Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 877

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
søtestian2009-06-09 20:08
Antall innlegg: 128

alvorlig personlig problem
Jeg har et alvorlig personlig problem - og trenger derfor råd.

Jeg har fått en ny og veldig søt kjæreste - romantisk, omtenksom, flink til å lage mat, nesten dyrisk god i sengen osv osv. Veldig fornøyd, mao, jeg.

Men som manger andre gutter i min alder, spiller jeg veldig mye Carola hjemme - jeg aner ikke hvorfor, det er bare blitt slik. Kanskje en dårlig vane, hvem vet.

Men min nye kjæreste - som er SVENSK til og med - misliker Carola og sier at hun er dritt og dum og nekter å si hvilken Carola-sang er best, osv osv.

Jeg er redd for at dette kommer til å ødelegge hele forholdet - dersom noen andre av dere hyggelige mennesker har vært bort i en slik problematikk, gi meg gjerne råd.
 
ave - Administrator2009-06-09 20:18
Antall innlegg: 4986

Et av to, du må velge henne eller Carola........ sånn er det bare
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-06-09 20:19
Antall innlegg: 614

Gi henne ultimatumet, lære seg å like carola, eller ingen deg :P
 
Holger2009-06-09 20:23
Antall innlegg: 230

For meg hadde valget vært enkelt. Jeg hater også Carola og hadde sparket deg langt ut av livet mitt hvis det hadde vært deg og meg.
 
Scrabla2009-06-09 20:24
Antall innlegg: 2275

Det kan være veldig vanskelig når ens kjære ikke deler din musikksmak. Det kan høres ut som om dette har kommet så langt at du må stille deg selv spørsmålet om hva som er viktigst for deg. Hun eller Carola? Er hun noen ganger alene hjemme i din leilighet?
Da kan det være risikabelt å ta sjansene på at alle LP-platene dine har havnet i kjøttkverna eller at Carolaplakatene dine blir benyttet dørmatte hundene. Har dere flyttet sammen enda? Husk i så fall å skrive særeie på alle Carolaeffektene før hun selger de på qxl.
En mulig løsning er å gå i dialog om hennes og dine særegenheter. Du skriver ikke hva hun samler på eller liker utenom deg. Kan det være en ide? En forutsetning for at det i hele tatt skal lønne seg å komme henne i møte er selvfølgelig at hun spiller ordspill.Venter spent på utviklingen.
 
Maisen2009-06-09 20:39
Antall innlegg: 177

Rybakk, ass
 
mymlen2009-06-09 20:43
Antall innlegg: 701

Tja - valget burde være enkelt. Carola lager verken mat til deg eller går til sengs med deg. Så: inn i skapet med hele Carola :))
 
Rabiaz2009-06-09 20:47
Antall innlegg: 897

Hmm....jeg reagerte mer på ordbruket hennes om Carola- "dritt og dum". Det høres mer ut som om hun har noe personlig imot Carola? Den første tanken som slo meg, var at, siden hun også er svensk, kanskje de en gang i tiden har kjent hverandre....kanskje de har en eller annen gang i fortiden hatt en skikkelig catfight! Antyder ikke at kjæresten din er like gammel som Carola, altså...men....ja, det var en tanke.
Se om du kan finne roten av problemet. Er rimelig sikker på at det er noe personlig som ligger bak det hele...!
Lykke til!
 
søtestian2009-06-09 20:48
Antall innlegg: 128

Vanligvis hadde jeg vært enig med mange av dere - under "normale" omstendingheter.

Men ta dette i betraktning, søte medspillere.

Søtestian ser seg dessverre nød til å komme ut av skapet på ordspill.no.

Min nye svensk kjæreste er en SVENSK BØG som ikke liker Carola - det går ikke...jeg er så opprørt....da jeg traff ham, tenkte jeg - ja endelig vil det gå - Carola har ødelagt så mange av mine homoforhold før, men nå klaffer det, tenkte jeg.

Å, en ny svensk kjæreste, tenkte jeg, han MÅ - ja, bare MÅ - dele mine interesser - men nei, nok en gang setter Carola en stoppe for alt som heter kjærlighet.....

Å, min fortvilelse......snufs :-( - sukk og gråt.

OK - og så koste vi oss - og jeg spurte "nei, men si det, hva er EGENTLIG din favoritt Carola-låt" og han sa han "trengte tid". Jeg nesten døde.

Men så sa han "Tommy tyckar om mig" og det var ikke alvorlig ment, tenker jeg. "Tommy tykkar om mig" er jo en av hennes verste låter, og så begynte jeg å tenke "nei, men hvem er denne her Tommy" - han burde i det minste ha sagt "Søtestian tykkar om mig" eller valgt en annen Carola-låt som er faktisk ganske bra, f eks "fångad av en stormvind".

Fy faen, jeg er så fortvilet.
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-06-09 21:00
Antall innlegg: 1124

Bare en ting å gjøre: rehab! Få Carola ut av systemet en gang for alle!
 
Rabiaz2009-06-09 21:12
Antall innlegg: 897

Du må droppe Carola, ja....sorry mac...
 
søtestian2009-06-09 21:16
Antall innlegg: 128

OK - la oss si det sånn - Carola har vært en del av mitt liv de siste tjue årene - den nye gutten jeg dater har vært en del av mitt liv i 1 (en) måned.

Carola har tjent mig i 20 år - underholdt meg i tjue år.

Den nye gutten har tjent mig i 1 (en) måned: underholdt mig i en måned.

Og hva i all verden består Carola-rehab av?
 
Holger2009-06-09 21:17
Antall innlegg: 230

Vet ikke om dette gjør det lettere å dumpe Carola, men:

Jeg hadde sansen for Carola en gang. Så ble hun litt for stor i egne øyne og begynte en sjøldigging av en annen verden. Hun fikk seg til og med til å stagedive to ganger under allsång på Skansen. Tenke seg til...

Synd noen tok henne imot.
 
elinsnupp2009-06-09 21:21
Antall innlegg: 25

Eh...dette kan ike være annet enn en spøk, vel??
Eller er ikke søtestian mer enn 12 ..
Ikke kjenner jeg noen gutter som henger seg opp i Carola, og hvis det hadde vært viktigere enn meg, hadde jeg tent at du ikke var intr, og stikki så lengt vekk jeg kunne kommer.
Ærlig talt-hvis Carola blit problem i et forhold,...da er du psykelig opptatt av henne og hallelujagreiene hennes, og bør vel få noe hjelp for dette..
 
miamaria2009-06-09 21:54
Antall innlegg: 1002

søtestian, dah!
øretelefoner!
du som er så oppdatert på alt annet.

apropos - carola er UT nå.....
 
barrymore2009-06-09 22:41
Antall innlegg: 27

Hyteriskt morsomt!
 
Kirsti2009-06-09 22:57
Antall innlegg: 1946

Kjære Søtestian, jeg skjønner at dette er skrekkelig vondt og vanskelig, men er redd du må inngå et kompromiss her. Spill Carola på full guffe når kjæresten din ikke er hjemme, og lær deg å leve med at han ikke deler din lidenskap på dette området, enda så tungt det er.

Hvis han er like fantastisk som du sier, er det verdt det.

Kanskje dere kan finne en felles musikalsk kjærlighet som kan bli like viktig i ditt liv som Carola er nå, enda så usannsynlig det kan virke?
 
jekna2009-06-09 22:58
Antall innlegg: 33

Kjærlighetslivet kan være vanskelig, ja - ofte mer som en krig. I en krig gjelder det å finne motstanderens svake punkter. Prøv å finne din nye kjærestes svake punkt (han ser på ditt svake punkt som Carola). Kan det for eksempel tenkes at han digger brødrene Herreys eller Povel Ramel? I så fall har dere en "svakhet" hver, og dere aksepterer disse fordi dere ser at den andre har så mange andre gode sider. Dette er jo gjerne "stage 2" i kjærlighetslivet.
 
søtestian2009-06-09 23:24
Antall innlegg: 128

Tusen takk for alle de gode rådene, søte alle sammen.

Men det grunnleggende problemet gjenstår: Fordi, hvis en svensk bøg til og med hater Carola, begynner jeg å lure på: Er han EGENTLIG homo? Og er han EGENTLIG svensk?

Og hvis han som PERSON ikke liker Carola, begynner jeg å lure på: Eier han EGENLTLIG smak?

Nei, vi har ikke flyttet inn sammen - og det kommer neppe til å skje nå, for å si det sånn.

Jeg har en lur plan som skal tvinge ham til å si at han elsker Carola, men detaljene har jeg ikke tenkt å dele her ;-)

Bling bling!
 
mymlen2009-06-09 23:28
Antall innlegg: 701

Hmm - prøv å sjekk ut først om det egentlig er Runar Søgård han liker? For da er det jo logisk - da kan han ikke like Carola! Og da blir det en slags balanse i det - han liker norbaggan, du liker svensken... :))
Stå på for "sjærligheten" du.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?