Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 945

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bakko2009-06-02 07:51
Antall innlegg: 160

Melding ved frakobling
Eg opplever mange ganger å miste kontakt med spillrommet når eg er i spill. I dag opplevde eg det "frå den andre sida", motspelaren min datt ut. Eg som satt igjen på bordet fekk ingen melding om at han var borte, før det kom "*** har logget seg på". Det burde komma ei melding til den som er igjen på bordet at spelaren har mista kontakten, og at den spelaren som sit igjen har mulighet for å pause spelet medan motspelaren koblar seg opp igjen.
 
matias2009-06-02 08:21
Antall innlegg: 1152

Jeg antar at det ikke alltid er mulig.

Si at du kobler ut internettkabelen. Da får ikke ordspill noen meldinger fra deg, heller ikke melding om at du har koblet fra. Men ordspill.no kan ikke vite om du har koblet fra, eller om det bare er trafikkork på nettet.

Dessuten er det ikke sikkert at ordspill.no venter at du sender en "her er jeg"-melding hvert sekund, det ville gitt mye unødvendig trafikk. Dermed kan det gå enda lenger tid før ordspill oppdager at du er borte.

I mellomtiden kan du ha koblet til på nytt, og du får meldingen som er gitt over.

Dette er bare en teori, jeg har ikke programmert noe på ordspill.
 
bakko2009-06-02 08:31
Antall innlegg: 160

Du gjer dette litt vanskligare enn det må vera... :-)

Dersom ein person mister kontakten med spelerommet må jo nødvendigvis ordspill vita dette, ellers hadde det ikkje vore mulig å logge på igjen (då ville meldinga "du er allerede tilkoblet" vore den som kom). Dersom det hadde kome ei melding om at nokon blir fråkobla, kunne det vore opp til den som sat igjen på bordet om dei ville pausa spelet eller ikkje.
 
BettyBlue2009-06-02 09:13
Antall innlegg: 122

Vanligvis kommer det opp en melding om at "*** er blitt frakoblet, spillet av sluttes dersom vedkommende ikke kobler på innen 5 minutter" Sånn ca. husker ikke nøyaktig hva som står. Men det skal komme en melding om det i allefall. Er nok untaket du har opplevd, ettersom du ikke fikk beskjed. Tror også det står at spillet i mellomtiden fortsetter som vanlig, til spilleren kobler på eller har vært av i 5 min.
Vi opplever jo innimellom at spill severen "hikker" og registrerder ting noe tregt, kan ha vært et slikt tilfelle du opplevde og at spilleren rakk å koble seg på igjen før serveren reagerte på at h*n var frakoblet...

ikke vet jeg ;)
 
bakko2009-06-02 09:20
Antall innlegg: 160

ingen som venter 5 min i panikk :-)
 
BettyBlue2009-06-02 09:32
Antall innlegg: 122

nå spiller jeg aldri panikk, annet enn i turnering, og har aldri opplevd at noen har blitt fra koblet da. så hva som skrives ved frakobling i et panikk spill vet jeg ikke. Men jeg regner med det er noe lignende. Med endringer i tiden det tar før spillet avsluttes...
 
HanneH2009-06-02 10:11
Antall innlegg: 2290

I Panikk er vel tiden 2 min, tror jeg, det er vel også det man kan ha av max minustid på det spillet. Spiller det ikke selv heller lenger så sikker er jeg ikke :)

Men det skjer nok at noen kan bli frakoblet uten at man får melding om det, man får da først melding når spilleren kobler på igjen. Så i slike tilfeller er det jo ikke godt for motspiller å vite om den andre er til stede eller ikke. Når jeg spiller og motspiller ikke har lagt på 2 legg, det kan jo være at motstander sitter med bingo, derfor venter jeg alltid litt, men jeg prøver da alltid å nå motstander i chatt, får jeg ikke svar da så passer jeg. Noen ganger har det hent at spilleren har dukket opp igjen, og jeg da har fått melding om at de har koblet på igjen etter å ha vært frakoblet. I andre tilfeller kommer de ikke tilbake, og da synes jeg det er greit bare å passe ut.
 
Sydsklie2009-06-02 18:09
Antall innlegg: 703

Det er utrolig irriterende når spillet ikke svarer og en ikke får melding om det.
 
matias2009-06-02 23:28
Antall innlegg: 1152

Sydsklie: hvis tida til motstanderen går ut, uten at det blir din tur, da er du koblet fra.

Jeg er enig i at det hadde vært fint å fått beskjed tidligere hvis man er frakoblet. Det blir imidlertid mange "hei, her er jeg"-meldinger som må sendes fram og tilbake hele tida, og alle disse meldingene vil øke belastningen på serveren. I tillegg til å belaste administratorene med nye oppgaver. Jeg vet ikke hva som er det største problemet.

Hvis man får en melding om at motstanderen har koblet på, uten at du har fått beskjed om at vedkommende har koblet av, tolker jeg det sånn at h*n har vært borte i en veldig kort periode, og åpnet spillrommet på nytt. Da er det unødvendig å si at h*n har koblet ut, for umiddelbart si at h*n har logget på igjen, det er jo opplagt?

Ellers sier BettyBlue det også på en god måte, i det første innlegget.

Kan jo også nevne at ingen er direkte tilkoblet ordspill, når jeg sender en melding til ordspill, går det gjennom 10 andre datamaskiner på internett først.
 
Dollydelux2009-06-03 01:39
Antall innlegg: 7

Sitter ofte og spiller med mobilt bredbånd. Det er meget ustabilt og jeg faller ofte ut. Dessuten er det "tregt" og det kan ta lang tid før spillebrettet svarer når jeg har lagt ordet. Derfor spiller jeg på "hurtig" og sier på chatten hvordan situasjonene er....
Det er kjedelig både for den som spiller og den som venter, og kommer man ikke inn i spillet igjen så taper man jo og den andre "vinner".
MEN det er nå bare et spill, så tap og vinn med samme sinn:o))
 
mammatilto2009-06-03 12:22
Antall innlegg: 101

enig med dollydelux
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?