Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående9 174

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ordknapp2008-04-17 07:21
Antall innlegg: 89

forslag: rankede spillrom
Hva med å la noen av spillrommene være reservert forskjellige rankinger, i tillegg til et hovedrom?
Da slipper man alle rundene med nekting før man finner en passende spillpartner. Det er ikke hyggelig når man må nekte folk, for det er ikke alle som skjønner hvorfor man gjør det. Det er også mange som ikke skjønner at man kan trykke på pila for å se ranking, uten å gå inn i spillrommet. Dette fører til mye ut og inn av spillrom, noe man vil slippe ved å velge et rom på eget nivå.

F eks:

1: Hovedrommet (alle rankinger)
Der det er mest folk.

2: Nybegynnere (rundt 1000)
Fint sted å starte, hvor man opplever mer forståelse for kløning i begynnelsen osv.

3: Hyggespillerne (under 1000)
For de som går ned i rank, men ikke gir opp ;-)

4: Viderekommende (over 1500)


5: Ekspertene (over 2000)


evt også 6: Blodig alvor (over 3000)


 
Blush2008-04-17 09:13
Antall innlegg: 2

HM!
Det er bare et spill da.
 
Anne19572008-04-17 09:21
Antall innlegg: 4

Ja enig at dette er et spill. Eksperter og blodig alvor hører vel ikke med her, eller hva?
 
Anja832008-04-17 09:22
Antall innlegg: 148

Jeg synes dette høres ut som et supert forslag! :-) Enig i at det bare er et spill, men jeg syns nå spillet er mer givende når man spiller mot folk som er ca like gode, eller helst bittelitt bedre enn meg. :-)
 
seilermarthe2008-04-17 09:39
Antall innlegg: 642

Godt forslag, men det er et spill og hvis alle sjekker rankingen før de går inn i et spill vil det ikke være noe problem (tror jeg).
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-17 10:09
Antall innlegg: 1944

Slik det er nå, har alle en valgmulighet.

- man kan sjekke ranking før man går inn
- man kan navnsette spill med ønsket ranking
- man kan nekte
- man kan skrive i mellomstadiet på spillet
- man kan innvitere

noen er ikke opptatt av ranking
noen tar ranking på alvor
noen bruker ranking til å få riktig motstand

noen trives i samme rom, om de ikke spiller sammen, kunne kommunisere i spillromchatten, eller ha mulighet til å åpne privatchatt.

ordspill.no er for alle typer spillere, jeg tror vi får tåle at det kan ta et par minutter å fine riktig spillmotstander.
 
david2008-04-17 10:55
Antall innlegg: 40

Det här har testats på den svenska sajten, betapet.com, men utan att få någon framgång. Då skapades det ett rum för spelare med 1500+ i rating, men konsekvensen blev att det rummet nästan alltid hade mindre än 20-30 spelare.

Anledningen till att det inte funkade tror jag beror på att spelare (även de med hög ranking) i första hand går in i det spelrum där det är flest personer inloggade, och eftersom det är så många som inte kan komma in i högrankingrummet, kommer alla andra rum hinna fyllas på före.

På svenska sajten har det istället blivit så att "Giraffen" inofficiellt blivit det rum där de flesta högrankade samlas. Den tendensen tycker jag mig märka även här på ordspill.
 
Ankamor - Ikke medlem lenger2008-04-17 16:43
Antall innlegg: 1

Enig, så enig! Tror jeg hadde logga innom 3: Hyggespillerne =)
 
ordknapp2008-04-17 17:39
Antall innlegg: 89

De navnene var bare et forslag, og "blodig alvor" bare tulleforslag, men ellers synes jeg det kunne vært en god ide.
Og det var jo ment å ha i tillegg til hovedrommet/-ene, slik at man ikke skulle være nødt til å velge et ranket rom.
At giraffen er det rommet hvor de fleste høyrankede samles er vel ikke helt riktig oppfatning. Saken er vel heller den at det er der det er flest folk, slik at det er der man har størst sannsynlighet for å finne noen med samme rank, uavhengig av hva ranken er.
I og med at det er seks rom og kun de to første pleier fylles opp, så kunne det jo være mulig å gjøre et forsøk med noen av de andre.

 
Gladstone2008-04-25 10:04
Antall innlegg: 19

Ratingen burde vært vist i chatterommet, ikke slik at man må klikke den grønne pila eller gå inn i spillet for å se den. Ellers så er det delt inn på nivåer eksempelvis på Yahoo Backgammon, som jeg har spilt mye på, men mulig det fungerer bedre der ettersom "kundegrunnlaget" er vesentlig høyere
 
Kraxmaskin2008-04-25 16:22
Antall innlegg: 82

Jeg synes at info-knappen ved siden av navnene i spillebrettet er veldig nyttig. Den knappen burde være i spillerommet også. Via infoknappen får man vite mye mer enn bare rating. Og det er unødvendig tungvint å måtte klikke på den grønne pilen for å se ratingen.

Holder en knapp på at infoknappen implementeres flere steder.
 
libra2008-05-03 22:53
Antall innlegg: 4

Jeg nekter nesten aldri noen adgang til mine spill.Tre ganger har jeg spilt med barn. Den siste var en hyggelig jente på 10 år. Hun hadde bare spilt 5 spill fortalte hun meg, og syntes det var vanskelig. Hun kommuniserte hele spillet igjennom. Jeg har selv barn, og har ingen vanskeligheter med å svare dem, på deres nivå. Det som er vanskelig er å "knuse" dem med 400 poeng. Kanskje dere kan lage et eget spillrom for barn. Slik at de kan lære, og bli like hekta som oss! Hilsen Libra
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-03 23:42
Antall innlegg: 1944

For å få opp samme informasjon som man gjør ved bruk av infoknappen i spillet, kan man dobbeltklikke (venstre)på navnet i listen.

(eller høyreklikke for meny, og klikke navnet igjen)
 
Ernie2008-05-18 23:45
Antall innlegg: 8

Jeg kunne tenke meg at det hadde vært OK hvis man kunne "Filtrere" på nye spill. Slik at man ikke uforvarende roter seg inn i et tilfeldig et - ofte må man være kjapp for å sikre seg en fin motstander når det blir ledige spill...

Kunne jeg eksepelvis velge kun å vise nye spill som var ranket/standard el. spesial hadde jeg vært happy. Gjerne også selv å kunne sette på et filter for rating. Slik det er nå må man inn å kikke på hvert eneste nye spill for å sjekke rating - og da har mange attraktive motstandere blitt opptatt mens jeg har "lett".
 
Sven2008-05-19 01:36
Antall innlegg: 4

Man burde kunne dobbeltklikke på navnene i spill-oversikten også (listen til høyre i vinduet). Det funker ikke her ihvertfall.
Litt tungvindt å måtte finne igjen navnet manuelt i listen til venstre hver gang.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-19 02:18
Antall innlegg: 1944

For å se ranking, trykker du den grønne pilen helt til høyre på spillet.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?