Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 893

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Yang2009-06-10 17:52
Antall innlegg: 2

Hyggelig?
Nei det kan jeg ikke si det er på Ordspill.no. Et artig spill, men alminnelig hyggelig høflighet er visst ikke innført her.

Folk som taper, stikker av før man får sagt takk for seg. De som har fått god ranking, gidder ikke spille med nykomlinger. Et par trivelige ord innimellom er sjelden vare.

Jeg har tro på alminnelig høflighet. Alt blir mere trivelig da - og dette spillet vil bli et mye bedre sted. Vi er da her for å hygge oss - eller tar jeg helt feil?

For meg handler dette om lek med språk. Språk er kommunikasjon. Hvis det folk prøver å kommunisere her ikke er annet enn æda bæda - jeg er flinkere enn deg - og blir sure hvis de ikke klarer å vise det - da går jeg et annet sted.

Men det ville være synd - for dette er da et utrolig artig spill!

Hilsen Jan


 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-06-10 17:55
Antall innlegg: 614

Dette er jo trossalt ett spillested, chattingen tar vi fleste på andre,mer velegnede, steder :)
 
twiver2009-06-10 17:58
Antall innlegg: 3469

Jeg spiller gjerne med deg Yang !!!!
 
Helen2009-06-10 18:01
Antall innlegg: 745

Det er en del hyggelige mennesker her. Ganske mange, faktisk. Du finner nok noen etterhvert:)
 
Mifune - Ikke medlem lenger2009-06-10 18:03
Antall innlegg: 20

Jeg tror det er veldig forskjellig hva folk forventer av andre her inne.

Selv syns jeg det er temmelig likegyldig om folk sier hei og ha det, jeg er her for å spille, og har ikke noe behov for å relatere til personen i den andre enden.

Når det er sagt, er det jo mange som også bruker stedet mere sosialt, men så er det vel derfor vi har "prat"-forummet. Chatten i spillet er jo helt frivillig, selv glemmer jeg ofte å følge med på den (jeg er en ganske stresset spiller!) og svarer av den grunn ikke alltid.

Og hvis jeg støter på ædda bædda'er gjør det meg absolutt ingenting - dem om det. Til gjengjeld syns jeg det ser ut til å være veldig mange hyggelige folk her - ihvertfall i forumet!
 
Duppedingser2009-06-10 18:23
Antall innlegg: 467

Nja, du er vel inne på en debatt som aldri blir ferdig. I utganspunktet er de fleste hyggelige, men du kan ikke seriøst vurdere folk utfra ett spill på internett med noen få utvekslede ord. Jeg er sikker på at du bommer grovt på hvem du trur er uhøflige og ikke. Det baserer seg jo bare på din tolkning av noen nick og du vet svært like om den personen. Om ikke alle spill er like trivelige må det da gå ann å fortsette videre til neste spill uten å måtte hause seg selv opp på noen som helst måte.

Forresten ser du ganske hyggelig ut, og kler hatten bra. Men jeg kan på ingen some helst måte vurdere deg som det ene eller det andre om vi hadde spillt ett spill og du ikke hadde sagt noe eller brukt "pass" og "bytt brikker" ofte.
 
Yang2009-06-10 18:44
Antall innlegg: 2

Jeg er også her for å spille! Og chatter andre steder. Synes bare spillet blir triveligere hvis også vi er litt trivelige.

Var bare det jeg ville si
 
Karindi2009-06-10 19:08
Antall innlegg: 98

Eg prøver å vere trivelig og grt sjølv om eg taper stort. Fleiper litt og chatter litt og motstaderen kan ofte vere likedan, andre chatter ikkje og forsvinn før eg får sei takk. Har stort sett spelt mot veldig trivelige og hyggelige folk her inne:)
 
MyRuin2009-06-10 19:54
Antall innlegg: 201

jeg sier tfs og forsvinner før du rekker å si noen som helst..
Er jeg da høflig eller uhøflig??
 
mymlen2009-06-10 20:02
Antall innlegg: 701

Det finnes dårlige tapere, og de finnes absolutt her inne også! De stikker gjerne av midt i spillet hvis ikke det går deres vei, eller de kommer med ubehagelige ytringer (i håp om å "psyke ut" motspilleren?) Men når det er sagt: de er heldigvis i mindretall. Og de langsomme spillerene er ofte de mest skravlete, forståelig nok. Ikke mye tid å prate om man spiller lynrask el panikk.. Så prøv normal-/hurtigspill! Og, oss imellom: kvinnene er nok mer på small-talk enn en del menn.
Lykke til!
 
mathilde - Ikke medlem lenger2009-06-10 20:05
Antall innlegg: 45

Jeg har helt motsatt erfaring.
 
gompedyret2009-06-10 20:20
Antall innlegg: 4381

Jeg er helt enig med deg, Yang!

Min erfaring er også at de aller fleste her inne _er_ trivelige. Men som Mifune sier, man har ulike forventninger til og definisjoner av hva dette skal innebære. Noen ønsker bare å spille mest mulig og anser høflighetsfraser og chatting som overflødig og forstyrrende, mens andre kanskje bare har en dårlig dag (eller et dårlig spill!).

Det finnes ingen fasiter for oppførsel under spill, men det går som regel kjapt å luke ut den ene prosenten spillere man kanskje ikke føler seg komfortabel med, slik at man rett og slett kan unngå å spille mot dem.

Forøvrig: Dette er antageligvis det mest diskuterte temaet på hele ordspill.no, det er MANGE som har eller har hatt meninger om dette. :)

Hvis du ønsker mer lesestoff kan du prøve linken under og søke på f.eks. "høflighet" eller "takk for spillet".

www.ordspill.no/foru...ch creator=
 
maranello2009-06-10 20:31
Antall innlegg: 300

Min erfaring her er bare hyggelig.... jeg både chatter og spiller... jeg forventer ikke at en dårlig taper skulle plutselig bli en "engel"...det har hendt at jeg forlater spillet uten <Tfs>... sint? tja... noen ganger ja... men det er akseptabelt.... men aldri sagt noe uhøflig eller upassende.....og jeg treffer kun hyggelig folk...Kanksje noen forventer mer enn bare å spille? hvis det er tilfelle, da kan man både lykkes og mislykkes.... er det ikke bare å spille er poenget her? om noen vil småprate innimellom det er bare hyggelig... ellers .... leser jeg en bok etter spillet......
 
twiver2009-06-10 20:45
Antall innlegg: 3469

Tidligere har jeg ikke kommentert disse innleggene ang høflighet/uhøflighet, men nå føler jeg faktisk for å si min mening.
(uten at noen kan "henge" meg for det)

Jeg synes det er normal høflighet å åpne spillet med å si "hei" e.l. og å avslutte med "tfs" (takk for spillet) e.l. men vi har alle vår "egen" definisjon av høflighet/uhøflighet, og hvordan og når det skal praktiseres.

Når det gjelder dette i hastigheten panikk, så er det fullt mulig å si "hei" før spillet startes, og når spillet er ferdig har man da god tid. Så stressa er vel ikke de fleste av oss :)

Annen chatting under spillet får være opp til hver enkelt. Selv kommer jeg noen ganger med kommentarer, men er det ingen respons så lar jeg det bero. Synes det er koselig å skrive "grt" når motspiller har lagt bingo, og selvsagt er det hyggelig å bli gratulert når en selv legger en bingo.

Når det gjelder evt tap av ranking, så skal jeg innrømme at selvsagt er det moro å få høyest mulig ranking, men ikke for enhver pris. Jeg prøver å spille mot de som har omtrent samme ranking som meg selv, men spiller også gjerne urankete spill med de som er nye, slik at de får litt trening. (huff det ble en lang setning)

Jeg har inntrykk av at det er aller aller flest av de koselige spillerene her !

Ha det fint og kos dere med ordspill alle sammen !!
 
gjeip - Ikke medlem lenger2009-06-10 22:08
Antall innlegg: 6

GJEIP til hele diskusjonen! Alt ska være så hyggelig. Blæææ!
 
gompedyret2009-06-10 22:45
Antall innlegg: 4381

"Må alt være så utrolig koselig hele tida?"
-Harald Eia, alias psykopat-Mossa

www.youtube.com/watc...-V Lw-SOuBM
 
Sinabelle2009-06-10 23:23
Antall innlegg: 412

Hihi, nei. Litt ukoselighet må til!
 
Ø N2009-06-11 12:17
Antall innlegg: 725


Nei så koselig dette blir........

Vi Skal si hei, vi Skal gratulere med bingoer, vi Skal snakke
under spillingen og vi Skal takke for spillet.

Lurer på hvordan dette kan bli noe koselig jeg da det for
meg blir virken veldig kunstig og tilgjort
hvis alle SKAL her på Ordspill.no.

Praktiserer de som mener dette det samme når
de ikke er på Ordspill.no også tro ?

Hilser, snakker og tar dere farvel med alle ukjente mennesker
dere møter gjennom dagen ?

Nei la oss ha det slik vi har det nå der de som har Lyst til og
si hei, gratulere med bingoer, snakke under spillingen og
takke for spillet gjør dette fordi de har Lyst til og
gjøre dette og ikke fordi de Skal gjøre dette.

Jeg har sakt dette før og jeg gjentar det gjerne: Vi er
levende mennesker som alle er forskjellige. Vi er
ikke noen maskiner eller roboter som er
programmert til en bestemt oppførsel
eller væremåte.

Ønsker alle typer levende og forskjellige mennesker
en god og koselig dag på Ordspill.no. :-)
 
nalo2009-06-11 13:01
Antall innlegg: 356

Startar alltid eit spel med "hallo!" og avsluttar med "takk for kampen". Det er ikkje meir enn normal folkeskikk.

Svarer "takk" når "grt" poppar opp etter ein bingo, men kommenterer elles berre heilt spesielle bingoar som vert lagt. Tvangskos ut over dette, vil eg helst sparast for. Me er trass alt (dei fleste av oss) totalt ukjende for kvarandre.

At eg skal gratulerast for at eg er i stand til å settja saman 7 bokstavar til eit ord (noko som eg har kunna sidan eg var 7 år gamal), oppfattar eg nærast som fornærmeleg. No er ikkje eg typen som sparer på bokstavar og passar og byter for å få til ein bingo, men eg legg ut dei som dukkar opp, viss det er plass på brettet. Dette ser eg ikkje på som noko bragd. Kanskje det er dei 50 ekstrapoenga ein vert gratulert for, eller at ein har vore heldig i tildeling av bokstavar???

Sjølvsagt er det situasjonar, motspelarar og fikse ord og kombinasjonar som lokkar fram ein kommentar og to frå mi side også. Ynskjer ikkje å bli oppfatta som ein lite hyggeleg person for di om ikkje småprat er mi sterke side..

Me er alle ulike, og takk for det.....
 
Duppedingser2009-06-11 13:24
Antall innlegg: 467

Helt enig med at ALLE bingoer fotjener ikke "grt"
"Vanlige" bingoer skjer jo hele tiden

Vær litt mer kresne og gi kun de beste bingoene "Grt" "grattla" "mø" etc
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?