Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 696

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Lemona2009-05-20 21:27
Antall innlegg: 16

Bingo-jagerne.
Jeg har i det siste spilt mot flere som tydeligvis bare spiller med et mål for øyet: å få bingoer. De kan passe og bytte brikker i runde på runde slik at det føles som om jeg spiller mot meg selv.

Jeg blir jo ikke veldig imponert om noen klarer å legge en bingo etter å ha byttet ørti ganger og passet like mange.

Er det bare jeg som synes dette er veldig kjedelig? Kunne de kanskje fått et eget rom? (Eller har de allerede og det er der jeg har havnet?)
 
Lemona2009-05-20 21:29
Antall innlegg: 16

Burde kanskje ligget under "seriøst" denne, men det er første gang jeg skriver i forum. Har aldri vært seriøst irritert før. (-:
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-05-20 21:34
Antall innlegg: 1398

Synes det var rart at ikke Bingo-Jagerne ble de nye jagerflya til Norge jeg. Mye bedre og billigere alternativ enn både JAS Gripen og JSF.
Nå tror jeg ikke vi lenger tranger å flytte denne tråden til "seriøst".

Lemona: Hvis de passer og bytter mye, kan du jo legge masse poeng i mellomtiden. Med mange poeng kan du vinne, og det er moro det!! Gruse en bingo-jeger ned i støvlene!
 
Alfa932009-05-20 21:38
Antall innlegg: 7771

Det er en del spillere som spiller for å få bingo. Selv er jeg veldig glad i å legge bingo, og har stort sett et par stk. i hvert spill.

Skjønner godt at det kan bli kjedelig etter hvert, men det du kan gjøre er å tenke "tenk så mye de taper på å passe så mye".

Det er mange som ønsker forskjellige rom for forskjellige spillere. Men det ville blitt veldig mange rom hvis vi skulle hatt ett for bingoleggere, ett for spesialbrett og hastighet hurtig, et annet for standard, panikk, ett for de med høy ranking og ett med dem for lav, ett for dem som spiser spaghetti og et annet for de som er mer glad i pizza, ett for barn og ett for alle mellom 40 og 50...

Det ville ende opp med at det var 5-20 spillere i hvert rom, og det ville i lengden bli veldig kjedelig.

Det du kan gjøre er å gå inn på profilen til en spiller før du starter et spill, og sjekke antall bingoer. Det er opp til deg selv å velge hvem du vil spille med:)
 
Smurf94 - Ikke medlem lenger2009-05-20 22:00
Antall innlegg: 101

Det finnes forskjellige strategier, men min erfaring med de fleste "bingojagerne" er at de taper ganske mye på det. Hvis det ikke er en knakende god bingo, eller det spilles på tilfeldig brett og man får det på 3xord, så er som oftest litt borkastet (hvertfall hvis man passer/bytter brikker lenge).

Prøv å tenk positivt på det. :)
 
Torill2009-05-20 22:08
Antall innlegg: 3658

Jeg spiller med et mål for øye - å vinne med størst mulig margin! Sorry da.....
 
Smurf94 - Ikke medlem lenger2009-05-20 22:10
Antall innlegg: 101

Må si meg enig der...
 
Sjøløva2009-05-20 22:33
Antall innlegg: 12

Er enig at det er veeeeldig kjedelig å sitte å spille mot seg selv. De er jo også avhengige av at motspilleren legger, eller så faller jo strategien i fisk... hyse tror jeg faktisk... he he
 
Sydsklie2009-05-20 22:38
Antall innlegg: 703

Fy Torill og Smurf - spille for å vinne?

Det er bare å sperre bingomulighetene og plukke nok poeng for å vinne. Shitlett? Men kanskje kjedelig?
 
Lemona2009-05-20 22:59
Antall innlegg: 16

Point taken folkens. Her finnes intet rom for å sutre over kjedelige spill. Det utløser bare syrlige kommentarer fra bingo-jagere og poeng-løver. Sorry!
 
HanneH2009-05-20 23:54
Antall innlegg: 2290

Det er lov å sutre over kjedelige spill, men noe eget spillrom for forskjellige taktikker blir det nok ikke uansett. Men det enkleste å gjøre om man treffer på motspillerer som man ikke liker taktikken til er jo å la være å spille mot dem. Lag deg en egen liste på de du ikke øsnker å spille mot og bruk nekt knappen om de kommer inn på dine spill.
Ellers er det jo veldig mange greie spillere her inne da som ikke er direkte bingojegere men allikevel synes det er greit å få en bingo i ny og ne :) Jeg tror de fleste brukerene her inne har sin egen måte å spille på så bare spill videre mot dem du synes virker OK. Det hele er jo kun for å ha det morsomt, men noen tar det litt mer seriøst enn andre. Vi er veldig forskjellig alle sammen, heldigvis for det. Ville ikke blitt mye variasjoner i spillene om vi alle var lik.
 
tombola2009-05-21 02:03
Antall innlegg: 232

Prøver gjerne å glede Lemona med at jeg etter 54 spill står med 0 bingoer i protokollen.
Har hele tiden ment det skyldes uflaks med bokstavene. Nå er jeg ikke lenger så sikker. Men sier som min gamle mor: Ultra posse nemo obligatur - som kan utlegges som 'Over evne ingen forpliktelse'. Alt i alt en nyttig erkjennelse i mange av livets faser ....

Hvilken avsporing!
 
Kirsti2009-05-21 03:18
Antall innlegg: 1946

Var det så mange syrlige svar her, da?

Jeg er helt enig i at det er dritkjedelig å spille med folk som bare bytter og bytter helt til de får bingo (og da mener jeg dem som bytter oftere enn de legger noe), men da gjør jeg som foreslått over, legger i vei og samler poeng og sperrer for bingolegging som best jeg kan på pur f... Og hvis jeg har gjort samme erfaring med en spiller gjentatte ganger, gidder jeg som regel ikke spille med dem mer. Så moro er det ikke å spille med seg selv, selv om det ofte gir pluss på rankingen.
 
backpacker2009-05-21 08:41
Antall innlegg: 11

Hmm jeg har heldigvis ikke vært borti slike spillere, men synes også det høres utrolig kjedelig ut å spille mot seg selv. Da er det bare å gjøre som Kirsti, blokke mest mulig slik at de ikke får legge ned sine bingoer :-)
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-21 09:38
Antall innlegg: 664

I mitt forrige spill fikk jeg 3 bingoer, og jeg har valgt å av og til tenke litt ekstra på å få bingoer.
 
ArneAr - Ikke medlem lenger2009-05-21 12:30
Antall innlegg: 8

Mange gråtekoner her. Vitsen med ordspill er jo å lage bingoer. Hva med å lage et eget spillrom for de som sutrer?
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-05-21 12:43
Antall innlegg: 1398

Vitsen med ordspill er definitivt ikke å lage bingoer. Da har du dessverre misforstått.
 
GlokkGlokk - Ikke medlem lenger2009-05-21 12:59
Antall innlegg: 29

Støtter Arne her. Eget spillerom for sutrekoner.... Det sutres om bingoer, bytte brikker, nye profiler. Sutre sutre klubben grei!!
 
ave - Administrator2009-05-21 13:00
Antall innlegg: 4986

Jeg vil helst legge bingoer som gir meg mange poeng, gjerne i hvert spill. I tillegg vil jeg vinne alle kampene jeg spiller med stor margin. Er det et urimelig krav i en konkurranse, kanskje? Jeg har riktignok ikke fått det helt til ennå, men jobber stadig med saken........
 
mathilde - Ikke medlem lenger2009-05-21 13:01
Antall innlegg: 45

Vitsen for meg er å legge ord og få mange poeng. Legger man en bingo får man femti poeng ekstra. Selvsagt prøver man å legge en bingo og fem.
De som ikke liker dette liker vel egentlig ikke å spille ordspill?
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?