Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 396

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jafalch2009-06-11 12:59
Antall innlegg: 35

Mac vs Pc
Kjære ordspillvenner

Har lenge følt at min pc har noe personlig mot meg. Senest i dag logget den av på egenhånd - midt i et ordspill - for å oppdatere, leke med seg selv, eller bare være jævlig. Hva vet jeg ?

Jeg har lenge tenkt på å skille meg fra min pc ettersom jeg tror vi har det bedre hver for oss. Jeg har lenge savnet samhandling, at vi gjør hverandre gode - i det minste at det finnes et minimum av gjensidig respekt.

I den anledning trenger jeg råd fra dere der ute. Pc eller Mac ? Fordeler og ulemper. Hvilken er best å spille Ordspill på ?

rød32009-06-11 13:11
Antall innlegg: 54

Pc er vel best dersom du ska bruke den på ordspill eller andre nettsteder....Mener nå jeg :) Men det er jo dit valg...

Duppedingser2009-06-11 13:20
Antall innlegg: 467

Pc trenger mer vedlikehold. Det er bare ett spørmål om nok kunnskaper for å holde den feilfri og alle trussler i sjakk.

Mac er mindre utsatt og klarer å holde seg nesten feilfri i det lange løp.
Det byter ikke at mac automatisk er bedre, det spørs hva slags behov man har. Dersom man aldri har hatt mac er en det ganske stor overgang fra pc. Kan riktignok ha windows som ekstra OS på mac, men da kan man vel like gjerne bruke pc?

kness - Ikke medlem lenger2009-06-11 14:26
Antall innlegg: 1134

Har NETTOPP fått ny pc, og det samme skjedde meg idag, jafalch! Merkelig oppførsel. Trenger pc-er vedlikehold etter tre dager, eller?

matias2009-06-11 14:29
Antall innlegg: 1152

Er det ikke da de trenger mest vedlikehold? Som om en windowsinstallasjon er ferdig etter at man har logget inn...

Ellers kan jo linux nevnes som et godt alternativ, er det eneste jeg bruker til vanlig.

Kirsti2009-06-11 14:41
Antall innlegg: 1946

Hihi, farlig tema, Jafalch - PC-elskere og Mac-elskere har en tendens til å ryke i tottene på hverandre ...

Jeg har alltid brukt Mac og kunne ikke tenke meg å bytte til PC. Praktisk talt null problemer å melde om, og fantastisk brukervennlige maskiner. Hva nettbruk angår, tror jeg ikke det er store forskjellen - men én ulempe med Mac når det gjelder ordspill, er at Æ, Ø og Å må legges ut på brettet med musen. Du kan altså ikke bruke tastaturet. Men det venner man seg kjapt til, og legger du disse bokstavene lengst til venstre i "brikkeholderen", er det jo bare å klikke dem ut.

feline - Ikke medlem lenger2009-06-11 14:51
Antall innlegg: 22

Har hatt mac´en min i tre år og er kjempefornøyd med den! Kommer aldri til å gå tilbake til vanlig PC. Tre år gammel og fungerer like godt som da den var ny, trenger ikke virusprogram og diverse, og ingen plagsomme ting som popper opp og gir beskjeder om ting osv som jeg ofte opplever på andre PC´er.. Veldig enkel å bruke og finne fram i. Internett-ting går som vanlig, og jeg har null problemer når jeg spiller ordspill.

cammie2009-06-11 14:52
Antall innlegg: 189

Jeg bruker Mac og er kjempefornøyd. Vil aldri bytte til PC igjen. Aldri.

GreteSB2009-06-11 14:59
Antall innlegg: 7777

Så flott at du tok opp dette! Jeg har masse problemer med min pc etter at et antivirusprogram har rotet det til. Den slår seg av helt av seg selv et par ganger om dagen, og da gjerne når jeg spiller ordspill. Jeg har kjøpt en mini-pc med linux som venter på meg i Norge, men skal kjøpe ny pc eller mac litt senere i sommer. Jeg bruker min pc til ordspill, chatting med min familie med MSN messenger, lagre musikk og bilder. Også leser jeg nyheter selvfølgelig. Kan jeg bruke mac til MSN? Mener jeg har hørt det er problematisk.

mysteria - Ikke medlem lenger2009-06-11 15:04
Antall innlegg: 1124

Mac fungerer kjempefint! Man må bare huske å skru av auto-oppdateringer slik at den ikke tøyser med det på egenhånd (maskinen blir treg). Hadde msn på min gamle mac og det var aldri noe tøys der heller :)

GreteSB2009-06-11 15:07
Antall innlegg: 7777

Takk, det høres ut som mac blir mitt valg!

Liddell2009-06-11 16:18
Antall innlegg: 3125

Du må være obs på at noen programmer, og en del spill, ikke vil fungere på Mac. Dette problemet tror jeg dog er atskillig mindre nå enn for noen år siden. Mac er også atskillig dyrere enn en PC.

Men Mac er nok også langt mer stabil, og virusproblemer trenger du knappast tenke på lengre.

regulus - Ikke medlem lenger2009-06-11 18:35
Antall innlegg: 56

Mac har mye bedre grafikk, er mye mer stabil og minst like lett å bruke.
Jobber du med bilder er Mac en annen verden. At det tar to sekunder fra du åpner luka til du er på nettet er vel heller ingen ulempe.

stabur - Ikke medlem lenger2009-06-11 18:47
Antall innlegg: 423

Jeg bruker Mac, og kommer ALDRI til å gå tilbake til PC. Først og fremst fordi den alltid funker! Blåskjerm og slikt nonsens har jeg tilgode å oppleve.

Når sant skal sies, så oppleves Mac mer som en "black-box" enn PC, det vil si at man i mindre grad kan skreddersy oppsettet på diverse programvare. Men har du noen gang gjort noe slikt i et program? Svarer du nei, tror jeg ikke du kommer til å oppleve black-box-følelsen som en mangel.

P.S. MSN funker helt fint! Det eneste programmet jeg i blant har problemer med er Excel, men det er jo Microsoft da...

vyxir2009-06-11 19:41
Antall innlegg: 81

Funker MSN med kamera og lyd på mac nå? Det gikk ikke før.... Men Skype er jo strålende, og med mindre dill på.

Som den multi-religiøse mann jeg er, har jeg selvfølgelig både mac og PC (akkurat som om jeg går i både kirka og moskeen hver helg, hmmm...)

lillemy0012009-06-11 20:28
Antall innlegg: 172

hva er en mac? jeg må ærlig si at jeg ikke har fått med meg hva det er !!!

miinikart2009-06-11 20:47
Antall innlegg: 6

Mac er forkortelse for alle produkter fra Macintosh - bedre kjent som Apple i dag. Jeg investerte i en lekker 24" iMac for et par uker siden, og det har virkelig åpnet en helt ny verden for meg. Nå går det jo faktisk veldig greit å importere videoene fra påskeferien og redigere dem så de kan bli severdige! Systemet er også veldig enkelt å bruke. Bruker pc på jobb - veldig greit å ha litt basiskunnskap på begge plattformene.

feline - Ikke medlem lenger2009-06-11 20:59

Msn går bra ja, jeg bruker "adium" som msn, liker den veldig godt:) www.adium.im

feline - Ikke medlem lenger2009-06-11 21:02

Utseende på mac er jo et stort pluss også da;) Er jo veldig stilig! DEt gjelder også mange av programmene til mac, det er mye fokus på fint design:)

harstad2009-06-11 22:03
Antall innlegg: 10

Hjemme har jeg en nydelig iMac med 24" skjerm. På jobb bruker alle PC. Det var med stor sorg ledelsen besluttet å gå over til PC for en del år siden. Økonomiske årsaker var begrunnelsen. Jeg mener vinninga går opp i spinninga når man da må bruke x antall kroner på å holde virusene utenfor avishuset i år etter år. På Mac slipper man virusproblemer. Macen er også mye lettere å bruke. Mens du på en PC må åpne vindu etter vindu for å utføre de enkleste oppgaver, er Macen deilig logisk å forholde seg til. I tillegg er Apple utrolig flinke på design, og maskinen er som et smykke i stua. Vi designere elsker Macen og andre Apple produkter. Jeg har alle programmene som jeg har på jobb, også på min hjemmemaskin. Ingen problemer med å flytte filer imellom. Ingen tvil om hva jeg velger :)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?