Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 906

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
twisty - Ikke medlem lenger2009-05-15 19:30
Antall innlegg: 53

Lesestoff til ferien..
Jeg reiser snart på ferie og skal slange meg på hvite sandstrender og balkongterrasser i 14 dager, og trenger tips om gode bøker.
Jeg liker krim, spenning.....'Stieg Larsson er en favoritt, har lest de tre siste nå om Salander og co, dritbra, slike liker jeg.
Videre har jeg lest mye Henning Mankell.
De norske kvinnelige krimforfatterne har jeg prøvd og prøvd, men de liker jeg ikke....
Clive Cussler er ganske bra, har lest en del av han.
Og må beskjemmet innrømme at jeg liker veldig godt slike "pocketserier" som Arvesynd ol. Men jeg leser en bok på en kveld, så serien bør være ferdigskrevet før jeg begynner på den...hehe...

Noen som kan anbefale noe?
 
liselotta2009-05-15 19:33
Antall innlegg: 564

Etter Stieg Larsson ble det meste tamt. Men anbefaler Jo Nesbø, Hodejegerne m. fl.
 
fortuna2009-05-15 20:31
Antall innlegg: 46

Ikkje akuratt krim, men veldig spennande: "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafon!
 
stimmelimm2009-05-15 20:41
Antall innlegg: 39

På 14 dagers ferie i Italia ifjor leste jeg disse fantastiske historiene:
Marisha Pessl: Utvalgte emner i katastrofefysikk
Markus Zusak: Boktyven
Khaled Husseini: Drageløperen
Anna Gavalda: Saman er ein mindre aleine
Ian McEwan: Ved Cecil Beach og Omforlatelse.

For lettere litteratur anbefaler jeg Kaisa Ingemarsson og Hanne-Vibeke Holst (særlig triologien om Terese; Thereses tilstand, Det virkelige livet og En lykkelig kvinne).
 
stimmelimm2009-05-15 20:43
Antall innlegg: 39

For øvrig er sjelden Milan Kundera, Sigrid Undset og Haruki Murakami feil....
 
Moostar2009-05-15 21:01
Antall innlegg: 121

Morten Harry Olsen skriver glimrende bøker - også krim. sjekk ut
www.morten-h-olsen.net/
 
vimaha2009-05-15 21:34
Antall innlegg: 4

Jeffrey Deaver, alt han har skrevet er like bra. Spennende underholdning på sitt beste.
 
Sydsklie2009-05-15 21:46
Antall innlegg: 703

Dan Brown
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-05-15 21:58
Antall innlegg: 1124

Usj. Du fortjener ikke tips som skal ha ferie nå :P
(så misunnelig at det ryker)
 
backpacker2009-05-15 22:02
Antall innlegg: 11

Hei du.

Jeg har tydeligvis lest mye av det samme som deg :-)
Liza Marklund har veldig bra bøker, så der er det bare å pløye igjennom.
Ellers kan jeg også anbefale Arne Dahl, jeg har nettopp lest alle 7 bøkene hans, de aller fleste er kanon bra!
Har du lest den siste til Mankell? Chineserene tror jeg den heter? Jeg har nettopp kjøpt den men ikke begynt ennå!
Du sier du ikke er så glad i norske krimforfattere, har du lest Anne Holt? Hun er faktisk en av de få norske jeg liker :-)
 
ello2009-05-15 22:07
Antall innlegg: 153

Og sudoku kan du kjøpe over alt. Tall er tall! Og der er morsom tidsfordriv når du soler ryggen
 
blåveispiken2009-05-15 22:11
Antall innlegg: 31

Svensk krim er bra! (siden du skriver du liker det). Da kan jeg anbefale Åke Edwardson og Camilla Läckberg. Jeg leser også alt av Val McDermid (britisk, hadde en av påskekrimene på tv i år).
God tur, og god lesning!
 
elinsnupp2009-05-15 22:14
Antall innlegg: 25

Jeg elsker krim, og kan bare si, styr unna vindens skygge. For et håpløst makkverk! (ja, mange er sikkert ikke enig, men noen krim er det iallefall ikke).
Har lest alle Anne Holt sine bøker, begynte med Presidenten, og den er meget bra!
Liza Marklund er super, og alle bøkene til Camilla Lackberg kan anbefales!!
Elsker Stieg Larsson, så man kan lete lenge for å finne noe av samme kaliber ;-)
Kan anbefale Tom Kristensen, han skriver veldig fengende!!
Og selvsagt John Grisham, regnmakeren, firmaets mann, pelikanrapporten...kan nevne i fleng til hele ferien din er over...

Kos deg med godt lesestoff og nyt ferien!
 
twisty - Ikke medlem lenger2009-05-15 22:20
Antall innlegg: 53

Ja, har lest Kineseren, kjempebra, slike klarer jeg ikke legge fra meg, kan lese i mange døgn nesten...hehe

Anne Holt er ok, men ingen favoritt.

Har spilt min dose sudoku......litt lei av det :-)

Men mange gode forslag, har reservert en del av de på biblioteket allerede:-)

Og Mysteria: Jeg hadde mye heller ville ventet til sensommeren med ferien min, men i år gikk ikke det, dessverre, så kanskje det er jeg som er misunnelig på deg ? :-))

(hadde jeg bare kunnet ta med PC på stranda så hadde det blitt ordspill hele ferien....hehehe)
 
meisa2009-05-15 22:32
Antall innlegg: 443

stimmelimm: Du kan ikke ha gjort stort annet enn å lese i italia du! Boka Saman er ein mindre aleine er f.eks. over 600 sider. Jeg lånte den i går, og tviler på om jeg blir ferdig innen fristen. Forrige låner hadde den 2 mnd for lenge.
 
Anja832009-05-15 23:44
Antall innlegg: 148

"Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd.
 
mista2009-05-16 00:13
Antall innlegg: 97

Drageløperen og Tusen strålende soler er de beste !!
 
sovi2009-05-16 00:16
Antall innlegg: 58

Meisa: Saman er ein mindre aleine er fin - og lettlest. Gled deg!
 
harstad2009-05-16 01:12
Antall innlegg: 10

Jeg kan anbefale disse store leseopplevelsene som ikke er krim!
- Etter å ha pløyd gjennom mye krim de siste årene er jeg blitt litt lei. Synes krim for det meste er noe forutsigbar, selv om Jo Nesbø og Knut Faldbakken fortsatt leses... Mine anbefalinger, og de beste leseopplevelsene mine fra det siste året er: Erik Fosnes Hansen, Løvekvinnen. Fantastisk bok! Victoria Hislop, Øya. Hun har nylig kommet ut med en ny bok om en families opplevelser gjennom den spanske borgekrigen. Veldig bra! Alle de tre siste bøkene til Per Petterson er nydelige. (Det er greit for meg og I kjølvannet, Ut og stjæle hester og Jeg forbanner tidens elv.) Gode gamle William Golding med Arvtakerne er fantastisk (han som i sin tid skrev Fluenes Herre). Vår egen Lars Saabye Christensen med triologien om fire gutters oppvekst og vennskap (Beatles, bly og Bisettelsen) anbefaler jeg på det sterkeste. Liker du historiske bøker/romaner er Flyum/Slettebakk Wangen, Rinnans testamente og Philippa Gregory, Søstrene Boleyn bøker til ettertanke...
 
stimmelimm2009-05-16 01:22
Antall innlegg: 39

Meisa: jeg er en kjapp leser, og på stranda og på toget går det fort noen sider. Og saman er ein mindre aleine leste jeg for 2.gang- den er fantastisk, og filmen er like bra:-)
John Irwing er forresten også veldig bra bøker....
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?