel Umrao Jaan, den handler om kjærlighet og urettferdighet, sang og dans. Dhoom 1 og 2. er action, sang og dans, bør ses av folk som liker gode filmer...
 
Latika2009-05-15 09:35
Antall innlegg: 4

Slumdog Millionaire kommer på DVD 1 juli! Ååå, som jeg gleder meg:)

Ellers så er jeg veldig glad i filmene til Tim Burton. Johnny Depp er jo med i mange av dem, og det er ikke dumt ;)

Alle burde se Big Fish, fantastisk finurlig!
De Mistenkte er en knakende god film med en tvist.

Har også en forkjærlighet for mafiafilmer, og nå har Gomorra, Judge of honour og Murder of a general kommet òg! Gleder meg til å se disse. Corleone som kom ut ifjor er også knalltøff!

:)
 
TSA832009-05-15 10:17
Antall innlegg: 45

Big Fish er uten tvil en kjempe bra film :D

Tim Burton lager altfor få filmer!! :D

Ingen jul uten "et førjulsmareritt"!
 
kness - Ikke medlem lenger2009-05-15 11:06
Antall innlegg: 1134

En film jeg "alltid" har hørt om, men aldri funnet, er "Min middag med Andrè". To menn sitter og prater i to timer uten at det blir kjedelig for seeren... Er det mulig? Noen som har den og lyst til å låne den bort?

Eller "Den tilfeldige turist", med William Hurt i hovedrollen. Jeg så den engang på 80-tallet og husker den som hysterisk morsom. Hadde vært artig å se den igjen, og sjekke om humoren har forandret seg med årene :)
 
Frederikke_2009-05-15 12:03
Antall innlegg: 7

To av mine fravoritter er
TEMPTRESS MOON (kinesisk) og CITY OF GOD (brasiliansk)
 
Arild252009-05-15 14:10
Antall innlegg: 78

Pulp Fiction, I Kina Spise De Hund, American Beauty, Life Of Brian, Monthy Pyton And The Search For The Holy Grail og The Usual Suspects
 
Sjøløve2009-05-15 14:17
Antall innlegg: 11

Noen av mine favorittfilmer:
- Den Fabelaktige Amélie Fra Montmartre
- Pianisten
- Little Miss Sunshine
- Slumdog Millionaire
 
Rune2009-05-15 16:15
Antall innlegg: 110

Finnes det noen bedre film enn Frihetens regn (Shawshank Redemption) ? Fantastisk bra fortalt historie...
 
Harrytass2009-05-15 16:50
Antall innlegg: 3

Fear And Loathing In Las Vegas med Johnny Depp og Benicio Del Toro
Down By Law med Tom Waits og Roberto Benigni
I Kina Spiser De Hund
 
TSA832009-05-15 17:51
Antall innlegg: 45

Ah, Fear and loathing!! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den.. :D

Forslag til en god gammel parodi og komedie; Spaceballs! Mel Brooks sin parodi av Star Wars, Aliens etc., pakket inn med latterkuler!
 
Fidelma2009-05-15 18:05
Antall innlegg: 3315

Withnail & I
Highway 61
Big Fish
City of God
Det meste av og med Buster Keaton
Alt med Wallace & Gromit

Alle disse er godfilmer av klasse!
 
liselotta2009-05-15 18:51
Antall innlegg: 564

I fars navn
Et vakkert sinn
Livet er herlig
Trainspotting
Dagen er din

Filmer som står seg den dag i dag!
Forresten; siden Aliens og det utenomjordiske har hatt mye fokus her inne, så vil jeg anbefale Blindpassasjeren fra 1978. Noen som husker den? Ubetalelig!
 
Maisen2009-05-15 19:06
Antall innlegg: 177

"De andres liv" om livet i DDR. Den er noget af det fineste jeg har set. Som dansker må jeg næsten anbefale: "Blinkende lygter" - dysfunktionelle forbrydere på sit bedste, og Lars von Triers "Breaking the Waves" og "Dancer in the dark.
 
Ignita2009-05-15 20:23
Antall innlegg: 35

"Finnes det noen bedre film enn Frihetens regn (Shawshank Redemption) ? Fantastisk bra fortalt historie..."

Helt enig med Rune. En fantastisk fortalt film. På alle måter, fra skuespillerprestasjoner og manus, til fortellerstemmen til Morgan Freeman. Verdens beste film og med et par-tre av toppene innen skuespilleryrket.;-)

Jostein
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?