Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede19
Mobilspill
Pågående9 002

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Baremoro2008-04-19 02:46
Antall innlegg: 10

Høflighet
Jeg blir så oppgitt....

Etter å ha spilt bridge online noen år og lært enkle fraser som "tfs" (takk for spillet), "tds" (takk det samme) så er det en nedtur å komme på ordspill.no. Man starter med et høflig "Hei - ledig" - og blir møtt av den store stillheten. Litt av moroa er da faktisk å "småprate"?

I hvertfall bør alminnelig høflighet - dvs. hei og takk for nå - også høre til her. Blant alle de som er så flinke i språk.....

Hilsen og takk til dem jeg har møtt som har funnet Chatknappen:o)

 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-19 02:56
Antall innlegg: 1944

Temaet har ofte vært oppe.

Vi ønsker oss en god tone her inne, og håper og tror de fleste har lært seg å hilse og takke.

Dette er et slags dataspill, men vi må huske at vi spiller mot mennesker:)

Vanlig høflighet er det minste å forvente.
 
Diffusia - Ikke medlem lenger2008-04-19 03:16
Antall innlegg: 121

Jeg pleier å legge inn et lite hei i starten uansett spill, men på de kjappeste sitter jeg ikke med chatten i fokus. På spill med bedre tid er det ren folkeskikk å si hei, eller i hvert fall svare hei når den andre hilser .. Det føles relativt snodig å si hei og den andre overser det totalt. Blir som å strekke frem en hånd for å hilse ..
 
vilbringebær2008-04-19 08:03
Antall innlegg: 14

Helt enig! Da jeg først begynte å spille her inne sa jeg alltid hei når jeg startet eller kom inn i et spill. I det siste har jeg igrunnen ventet til motspilleren hilser, for jeg har møtt så mange tause som hverken hilser eller svarer på hilsen. Og de som skynter seg ut av spillet uten å si tfs e.l.i det øyeblikket vi er ferdige...

Da fortsetter jeg den gode vanen jeg hadde i begynnelsen med å hilse og takke for meg! ;-)
 
joajeg - Ikke medlem lenger2008-04-19 08:32
Antall innlegg: 2

slutt å klage
 
Blyant - Ikke medlem lenger2008-04-19 14:06
Antall innlegg: 41

Hei på starten og tfs på slutten er greit, men jeg bryr meg ikke så mye om at ikke alle gjør det. Av og til chatter jeg underveis. Men på f.eks. sjakksiter er det så godt som aldri chatting underveis i spillet.

Spiller mye online poker, chatten der er brutal! Det er faktisk en av teoriene på hvorfor det ikke er ikke er så mange kvinner som spiller der. Visstnok syns de det er mer ubehagelig?

Nå er jeg høflig selv altså, også når jeg spiller poker. Nå er jeg kanskje litt stygg, men det er ikke alle som er ute etter kjempekoooseligeter med kakao med krem i og sånt.

Så lenge folk ikke er direkte uhøflig, synes jeg det er greit nok. Folk er forskjellige.
 
tjihihi2008-04-19 16:08
Antall innlegg: 13

er det bare meg som opplever at det er vanskelig å skrive noe på chatten i et spill? bokstaver kommer ikke med, og jeg må skrive om og om igjen. det gidder jeg rett og slett ikke.
 
larsjo2008-04-19 16:27
Antall innlegg: 1

Nei. Hvis jeg skriver noe i chat-feltet, så fungerer ikke automat-scrollen (jeg ser ikke de siste poengene og ordene som legges, må hele tiden scrolle ned fysisk). Noen andre som sliter med dette?
 
rubina2008-04-19 16:53
Antall innlegg: 28

Nei Tjihihi, det er ikke bare deg som opplever det. Jeg har hele tida hatt problemer med å få skrevet noe på chatten, visse bokstaver forsvinner bare, eller jeg må trykke mangfoldige ganger for å få til en stakkars h-eller hva det nå er. Veldig tidkrevende, og veldig dumt, for en har jo lyst å sende noen kommentarer til motspiller underveis, og en har ikke lyst å bli oppfattet som uhøflig om en ikke gjør det.
Kanskje noen der ute som vet råd for det "problemet"?
 
marimaria - Ikke medlem lenger2008-04-19 16:59
Antall innlegg: 19

Kanskje prøve med en annen nettleser? Bytte fra explorer til firefox eller omvendt. Det hender at ting retter seg da :)
 
Lolita2008-04-19 17:30
Antall innlegg: 7

jeg var plaget av at chat-vinduet rullet ukontrollert(tilsynelaten de av seg selv) men fant ut at jeg kunne bare dobbeltklikke med musa på den avlange scrolledingsen så slutta det.

Det kan kanskje løse problemet for noen...
 
uffuff2008-04-19 17:39
Antall innlegg: 6

når man har tre minutter på selve spillet sier det seg vel selv at ikke alle har evner til så mye tomprat ved siden av...få deg brevvenn
 
Bagdad2008-04-19 18:42
Antall innlegg: 28


Usakligheter er like kjipe i chat som her i forumet.

Høflighet er "morn" og "takk for spillet".
Konversasjon er "hvorfor dette nicket" eller "wow, der fikk du mange poeng".
Så får heller folk finne en måte å avvise mer overflødig prat på en høflig måte. Jeg synes at stillhet er frekkere enn overdreven prat.

God helg!
 
Belissa2008-04-19 20:37
Antall innlegg: 94

"Hei" og "tfs" er et minimum. Det er alminnelig høflighet. At ikke alle er like pratesyke forøvrig, er bare å respektere.
 
joajeg - Ikke medlem lenger2008-04-19 20:55
Antall innlegg: 2

folk må få velge selv, dette er online, ikke scrabble i parken
 
dev singh2008-04-19 21:06
Antall innlegg: 1

ja da folk må velge, men jeg synes det er veldig hyggelig å si hei og takk for spillet. trenger ikke sludre, men litt kommunikasjon er alltid fint
 
Gladstone2008-04-19 21:51
Antall innlegg: 19

Jeg spiller for å vinne, ikke for å være liksomhyggelig med Magda fra Sykkulven
 
ventlittda2008-04-19 22:09
Antall innlegg: 4

Jeg beklager å være en av de uhøfflige, men jeg klarer ikke å få skrevet noen hilsen, jeg. Har prøvd mange ganger.
(I tillegg trodde jeg noen var skikkelig sur på meg, da de skrev tfs til slutt. Jeg trodde vedkommende mente tufs fordi jeg hadde somlet. Så kommunikasjon er ikke lett, alltid.... ;=)
 
panne2008-04-19 23:05
Antall innlegg: 5

Kan dere ikke starte en syklubb da hvis det er så viktig.
 
Ernie2008-04-19 23:51
Antall innlegg: 8

Til den som slet med at bokstaver bare forsvinner i chaten: Jeg måtte ta i bruk firefox for at dette problemet skulle forsvinne. Men det gjorde det altså. Så nå bruker jeg IE til alt og FF til ordspill...

ØS
 
Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?